ساختار دامنه جدید Google: بعدی برای Hreflang چیست؟


Google در حال ایجاد تغییر بزرگی در ساختار دامنه خود است. به زودی ، تمام دامنه های Google خاص کشور به Google.com هدایت می شوند.

این تغییر به نکات قبلی که Google ممکن است کمتر به نشانه Hreflang اعتماد کند ، نشان می دهد که چگونه Google در حال تغییر رویکرد خود به جستجوی بین المللی است.

Google ساختار دامنه را ادغام می کند

Google اعلام کرد که قصد دارد دامنه های خاص کشور مانند Google.fr (فرانسه) ، Google.ca (کانادا) و Google.co.jp (ژاپن) را فاز کند. همه اینها در نهایت به Google.com هدایت می شود.

گوگل در اعلامیه خود می گوید:

“با گذشت سالها ، توانایی ما در ارائه یک تجربه محلی بهبود یافته است. در سال 2017 ، ما شروع به ارائه همان تجربه با نتایج محلی برای همه با استفاده از جستجو ، خواه آنها از Google.com یا CCTLD کشورشان استفاده کردند.”

گوگل توضیح داد که دامنه های سطح کشور دیگر مورد نیاز نیستند زیرا اکنون می توانند نتایج مرتبط با محلی را بدون توجه به کدام دامنه استفاده کنید.

جدول زمانی اجرا

Google این تغییر را به آرامی طی ماه های آینده انجام می دهد و به کاربران فرصت می دهد تا با سیستم جدید تنظیم کنند.

در حالی که URL موجود در مرورگر شما تغییر خواهد کرد ، Google می گوید جستجو هنوز هم به همان روش کار خواهد کرد.

گوگل تأکید کرد که به روزرسانی “بر نحوه کار جستجو تأثیر نمی گذارد ، و همچنین نحوه عملکرد ما طبق قوانین ملی را تغییر نخواهد داد.”

اتصال به تکامل Hreflang

به نظر می رسد این تغییر دامنه بخشی از تغییر بزرگتر در نحوه برخورد Google محتوای بین المللی است.

در ماه ژوئیه ، گری ایلیز گوگل اظهار داشت که ممکن است کمتر به برچسب های دستی Hreflang و بیشتر به تشخیص خودکار زبان اعتماد کنند.

ایلیس در پادکست اظهار داشت:

“در نهایت ، من می خواهم حاشیه نویسی های کمتری و کمتری ، حاشیه نویسی سایت و مواردی که به طور خودکار آموخته می شوند.”

مونتس کانو حرفه ای SEO در یک پست رسانه های اجتماعی به این ارتباط اشاره کرد و خاطرنشان کرد: “هربلانگ ممکن است به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی نیز تغییر کند.”

در حالی که هیچ تغییری تأیید نشده است ، این چیزی است که در آینده باید مراقب آن باشید.

پیامدهای متخصصان سئو

این تغییر از چند طریق بر بازاریابان جستجو تأثیر می گذارد ، به خصوص آنهایی که در سئو بین المللی کار می کنند:

  • با حرکت ترافیک از دامنه های خاص کشور به Google.com ، تجزیه و تحلیل شما الگوهای ارجاع متفاوتی را نشان می دهد.
  • همراه با اعتماد کمتر به Hreflang ، مدیران وب سایت ممکن است کارهای فنی کمتری برای هدف قرار دادن بین المللی داشته باشند.
  • به نظر می رسد Google در تشخیص خودکار نسخه های محتوای مناسب برای کاربران اطمینان بیشتری دارد.
  • کاربران باید در حالی که هنوز نتایج موضعی را مشاهده می کنند ، تجربه یکنواخت تری را در مناطق کسب کنند.

مراحل بعدی

در حالی که Google در تشخیص خودکار بهتر می شود ، Pros Seo هنوز هم باید:

  • از برچسب های Hreflang استفاده کنید تا اینکه گوگل رسماً در غیر این صورت بگوید
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما به وضوح زبان و هدف قرار دادن منطقه ای را نشان می دهد
  • برای تغییر الگوی ترافیک در هنگام انتقال ، تحلیلی خود را تماشا کنید
  • به این فکر کنید که چگونه این بر استراتژی های سئو که به حوزه های خاص کشور متکی است تأثیر می گذارد

غذای اصلی

این تغییر نشان می دهد Google بدون نیاز به سیگنال های صریح مانند دامنه های جداگانه ، در درک زمینه ، زبان و قصد کاربر اطمینان بیشتری دارد.

به نظر می رسد که همراه با بحث و گفتگو در مورد تشخیص خودکار زبان ، AI Google آماده انجام کارهایی است که پس از آن نیاز به راه اندازی دستی دارد.

متخصصان سئو باید این را به عنوان بخشی از تکامل طبیعی فناوری جستجو ببینند. هوشیار باشید که چگونه این تغییرات بر دید و ترافیک جستجوی بین المللی شما تأثیر می گذارد.


تصویر برجسته: جوهر/شاتر



منبع

مطالب مرتبط