صفحات کشف Perplexity یک بینش SEO شگفت آور را ارائه می دهد
پستی در LinkedIn با توجه به فید کشف محتوای Perplexity به نام Discover ، که باعث ایجاد محتوا در موضوعات خبری گرایش می شود. این فید را به عنوان نمونه مثبتی از سئو برنامه نویسی ستود ، اگرچه برخی گفتند که روزهای آن در نتایج جستجوی گوگل شماره گذاری شده است. همه در این بحث معتقدند که این صفحات یک چیز هستند. در واقع ، آنها کاملاً چیز دیگری هستند.
متن: دفع کشف کشف
Perplexity یک فید کشف از موضوعات روند را منتشر می کند. این صفحه مانند پورتال اخبار روز است که شامل خلاصه های کوتاه و پیوندهایی به صفحات وب است که حاوی خلاصه کامل به علاوه پیوندها به گزارش های اصلی اخبار است.
SEO ها متوجه شده اند که برخی از این صفحات در جستجوی Google رتبه بندی می شوند و بحث ویروسی را در LinkedIn ایجاد می کنند.
گیج کننده کشف و سئو برنامه ای
SEO برنامه ای استفاده از اتوماسیون برای بهینه سازی محتوای وب است و همچنین می تواند برای ایجاد محتوای مقیاس پذیر اعمال شود. اگر خوب نباشد ، می تواند نتیجه خوبی داشته باشد و در صورت عدم نتیجه گیری ضعیف باشد.
یک پست LinkedIn با توجه به فید کشف شده AI تولید شده ، آن را به عنوان نمونه ای از سئو برنامه نویسی “در استروئیدها” ذکر کرد.
آنها نوشتند:
“برای هر موضوع خبری روند ، به طور خودکار یک صفحه وب عمومی ایجاد می کند.
این صفحات اکنون در نتایج جستجوی Google نشان داده شده است.
با کلیک بر روی ، کاربران به صورت خلاصه می روند + می توانند سؤالات پیگیری را در Chatbot مطرح کنند.
… این یک تاکتیک سئو برنامه نویسی خوب است که بر روی استروئیدها قرار داده است! “
یکی از نظرات در این بحث ، صفحات گیج کننده را به عنوان نمونه ای از سئو برنامه نویسی خوب مورد استقبال قرار داد:
وی گفت: “این یک حرکت بسیار جسورانه از طریق دلهره است. SEO برنامه ای در مقیاس ، با حمایت از موضوعات گرایش ، روشی هوشمندانه برای جلب توجه و ترافیک است. چالش اصلی پایداری خواهد بود – گوگل ممکن است این را به عنوان محتوای نازک یا الگوریتم ها در برابر آن تنظیم کند. هنوز هم نشان می دهد که چگونه AI + SEO سریعتر از حد انتظار می رود.”
شخص دیگری موافقت کرد:
“SEO از سال گذشته بخشی از استراتژی رشد آنها بوده است ، و برای آنها بسیار خوب کار می کند”
بقیه اظهارات ، سئو Perplexity را “جسورانه” و “هوشمندانه” و همچنین “ارزش واقعی کاربر” مورد تحسین قرار دادند.
اما برخی از آنها نیز پیش بینی می کردند که “گوگل اجازه این روند را نمی دهد …” و “گوگل آن را طی چند هفته از بین می برد …”
احساسات کلی اجرای SEO برنامه نویسی مثبت بود.
به جز اینکه سئو وجود ندارد.
کشف دفاعی SEO برنامه ای نیست
برخلاف آنچه در بحث LinkedIn گفته شد ، سرگیجه درگیر “سئو برنامه نویسی” نیست ، و همچنین سعی در رتبه بندی در گوگل ندارند.
نگاهی به کد منبع هر یک از صفحات کشف نشان می دهد که عناصر عنوان و توضیحات متا برای رتبه بندی در موتورهای جستجو بهینه نشده اند.
تصویر صفحه نمایش دفع صفحه وب
به نظر می رسد که هر صفحه ای که توسط Perplexity ایجاد شده است دقیقاً همان عنوان و عناصر توضیحات متا را دارند:
هر صفحه شامل همان برچسب متعارف است:
https://www.perplexity.ai” />
واضح است که صفحات کشف Perplexity برای جستجوی Google بهینه نشده و صفحات برای موتورهای جستجو ایجاد نمی شوند.
صفحات برای انسان ایجاد می شوند.
با توجه به چگونگی بهینه سازی صفحات کشف ، جای تعجب نیست که:
- هر صفحه ای که من آزمایش کردم نتوانست در جستجوی Google رتبه بندی شود.
- واضح است که گیج کننده درگیر سئو برنامه نویسی است.
- صفحات کشف Perplexity برای رتبه بندی در جستجوی Google ایجاد نشده است.
- صفحات کشف Perplexity به طور خاص برای انسان ایجاد می شود.
- اگر هر صفحه در Google رتبه بندی شود ، این کاملاً یک تصادف است و نه با طراحی.
در واقع دلهره چه کاری انجام می شود؟
صفحات کشف Perplexity نمونه هایی از چیزی بزرگتر از SEO است. آنها صفحات وب هستند که به نفع کاربران ایجاد می شوند. این واقعیت که هیچ SEO اعمال نمی شود ، نشان می دهد که سرگیجه در ساخت مقصد صفحات کشف که کاربران به آن روی می آورند متمرکز شده است تا بتوانند با وقایع روز ارتباط برقرار کنند.
Perplexity Discover یک مقصد وب کاربر برای اولین بار است که با SEO صفر ایجاد شده است ، به احتمال زیاد به این دلیل که اهداف جاه طلب تر از بسته به Google برای ترافیک هستند.
بینش تعجب آور سئو؟
به خوبی ممکن است یک نقطه شروع خوب برای ایجاد یک وب سایت و ایجاد یک استراتژی برای ترویج آن در خارج از جعبه سئو باشد. در تجربه من ، من در ایجاد و ارتقاء خارج از چارچوب استاندارد SEO موفق شده ام ، زیرا استراتژی های SEO ذاتاً محدود هستند: آنها یک هدف ، رتبه بندی دارند و فعالیت هایی را که باعث ایجاد محبوبیت می شود ، از دست نمی دهند.
سئو محدود می کند که چگونه می توانید یک سایت را با قوانین دلخواه مانند:
- پیوندهایی را از سایت هایی که پیوندهای خود را دنبال می کنند ، بدست آورید.
- از سایت هایی که محبوبیت کم دارند پیوندهایی دریافت نکنید.
- ارتقاء آفلاین به رتبه سایت شما کمک نمی کند.
و در اینجا نکته وجود دارد: ترویج یک سایت با استراتژی های متمرکز بر ایجاد نام تجاری با مخاطب تمایل دارد انواع سیگنال های رفتار کاربر را ایجاد کند که می دانیم گوگل به دنبال آن است.
کشف Perplexity را در perplexity.ai/discover بررسی کنید.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/بازیگران هزاران نفر