سئو برتر نحوه پیروزی در دوران Google AI را به اشتراک می گذارد


جونو آلدرسون ، رئیس سابق SEO در Yoast و هم اکنون در متا ، در مورد پادکست باشکوه درباره وضعیت سئو صحبت کرد و بینش هایی در مورد کاهش استراتژی های محتوای سنتی و ظهور جستجوی AI را ارائه داد. او به اشتراک گذاشت که اکنون SEOS باید برای موفقیت در سال 2025 انجام دهد.

کاهش محتوای سئو عمومی

محتوای SEO متمرکز بر کلمات کلیدی عمومی ، و همچنین هر تاکتیک سئو ، همیشه در حال کاهش آهسته بوده است ، که احتمالاً با تجزیه و تحلیل آماری ، یادگیری ماشین و سپس در عصر جستجوی دارای هوش مصنوعی آغاز شده است. استناد از Google اکنون دقیق تر و چند حالته است.

آلدرسون نکات زیر را بیان می کند:

  • نوشتن مطالب به خاطر رتبه بندی منسوخ می شود زیرا نتایج جستجوی AI محور آن پاسخ را ارائه می دهد.
  • بسیاری از صنایع و مباحث مانند دندانپزشکان و سایتهای دستور العمل ها اشباع بیش از حد از محتوای تقریباً یکسان دارند که ارزش آن را نمی دهد.

به گفته آلدرسون:

“… هر سایت دندانپزشکی که من به آن نگاه کردم یک وبلاگ خسته کننده داشت که کاملاً به وضوح به یک آژانس محلی که مقاله ای در مورد ۸ نکته برتر برای دندانپزشکی زیبایی و غیره داشت ، برون سپاری کرد.

شاید شما بزرگنمایی کنید که در هر شهری در جهان چه تعداد دندانپزشک وجود دارد ، در میان چند کشور ، درست است؟ هر یک از این وب سایت ها دارای همان مقاله متوسط ​​هستند که شخصی تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده است. این شکاف را مشاهده کرد که فکر می کنند می توانند یکی را بنویسند که کمی بهتر از رقبای خود باشد. و با این حال در کل ، ما ۱۰ میلیون صفحه ایجاد کرده ایم که هیچکدام از آنها هدف را نشان نمی دهد ، که همه آنها اساساً یکسان هستند ، که هیچکدام از آنها خیلی خوب نیستند ، هیچکدام از آنها ارزش جدیدی را به جسد اینترنت اضافه نمی کنند.

همه اینها کار را متوقف می کند زیرا Google فقط می تواند به آن نوع پرس و جو در محل پاسخ دهد. “

Google محتوای زائد را محروم می کند

نکته خوب دیگری که او بیان می کند این است که روزهایی که صفحات زائد فرصتی از بین می روند. به عنوان مثال ، دنی سالیوان در Search Central Live New York توضیح داد که بسیاری از پیوندهای نشان داده شده در برخی از نمای کلی هوش مصنوعی مربوط به عبارت کلمه کلیدی نیست بلکه مربوط به موضوع است و دسترسی به نوع بعدی از اطلاعاتی را که پس از پاسخ دادن به سؤال خود علاقه مند می شود ، فراهم می کند. بنابراین ، به جای نشان دادن پنج یا هشت پیوند به صفحات که اساساً همان چیزی را که Google اکنون نشان می دهد پیوندهایی به موضوعات مختلف نشان می دهد. این یک چیز مهم است که ناشران و SEO ها باید ذهن خود را به هم بپیوندند ، که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینجا بخوانید: Google Search Central Live NYC: Insights on SEO برای نمای کلی AI.

آلدرسون توضیح داد:

وی گفت: “من فکر می کنم ما باید این فرض را که تولید محتوا نوعی بخش اساسی یا حتی لازم از سئو مدرن است ، متوقف کنیم. فکر می کنم همه ما باید نگاهی بیندازیم که استراتژی های بازاریابی محتوا و کتابهای بازی ما چگونه به نظر می رسد و واقعاً سؤالاتی راجع به نقش محتوا و مقاله ها در دنیای نتایج چت و AI چیست و گوگل می تواند بدون نیاز به ورودی های ما پاسخ دهد.

… و در واقع ، یکی از مواردی که Google به طور قطع به دنبال آن است ، و یکی از مواردی که از این انقلاب هوش مصنوعی تا حدی ایمن خواهد بود ، این است که اگر بتوانید به سرعت حرکت کنید ، اگر می توانید به سرعت حرکت کنید ، اگر می توانید چیزهایی را در عمق بهتری نسبت به Google تولید کنید ، فقط می تواند سنتز کند ، اگر می توانید شناسایی کنید ، اطلاعات جدید و ارزش جدید ایجاد کنید.

همیشه فضا برای این نوع محتوا وجود دارد ، اما قطعاً هیچ ارزشی وجود ندارد اگر آنچه شما انجام می دهید این است که می گویند ، “هر ماه ما چهار مقاله با تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی داده شده تولید خواهیم کرد” وقتی همه ۱۰،۰۰۰ از رقبای ما از شخصی استفاده می کنند که مانند ما برای تهیه همان مقاله است. “

نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای محتوا

آلدرسون از استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا دلسرد شد و گفت که تمایل به تولید “سوپ کلمه” دارد که در آن ایده های اصلی در سر و صدا از بین می روند. او درست است ، همه ما می دانیم که هنگام دیدن آن ، محتوای تولید شده AI چگونه به نظر می رسد. اما من فکر می کنم که آنچه بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند ، کلمات و عبارات زباله اضافی است که از آن استفاده می کند که تأثیر خود را از استفاده بیش از حد از دست داده است. نوشتن تأثیرگذار همان چیزی است که از تعامل پشتیبانی می کند و ایده های اصلی همان چیزی است که باعث می شود محتوا از هم جدا شوند. این دو مورد است که هوش مصنوعی کاملاً زباله است.

آلدررسون خاطرنشان می کند که گوگل ممکن است با تأکید بر EAT (تجربه ، تخصص ، اقتدار و اعتماد به نفس ، حمله به محتوای تولید شده AI را پیش بینی کرده باشد و استدلال می کند که هوش مصنوعی می تواند مفید باشد.

او مشاهده کرد:

“و بسیاری از تغییراتی که ما در گوگل می بینیم ممکن است آینده را پیش بینی کند. همه موارد EEAT ، همه موارد بررسی محصول ، برای مبارزه با دنیایی طراحی شده است که در آن مقدار نامحدودی از مزخرفات بازگشتی وجود دارد.

بنابراین قطعاً از وسوسه استفاده از ابزارها فقط برای تولید خودداری کنید. از آنها به عنوان کمک و موز استفاده کنید تا ایده های خود را گزاف گویی کنید و سپس خودتان فکر سنگین کنید. “

تغییر از تولید محتوا به انتشار محتوا

جونو ناشران محتوا را ترغیب کرد تا بر ایجاد تحقیقات اصلی ، بینش های متخصص ، تمرکز کنند تا مواردی را نشان دهند که بدون توجه به آن رفته اند. وی اظهار داشت که ناشران موفق کسانی هستند که در جهان بیرون می آیند و آنچه را که از طریق تحقیقات اصلی می نویسند تجربه می کنند. وی همچنین به جای تسویه حساب برای محتوای عمومی ، تمرکز خود را روی صداهای معتبر تشویق کرد.

او توضیح داد:

“من فکر می کنم قطعاً جایی برای انتشار مطالب خوب و انتشار وجود دارد. 2015-همه شروع به گفتن ناشر شد و کل صنعت به اشتباه تفسیر کرد که به معنای نوشتن مقاله های زیادی است. وقتی در واقع به ناشران موفق نگاه می کنید ، آنچه انجام می دهید ، تحقیقات اصلی است ، آنها اخبار را می شکنند ، آنها به مکانها می پردازند ، واقعاً با این که Google به دنبال آن است که در آن نوع از Google توصیف می شود ، در آن نوع از این نوع VEAT DIRITERIA است. انتشار آنها

و در واقع ، یکی از مواردی که گوگل قطعاً به دنبالش است ، و یکی از مواردی که از این انقلاب هوش مصنوعی تا حدی ایمن خواهد بود ، این است که اگر بتوانید منتشر کنید ، اگر می توانید منتشر کنید.
اگر می توانید چیزهایی را در عمق بهتری از آنچه Google فقط می تواند سنتز کند ، می توانید به سرعت حرکت کنید. “

این از نظر یک استراتژی محتوا به چه معنی است؟ یکی از مواردی که مرا آزار می دهد ، عدم اصالت در محتوا است. مواردی مانند پاراگراف با عناوینی مانند “چرا ما مراقبت می کنیم” مرا دیوانه می کند زیرا از نظر من این نشان دهنده یک رویکرد پرشور به محتوا است.

من در حال تحقیق در مورد چگونگی طعم میگو برای سس کردن بودم و هر سایت دستور العمل می گوید قبل از یک سس سریع در گرمای متوسط ​​، که باعث می شود چاشنی ها را می سوزاند ، چاشنی ها را روی میگوها بپاشید. از بین هزاران سایت دستور العمل در آنجا ، هیچ کس نمی تواند بفهمد که می توانید میگو را سس کنید ، مقداری سیر اضافه کنید ، پس از اتمام کار ، چاشنی را درست بعد از خاموش کردن شعله اضافه کنید؟ و اگر از هوش مصنوعی بپرسید چگونه این کار را انجام دهد ، هوش مصنوعی به شما می گوید که چاشنی های خود را بسوزانید زیرا این همان چیزی است که همه دیگران می گویند.

این بدان معنی است که ناشران و SEO ها باید به جای اینکه دوباره آنچه را که دیگران می گویند ، بر روی تحقیقات اصلی و بینش های منحصر به فرد متمرکز شوند. اگر از دستورالعمل ها پیروی کنید و به طور ضعیفی بیرون بیاید ، ممکن است دستورالعمل ها اشتباه باشند و این فرصتی برای انجام کاری اصلی است.

نقش سئو در برند سازی و درگیری مخاطبان

وقتی از وی سؤال شد که نقش محتوا در دنیایی که هوش مصنوعی در آن خلاصه می کند ، چیست ، آلدرسون پیشنهاد کرد که ناشران و SEO ها باید از جایی که مصرف کنندگان سؤال می کنند جلوتر بروند ، قبل از اینکه این سؤالات را بپرسند ، برگردند.

او پاسخ داد:

“بله ، این واقعاً مشکل است زیرا نوع محتوایی که ما در آنجا تولید می کنیم تغییر می کند. به امید اینکه 2 ٪ از آن مخاطب تبدیل شود ،” 8 نکته برای X “نخواهد بود. این دیگر کار نمی کند.

شما نیاز دارید که خیلی زودتر از قیف و خیلی زودتر به چرخه تحقیق بروید. و نقش محتوا باید تغییر کند تا افرادی را که در نقطه خرید هستند یا آماده تصمیم گیری هستند ، تبدیل نکنند ، بلکه تأثیر آنچه در آینده برای افرادی که در همان آغاز آن سفرها هستند ، تأثیر می گذارد.

بنابراین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که ، به عنوان مثال ، من می دانم که این رادیکال است ، اما تحقیقات مخاطبان ، دریابید که افراد در بخش شما شش ماه قبل از خرید یا نوع ناامیدی ها و چالش ها چه نوع سؤالاتی دارند- چه آرزو می کنند که آنها می دانستند وقتی شروع به مشارکت در این فرایندها می کردند؟ “

تبدیل این استراتژی ، ممکن است به این معنی باشد که SEO و ناشران ممکن است بخواهند فقط از تمرکز فقط بر روی کلمات کلیدی معامله ای و به سمت توسعه محتوا که باعث ایجاد اعتماد به نفس در اوایل می شود ، فاصله بگیرند. همانطور که جونو توصیه می کند ، تحقیقات مخاطبان را انجام دهید تا مشتریان بالقوه در مورد ماهها قبل از آماده شدن برای خرید و سپس ایجاد محتوا که باعث ایجاد آشنایی طولانی مدت می شود ، شناسایی کنید.

در حال تغییر ماهیت معیارهای سئو و انتساب

آلدرسون در ادامه انتقاداتی راجع به عدم اعتماد به معیارهای مبتنی بر تبدیل مانند انتساب کلیک آخر ارائه می دهد. وی پیشنهاد می کند که تمرکز بر اثبات موفقیت با نشان دادن اینکه کاربر به صفحه نتایج جستجو برنگشته است منسوخ شده است زیرا سئو باید در مراحل اولیه سفر مشتری تأثیر بگذارد

وی گفت: “شما به نوع اعتقاد فزاینده ای نگاه می کنید که انتساب به طور کلی کمی از یک شبه علوم است و هرچه این فناوری برای ردیابی همه قطعات به هم سخت تر می شود ، تولید تصویری کلی از تأثیرات همه این قطعات غیرممکن می شود.

شما باید به بازاریابی متعارف برگردید … شما باید واقعاً به آن توجه کنید ، آیا این تأثیر آنچه مردم در مورد برند ما و آرم ما و فراخوان ما فکر می کنند و به جای رفتن ، تأثیر می گذارد ، “چند کلیک از آن خارج شدیم ، چند برداشت و چند فروش؟” زیرا اگر در آنجا رقابت می کنید ، احتمالاً خیلی دیر شده اید.

شما باید در افراد بسیار بالاتر از قیف تأثیر بگذارید. بنابراین ، بله … همه ، هر آنچه را که ما تا به حال در نوزده و پنجاه و شصت در مورد بازاریابی آموخته ایم ، اینگونه است که ما اندازه گیری می کنیم که سئو خوب به نظر می رسد. بله ، به نظر می رسد که شاید ما باید از برخی از اقدامات متعارف عقب برگردیم. “

تبدیل آن به یک استراتژی به این معنی است که شاید این یک تمرین خوب برای تجدید نظر در معیارهای موفقیت سنتی باشد و به جای اینکه فقط رده بندی جستجو را جستجو کند ، شروع به نگاه مشتری کنید.

ایده های رادیکال برای نقطه عطف تاریخ

جونو آلدررسون توصیه خود را برای انجام تحقیقات مخاطبان با این عبارت “من می دانم که این رادیکال است …” و آنچه او پیشنهاد می کند واقعاً رادیکال است اما به این معنا نیست که او چیزی افراطی را پیشنهاد می کند. پیشنهادات وی رادیکال است به این معنا که وی خاطرنشان می کند که آنچه در گذشته در SEO عقل سلیم بود (مانند تحقیقات کلمات کلیدی ، تولید محتوای مبتنی بر حجم ، انتساب کلیک آخر) به طور فزاینده ای از نظر نحوه جستجوی اطلاعات امروز از دست می دهد. غذای آماده سازی این است که سازگاری به معنای تجدید نظر در مورد سئو است تا جایی که به ریشه های خود در بازاریابی باز می گردد.

تماشای Jono Alderson در مورد پادکست سئو با شکوه:

این فرض را متوقف کنید که “تولید محتوا” یک مؤلفه ضروری SEO مدرن – Jono Alderson است

https://www.youtube.com/watch؟v=avasdgtw9k0

تصویر/تصویر برجسته پادکست با شکوه



منبع

مطالب مرتبط