فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین | xeroseo

یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است. به ویژه در سیستم عامل لینوکس اگر برخی از حروف فایل بزرگ باشند، موتور جستجو امکان دریافت فایل را نخواهد داشت. طراحی سایت آرایشگاهی یا طراحی سایت سالن زیبایی مقوله‌ای است که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن نیاز آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به ارائه خدمات در قالبی جدید و نوآورانه است.

این کار با مقایسه قاعده با مؤلفه مسیر URL که خزنده سعی در واکشی آن را دارد کار می کند. بعد از بارگذاری این فایل در هاست خود نیازی به هیچ فعالیت دیگری برای معرفی به گوگل ندارید خود این موتور جستجو در همین مسیر استاندارد آپدیت های شما را نیز دریافت خواهد کرد. Google ممکن است نویسه‌هایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد، و احتمالاً قوانین robots.txt را نامعتبر می‌کند. قطعا مدیریت تعداد زیادی URL و لینک برای مدیران وبسایت ها کار نسبتا دشواری است؛ شما با استفاده از Robot.txt می توانید به مدیریت لینک ها و آدرس های سایتتان بپردازید و هر زمان که احساس نیاز کردید، در آن تغییر ایجاد کنید. در صورتی که مشکل صفحه را حل نکنید و دستور دیس الو را هم اجرا نکنید، صفحه مورد نظر در گوگل ایندکس می شود و ممکن است به سئو سایت شما ضربه بزند. با توضیحاتی که تا به اینجا درباره فایل Robot.txt داده شد، احتمالا متوجه اهمیت آن شده اید؛ Robot.txt در واقع یک ابزار قدرتمند است که به شما این امکان را می دهد تا وبسایت خود را آن گونه که می خواهید، به گوگل نمایش دهید.

http://atours.irفرض پیش‌فرض این است که یک user-agent می‌تواند هر مجله خبری زیرو سئو یا فهرستی را که توسط یک disallow قانون مسدود نشده است بخزد. 21 بهمن 1401سرور مجازی لیتوانی با بهره‌گیری از ویژگی‌های مختلفی همچون استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف مثل لینوکس و ویندوز، امنیت چشمگیر و زیرساخت قدرتمند و آپ‌تایم مداوم گزینه‌ای مناسب برای خرید است. در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. (همچنین، اگر از پلاگین های وردپرس برای ریدایرکت یا کاستومایز پرمالینک ها استفاده کرده باشید، ممکنه اشکال از این پلاگین ها باشه و با غیر فعال کردنشون ممکنه که این مشکل برطرف بشه). در مورد مشکلت فکر نمی کنم robots.txt بتونه بهت کمکی بکنه چون این مشکل باید از یک جای دیگه درست بشه. بازم ممنون بابت صبر و حوصلتون و اینکه سرتونو بدرد آوردم امیدوارم جوابی بمن بدید که مشکلات سایتمو حل کنه و راه حلاتون عملی باشه عین مقاله هاتون .

  • در اینجاست که ساخت فایل Robots.txt به کمک شما می‌آید و این مشکل را به راحتی برطرف می‌سازد.
  • می‌توانید حدود یک هفته بعدازاینکه فایل robots.txt را به‌روزرسانی کردید و موقعیت نقشه سایت را در آن قراردادید، برای بررسی وجود چنین خطاهایی از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.
  • من کدی که داخل این مطلب نوشتید (غیرفعال کردن Feed وردپرس از ۲ روش مختلف) رو داخل functions.php سایتم گذاشتم که فید سایت کلا غیرفعال بشه.

پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. فایل robots.txt به گوگل، بینگ و دیگر روبات ها می گوید که به کدام صفحات در یک وب سایت دسترسی ندارند. در صورتی که شما از این فایل در برخی از صفحات در طراحی سایت خود استفاده کنید، موتور های جستجو آن صفحات را به اصطلاح crawl (خزیدن) نمی کنند و امکان دارد URL آن صفحات را در ایندکس خود ثبت نکنند. ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد. این ربات‌ها صفحات وب را «خزش» می‌کنند و محتوای آن را فهرست‌بندی می‌کنند تا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند.

درباره ما ساخت فایل ربات (Robots.txt Generator)

سرعت صفحه چیست؟ سرعت صفحه ابزاریست که نشان می­دهد محتوای شما با چه سرعتی در… برخی وب سایت‌های سریع ممکن است عملکرد بدتری نسبت به وب سایت های کند داشته… توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد. این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است.

آیا استفاده از فایل txt لازم است؟

مطالب مرتبط