سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین | xeroseo

اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود. برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. اگر قبلاً گوگل سرچ کسنول را برای سایت خود راه اندازی کرده اید، ارسال سایت مپ ساده است. هنگامی که به حساب سرچ کنسول خود وارد شدید و وب سایت خود را انتخاب کردید، باید به «sitemap» بروید که در منوی سمت چپ قرار دارد. در این مطلب سعی کردیم تمام مطالب مربوط به سایت مپ را پوشش دهیم.

  • پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.
  • این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند.
  • شما می توانید به مدت 14 روز از این ابزار به طور رایگان استفاده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که از امکانات آن استفاده نمایید یا خیر.
  • متخصصان سئو توصیه می‎کنند که این تاریخ‌ها را فقط هنگام تغییرات قابل توجه سایت‌تان (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید.
  • با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید.

ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد. از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. همانطور که مشاهده کردیم، می توانید به راحتی نقشه سایت را با استفاده از ژنراتور آنلاین بسازید.

ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast در وردپرس

مجله خبری زیرو سئو مپ یا نقشه سایت، راهنمای ربات‌های گوگل برای بررسی سایت ما است. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار می‌گیرند. در نتیجه الزامی ندارد که همه صفحات در نقشه سایت وجود داشته باشند بلکه این فایل با هدف بهبود دسترسی گوگل به آدرس صفحات ارزشمند طراحی می‌شود.

فایل XML یا نقشه سایت

پس فایل شما بزرگتر است و یا URL‌ های بیشتری دارید، باید لیست خود را به نقشه‌های سایت‌های متعدد تقسیم کنید که در ادامه به این موضوع می­پردازیم. شما می‌توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست (فایلی که به لیستی از نقشه‌های سایت اشاره می‌کند) را ایجاد کنید. نقشه سایت در قالب HTML قرار داده شده است تا استفاده و پیمایش را برای کاربر آسان تر کند. این نباید به عنوان جایگزینی برای جست و جوی سایت یا عناصر ناوبری در نظر گرفته شود، بلکه در صورت گم شدن کاربر در وب سایت شما، کمکی اضافه به کاربر می کند.

آموزش ساخت نقشه سایت با استفاده از افزونه یوست

جایگزین دیگه‌ای هم برای یوئاست سئو وجود دارد ، می توانید از نقشه سایت XML گوگل استفاده کنید . اگر صفحاتی در سایت دارید که یا ساختار لینک سازی آن ها مناسب نیست یا هنوز صفحات لینک سازی نشده اند. شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین آماده ارائه خدمات در زمینه سئو و طراحی سایت در اکثر نقاط ایران می باشد.

http://atours.ir

مطالب مرتبط