بسیاری از سایت های برتر دارای HTML نامعتبر هستند و هنوز هم رتبه بندی می کنند
بحث اخیر در مورد جستجوی Google از ضبط پادکست ، فرضیات طولانی مدت در مورد سئو فنی را به چالش می کشد ، و نشان می دهد که بیشتر وب سایت های رتبه برتر از HTML معتبر استفاده نمی کنند.
با وجود این نواقص ، آنها همچنان در نتایج جستجو به خوبی رتبه بندی می کنند.
جان مولر و مهندس روابط توسعه دهنده ، مارتین اسپلیت ، به مطالعه ای توسط مدیر سابق Google ، جنس میرت ، اشاره کرد که نشان داد که تنها یک صفحه اصلی در بین 200 وب سایت برتر تست های اعتبار سنجی HTML را پشت سر گذاشته است.
مولر برجسته شد:
“0.5 ٪ از 200 وب سایت برتر HTML معتبر در صفحه اصلی خود دارند. یک سایت دارای HTML معتبر بود. این همان است.”
وی نتیجه را “دیوانه” توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این مطالعه حتی توسعه دهندگان را که به کد تمیز افتخار می کنند ، شگفت زده کرد.
مولر اضافه کرد:
“موتورهای جستجو باید با هر چیزی که HTML شکسته در آنجا باشد مقابله کنند. لازم نیست کامل باشد ، هنوز هم کار خواهد کرد.”
وقتی خطاهای HTML مهم هستند
در حالی که بیشتر موضوعات HTML تحمل می شود ، برخی از عناصر فنی مانند ابرداده باید به درستی اجرا شوند.
SPLITT گفت:
“اگر چیزی به شکلی نوشته شود که سازگار با HTML نباشد ، مرورگر فرضیه هایی را ایجاد می کند.”
این معمولاً برای محتوای قابل مشاهده خوب است ، اما وقتی به عناصری که موتورهای جستجو به آنها اعتماد دارند ، می توانند “فاجعه بار” را شکست دهند.
مولر گفت:
“اگر [metadata] شکستن ، پس احتمالاً به نفع شما کاری انجام نخواهد داد. “
سئو یک لیست چک فنی نیست
گوگل همچنین این تصور را به چالش کشید که سئو یک تمرین جعبه ای برای توسعه دهندگان است.
مولر گفت:
“گاهی اوقات سئو نیز در مورد کارهای صرفاً فنی نیست که شما انجام می دهید ، بلکه نوعی طرز فکر است.”
SPLITT گفت:
“آیا من از اصطلاحاتی که مشتریان بالقوه من از آن استفاده می کنند استفاده می کنم؟ و آیا پاسخ چیزهایی را که از آنها می پرسند پاسخ می دهم؟”
به گفته وی ، نامگذاری مناسب چیزها یکی از مهارتهای نادیده گرفته سئو و اغلب مهمتر از دقت فنی است.
وب ویتای اصلی و جاوا اسکریپت
دو منبع مکرر سردرگمی ، وب ویتای اصلی و جاوا اسکریپت نیز مورد توجه قرار گرفت.
ویتای اصلی وب
میزبان پادکست مجدداً تأکید کرد که نمرات خوب اصلی وب ویتامان رتبه های بهتری را تضمین نمی کند.
مولر گفت:
“وب ویتای اصلی راه حل همه چیز نیست.”
مولر اضافه کرد:
“توسعه دهندگان عاشق نمرات هستند … این احساس می شود” اوه من دوست دارم از 85 به 87 بروم و بعد از آن رتبه اول را خواهم گرفت. “اما چیزهای بیشتری درگیر است.”
جاذب
در مورد موضوع JavaScript ، Splitt گفت که در حالی که Google می تواند آن را پردازش کند ، اجرای هنوز هم اهمیت دارد.
SPLITT گفت:
“اگر مطالبی که به آنها اهمیت می دهید در HTML ارائه شده نشان داده شده است ، به طور کلی خوب خواهید بود.”
Splitt اضافه شده:
“از JavaScript با مسئولیت پذیری استفاده کنید و از آن برای همه چیز استفاده نکنید.”
سوء استفاده هنوز هم می تواند برای نمایه سازی و ارائه ، مشکلاتی ایجاد کند ، به خصوص اگر فرضیات بدون آزمایش انجام شود.
این به چه معنی است
غذای اصلی پادکست این است که کمال فنی 100 ٪ برای موفقیت SEO لازم نیست.
در حالی که عناصر مهم مانند ابرداده باید به درستی عمل کنند ، اکثریت قریب به اتفاق خطاهای اعتبار سنجی HTML از رتبه بندی جلوگیری نمی کنند.
در نتیجه ، توسعه دهندگان و بازاریابان باید در مورد سرمایه گذاری بیش از حد در اعتبار سنجی کد با هزینه کیفیت محتوا و تراز قصد جستجو محتاط باشند.
به قسمت کامل پادکست در زیر گوش دهید: