گوگل پاسخ می دهد که چقدر طول می کشد تا از پنالتی الگوریتمی بازیابی کنید


در ساعات اداری اخیر سئو گوگل، گوگل به این سوال پاسخ داد که چه مدت طول می کشد تا از جریمه الگوریتمی ناشی از مشکلات کیفیت محتوا بازیابی شود.

قالب جدید ساعت کاری Google اجازه سؤالات بعدی را نمی دهد، در نتیجه پاسخ هایی ارائه می شود که فاقد جزئیات هستند و نسبت به قالب قدیمی که در آن کارمند Google می تواند سؤالات روشن کننده بپرسد، کمتر مفید است.

به عنوان مثال، ما نمی دانیم که آیا “جریمه الگوریتمی” که در سوال به آن اشاره شده است به این معنی است که سایت به طور کامل از نتایج جستجو ناپدید شده است یا اگر به سادگی چند موقعیت افت کرده است.

بین این دو موقعیت تفاوت وجود دارد.

این سوالی است که پرسیده شد:

“…اگر یک وب سایت به دلیل محتوای نازک از نظر الگوریتمی جریمه شود، چه مقدار از محتوای وب سایت را باید قبل از برداشته شدن جریمه به روز کنید؟”

اطلاعات زیادی در این سوال وجود ندارد.

  • آیا گوگل به ناشر پیامی ارسال کرد که محتوای آنها «الگوریتمی» جریمه شده است؟
  • آیا شخصی که این سوال را می پرسد با این فرض که جریمه شده است و در واقع نمی داند؟

در اینجا پاسخ است:

«خب، به طور کلی ایده خوبی است که محتوای با کیفیت پایین یا محتوای هرزنامه ای را که ممکن است در گذشته ایجاد کرده باشید، پاک کنید.

برای اقدامات الگوریتمی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا دوباره سایت شما را بررسی کنیم تا مشخص کنیم که دیگر هرزنامه نیست.

ماه ها طول می کشد تا گوگل کیفیت سایت را ارزیابی کند

واضح است که مهم است که تا حد ممکن به تمام محتوای با کیفیت پایین نزدیک شوید. اما پس از انجام این کار ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتایج جستجو برگردید.

جان مولر در نوامبر 2021 چیزی مشابه در مورد مدت زمانی که طول می کشد تا سایتی که رتبه خود را از دست داده است، گفت.

مولر گفت:

«من فکر می‌کنم وقتی صحبت از کیفیت به‌طور کلی می‌شود، جایی که ارزیابی کیفیت کلی و ارتباط یک وب‌سایت خیلی آسان نیست، بسیار پیچیده‌تر است.

زمان زیادی طول می‌کشد تا بفهمیم چگونه یک وب‌سایت با بقیه اینترنت مطابقت دارد.

…و این چیزی است که به راحتی می تواند، نمی دانم، چند ماه، نیم سال، گاهی حتی بیشتر از نیم سال طول بکشد تا ما تغییرات قابل توجهی را در کیفیت کلی سایت تشخیص دهیم.

زیرا ما اساساً مراقب این هستیم که چگونه این وب سایت با متن کلی وب مطابقت دارد و این فقط زمان زیادی می برد.

به طور مشابه، در دقیقه 5:21 این ویدیوی Google، Aurora Morales کارمند Google به اتفاقاتی اشاره می‌کند که برای سایت‌هایی که دستورالعمل‌های Google، از جمله خط‌مشی در مورد محتوای نازک را نقض می‌کنند، اتفاق می‌افتد.

کارمند گوگل توصیه می کند:

سایت‌هایی که دستورالعمل‌های کسب درآمد و جستجوی ارگانیک را رعایت نمی‌کنند ممکن است از فهرست جستجو حذف شوند و تبلیغات آن‌ها غیرفعال شود.

در اینجا بیشتر بخوانید: ماه ها طول می کشد تا گوگل کیفیت وب سایت را در سراسر وب ارزیابی کند

ساعت 24:24 دقیقه دفتر Google SEO را اینجا گوش دهید.





منبع

مطالب مرتبط