نحوه پیروزی در بهینه سازی موتور تولیدی (GEO)


این پست توسط peec.ai حمایت مالی شد. نظرات بیان شده در این مقاله خود حامی است.

اولین قدم از هر کمپین خوب GEO ، ایجاد چیزی است که ماشین های پاسخ محور LLM در واقع می خواهند به یا مرجع پیوند دهند.

اجزای استراتژی GEO

به تجربیاتی فکر کنید که به طور منطقی انتظار ندارید مستقیماً در چتپپ یا سیستم های مشابه پیدا کنید:

  • محتوای جذاب مانند یک تور سه بعدی از لوور یا یک کنسرت واقعیت مجازی.
  • داده های زنده مانند قیمت ها ، تأخیرهای پرواز ، اتاق های هتل در دسترس و غیره. در حالی که LLMS می تواند این داده ها را از طریق API ادغام کند ، من می بینم که فعلاً برخی از این ترافیک را ضبط می کنم.
  • مباحثی که نیاز به eeat دارند (تجربه ، تخصص ، اقتدار ، اعتماد به نفس).

LLMS نمی تواند تجربه دست اول داشته باشد. اما کاربران آن را می خواهند. LLM ها به منابع مرجع که تجربه دست اول را ارائه می دهند ، انگیزه می شوند. این فقط یکی از مواردی است که باید در خاطر داشته باشید ، اما چه چیز دیگری؟

ما باید بین دو رویکرد تمایز قائل شویم: تأثیرگذاری بر مدل های بنیادی در مقابل تأثیرگذاری بر پاسخ های LLM از طریق پایه و اساس. اولین مورد برای اکثر سازندگان از دسترس خارج است ، در حالی که دوم فرصت های واقعی را ارائه می دهد.

تأثیرگذاری بر مدلهای بنیادی

مدل های بنیادی در مجموعه داده های ثابت آموزش دیده و نمی توانند اطلاعات جدید را پس از آموزش یاد بگیرند. برای مدل های فعلی مانند GPT-4 ، خیلی دیر شده است-آنها قبلاً آموزش دیده اند.

اما این برای آینده اهمیت دارد: یک یخچال هوشمند را که از سال 2025 با O4-Mini گیر کرده است تصور کنید که ممکن است-فرضی-از کک بیش از پپسی استفاده کند. این تعصب می تواند سالها بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد!

بهینه سازی برای پارچه/زمین

هنگامی که LLMS نمی تواند به تنهایی از داده های آموزشی خود پاسخ دهد ، آنها از نسل تقویت شده بازیابی (RAG) استفاده می کنند – اطلاعات فعلی را برای کمک به تولید پاسخ ها می کشند. نمای کلی AI و جستجوی وب Chatgpt از این طریق کار می کنند.

ما به عنوان متخصصان سئو ، ما سه چیز می خواهیم:

  1. محتوای ما به عنوان منبع انتخاب می شود.
  2. محتوای ما بیشتر در این منابع نقل می شود.
  3. سایر منابع منتخب از نتیجه مطلوب ما پشتیبانی می کنند.

مراحل بتونی برای موفقیت با GEO

نگران نباشید ، برای بهینه سازی محتوای و نام تجاری شما برای LLMS ، علم موشک لازم نیست. در واقع ، بسیاری از روش های سنتی سئو هنوز هم اعمال می شوند ، با چند تاکتیک جدید SEO که می توانید در گردش کار خود گنجانید.

مرحله 1: خزنده باشید

به نظر می رسد ساده است اما در واقع اولین قدم مهم است. اگر هدف خود را برای حداکثر دید در LLMS هدف قرار دهید ، باید به آنها اجازه دهید وب سایت خود را خزنده کنند. بسیاری از خزنده های مختلف LLM از Openai ، Anthropic & Co.

برخی از آنها به حدی رفتار می کنند که می توانند پیشگیری های خراش و DDOS را ایجاد کنند. اگر به طور خودکار ربات های تهاجمی را مسدود می کنید ، با تیم IT خود وارد شوید و راهی پیدا کنید تا LLM هایی را که به آن اهمیت می دهید مسدود کنید.

اگر از CDN استفاده می کنید ، مانند سریع یا CloudFlare ، مطمئن شوید که خزنده های LLM توسط تنظیمات پیش فرض مسدود نشده اند.

مرحله 2: به کسب رتبه های سنتی ادامه دهید

مهمترین تاکتیک GEO به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است. سئو سنتی انجام دهید. در Google (برای نمای کلی Gemini و AI) ، Bing (برای Chatgpt و Copilot) ، Brave (برای Claude) و Baidu (برای Deepseek) رتبه خوبی داشته باشید.

مرحله 3: فن پرس و جو را هدف قرار دهید

نسل فعلی LLM ها در واقع کمی بیشتر از پارچه ساده انجام می شود. آنها چندین نمایش داده می شوند. به این کار query fanout گفته می شود.

به عنوان مثال ، هنگامی که من اخیراً از چتگپ پرسیدم “آخرین حق ثبت اختراع Google که توسط SEOS مورد بحث قرار گرفته است چیست؟“، این دو جستجوی وب برای”آخرین حق ثبت اختراع Google که توسط SEOS Patent 2025 SEO Forum بحث شده است“و”آخرین SEO های ثبت اختراع Google 2025 بحث شده است

مشاوره: طرفداران پرس و جو معمولی را برای درخواست های خود بررسی کنید و سعی کنید برای آن کلمات کلیدی نیز رتبه بندی کنید.

الگوهای معمولی که من در Chatgpt می بینم این اصطلاح را ضمیمه می کنند “انجمن ها“وقتی می پرسم مردم در مورد چه چیزی بحث می کنند و ضمیمه می کنند”مصاحبه“وقتی من سؤالات مربوط به شخص را می پرسم. سال جاری (2025) اغلب اضافه می شود.

مراقب باشید: الگوهای fanout بین LLM ها متفاوت است و با گذشت زمان می تواند تغییر کند. الگویی که امروز می بینیم ممکن است در 12 ماه دیگر مرتبط نباشد.

مرحله 4: سازگاری را در سراسر نام تجاری خود حفظ کنید

این کاری ساده است که همه باید انجام دهند – هم به عنوان یک شخص و هم یک شرکت. اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم به صورت آنلاین توصیف می شوید. در X ، LinkedIn ، وب سایت خود ، Crunchbase ، GitHub – همیشه خود را به همان روش توصیف کنید.

اگر پروفایل X و LinkedIn شما می گویند شما یک هستید “مشاور GEO برای مشاغل کوچک“، آن را به” تغییر ندهیدمتخصص AIO“در Github و”کارگاه آزاد“در مطبوعات شما.

من دیده ام که افراد طی چند روز در مورد نمای کلی Chatgpt و Google AI با داشتن یک توضیحات خود مداوم در وب ، به نتایج مثبتی دست می یابند. این امر همچنین در مورد پوشش روابط عمومی صدق می کند – هرچه پوشش بیشتر و بهتری که می توانید برای برند خود بدست آورید ، LLM ها بیشتر هستند که آن را به کاربران برگردانند.

مرحله 5: از JavaScript خودداری کنید

من به عنوان یک سئو ، من همیشه می خواهم تا حد امکان استفاده از جاوا اسکریپت کوچک را انجام دهم. به عنوان یک GEO ، من آن را می خواهم!

بیشتر خزندگان LLM نمی توانند جاوا اسکریپت را ارائه دهند. اگر محتوای اصلی شما در پشت JavaScript پنهان است ، شما بیرون هستید.

مرحله ششم: در آغوش رسانه های اجتماعی و UGC

با کمال تعجب ، به نظر می رسد LLM ها به Reddit و ویکی پدیا بسیار متکی هستند. هر دو سیستم عامل تقریباً در هر موضوعی محتوای کاربر را ارائه می دهند. و به لطف چندین لایه از اعتدال جامعه محور ، بسیاری از آشغال و اسپم در حال حاضر فیلتر شده اند.

در حالی که هر دو می توانند بازی شوند ، اما میانگین قابلیت اطمینان محتوای آنها به مراتب بهتر از کل اینترنت است. هر دو نیز به طور مرتب به روز می شوند.

Reddit همچنین داده های LLM را در مورد چگونگی بحث در مورد موضوعات آنلاین ، از چه زبانی برای توصیف مفاهیم مختلف و دانش در مورد موضوعات طاقچه مبهم استفاده می کند.

ما به طور منطقی می توانیم فرض کنیم که UGC تعدیل شده در سیستم عامل هایی مانند Reddit ، Wikipedia ، Quora و Stackoverflow برای LLM ها مرتبط خواهد بود.

من طرفدار اسپم کردن این سیستم عامل ها نیستم. با این حال ، اگر می توانید بر نحوه حضور شما و رقبا در آنجا تأثیر بگذارید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید.

مرحله 7: برای قابلیت خواندن دستگاه و قابلیت قابل خواندن ایجاد کنید

مطالب را بنویسید که LLM ها درک می کنند و می خواهند استناد کنند. هیچ کس هنوز این موضوع را کاملاً درک نکرده است ، اما این به نظر می رسد که به نظر می رسد:

  • از زبان اعلامی و واقعی استفاده کنید. به جای نوشتن “ما مطمئن هستیم که این کفش برای مشتریان خوب است“، بنویسید”96 ٪ از خریداران خود گزارش داده اند که از این کفش خوشحال شوند.
  • طرح را اضافه کنید. بارها مورد بحث قرار گرفته است. اخیراً ، Fabrice Canel (مدیر اصلی محصول در بینگ) تأیید کرد که نشانه گذاری طرحواره به LLMS کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند.
  • اگر می خواهید در یک مرور کلی هوش مصنوعی موجود نقل کنید ، با طول مشابه آنچه در حال حاضر در آنجا وجود دارد ، محتوا داشته باشید. در حالی که شما نباید فقط نمای کلی هوش مصنوعی فعلی را کپی کنید ، داشتن یک کسین بالا به طور مشابه کمک می کند. و برای nerds: بله ، با توجه به عادی سازی ، مطمئناً می توانید از محصول DOT به جای شباهت کسین استفاده کنید.
  • اگر در محتوای خود از اصطلاحات فنی استفاده می کنید ، آنها را توضیح دهید. در حالت ایده آل در یک جمله ساده.
  • خلاصه ای از پاراگراف های متن طولانی ، لیست بررسی ها ، جداول ، فیلم ها و انواع دیگر قالب های محتوای دشوار را اضافه کنید.

مرحله 8: محتوای خود را بهینه کنید

شروع مقاله GEO: بهینه سازی موتور تولیدی (ARXIV: 2311.09735)مقاله اصلی GEO

اگر نگاه کنیم GEO: بهینه سازی موتور تولیدی (Arxiv: 2311.09735) ، مدل های زبان چه مدرکی قانع کننده می دانند؟ (ARXIV: 2402.11782v1) و مطالعات علمی مشابه ، پاسخ واضح است. بستگی دارد!

برای ذکر برخی از موضوعات در برخی از LLM ها ، به این کمک می کند:

  • کلمات منحصر به فرد را اضافه کنید.
  • طرفدار/منفی داشته باشید.
  • بررسی های کاربر را جمع کنید.
  • نقل قول کارشناسان.
  • داده های کمی را درج کرده و منابع خود را نامگذاری کنید.
  • از زبان آسان برای درک زبان استفاده کنید.
  • با احساسات مثبت بنویسید.
  • متن محصول را با دفع کم (قابل پیش بینی و ساختار یافته) اضافه کنید.
  • لیست های بیشتری را درج کنید (مانند این یکی!).

با این حال ، برای سایر ترکیب های مباحث و LLMS ، این اقدامات می تواند ضد تولید باشد.

تا زمانی که بهترین شیوه های پذیرفته شده به طور گسترده ای تکامل یابد ، تنها توصیه ای که می توانم ارائه دهم این است که آنچه را برای کاربران مفید است انجام دهید و آزمایشات را انجام دهید.

مرحله 9: به حقایق بچسبید

بیش از یک دهه ، الگوریتم ها دانش را از متن به عنوان سه گانه مانند (موضوع ، محمول ، شی) – به عنوان مثال ، (لیدی آزادی ، مکان ، نیویورک) استخراج کرده اند. متنی که با حقایق شناخته شده مغایرت دارد ممکن است غیرقابل اعتماد به نظر برسد. متنی که با اجماع هماهنگ است اما حقایق منحصر به فرد را اضافه می کند برای LLM ها و نمودارهای دانش ایده آل است.

بنابراین به حقایق تعیین شده پایبند باشید. و اطلاعات منحصر به فرد را اضافه کنید.

مرحله 10: در PR دیجیتال سرمایه گذاری کنید

همه چیز مورد بحث در اینجا فقط برای وب سایت شخصی شما صادق نیست. همچنین در مورد محتوا در وب سایت های دیگر صادق است. بهترین راه برای تأثیرگذاری بر آن؟ روابط عمومی دیجیتال!

هرچه پوشش بیشتر و بهتری که می توانید برای برند خود بدست آورید ، احتمالاً LLM ها برای بازگشت آن به کاربران طوطی می شوند.

من حتی مواردی را دیده ام که از Advertorials به عنوان منبع استفاده می شود!

گردش کار جغرافیایی بتونی برای امتحان کردن

قبل از پیوستن به PEEC AI ، من مشتری بودم. در اینجا نحوه استفاده من از این ابزار آورده شده است – و چگونه به مشتریان خود توصیه می کنم از آن استفاده کنند.

بیاموزید که رقبای شما چه کسانی هستند

درست مانند سئو سنتی ، استفاده از یک ابزار GEO خوب اغلب رقبای غیر منتظره را نشان می دهد. به طور مرتب به لیستی از رقبای شناسایی شده خودکار نگاه کنید. برای کسانی که شما را غافلگیر می کنند ، بررسی کنید که در آن به آنها اشاره شده است. سپس منابعی را که منجر به گنجاندن آنها شد ، بررسی کنید. آیا شما در این منابع به درستی نمایندگی می کنید؟ اگر نه ، عمل کنید!

آیا به دلیل مشخصات Peerspot خود به یک رقیب اشاره شده است اما شما در آنجا بررسی صفر دارید؟ از مشتریان بخواهید بررسی کنید.

آیا مدیرعامل رقیب شما با YouTuber مصاحبه شده بود؟ سعی کنید در آن نمایش نیز حضور پیدا کنید. یا فیلم های خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه منتشر کنید.

آیا رقیب شما به طور مرتب در 10 لیست برتر قرار دارد که هرگز آن را به 5 نفر برتر نمی رسانید؟ به ناشر که این لیست را ایجاد کرده است ، معامله وابسته ای را که نمی توانند آن را کاهش دهند ، ایجاد کند. با بروزرسانی محتوای بعدی ، تقریباً تضمین می کنید شماره یک جدید باشید.

منابع را درک کنید

LLMS هنگام انجام زمین جستجو ، به منابع متکی هستند.

منابع LLM معمولی: Reddit & Wikipedia

برای مجموعه بزرگی از دستورالعمل های مربوطه به منابع برتر نگاه کنید. وب سایت و رقبای خود را برای یک ثانیه نادیده بگیرید. ممکن است برخی از این موارد را پیدا کنید:

  • جامعه ای مانند Reddit یا X. بخشی از جامعه شوید و به بحث بپیوندید. X بهترین شرط بندی شما برای تأثیرگذاری بر نتایج در Grok است.
  • در وب سایت مبتنی بر تأثیرگذار مثل YouTube یا Tiktok. تأثیرگذار را برای ایجاد فیلم استخدام کنید. حتماً به آنها دستور دهید تا کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهند.
  • در ناشر وابستهبشر با کمیسیون های بالاتر راه خود را به بالا خریداری کنید.
  • بوها اخبار و رسانه ها ناشربشر با تلاش های روابط عمومی خود ، آنها را بخرید و یا آنها را هدف قرار دهید. در موارد خاص ، ممکن است بخواهید با گروه محتوای تجاری آنها تماس بگیرید.

همچنین می توانید این راهنمای عمیق در مورد نحوه برخورد با انواع مختلف دامنه های منبع را بررسی کنید.

فن پرس و جو هدف

هنگامی که مشاهده کردید که جستجوها توسط fanout پرس و جو برای مهمترین مطالب شما انجام می شود ، محتوا را برای هدف قرار دادن آنها ایجاد کنید.

در وب سایت خود با پست هایی در Medium و LinkedIn. با انتشار مطبوعات یا به سادگی با پرداخت هزینه های مقاله. اگر در موتورهای جستجو خوب باشد ، این شانس را دارد که توسط موتورهای پاسخ مبتنی بر LLM استناد شود.

خود را برای کشف هوش مصنوعی قرار دهید

بهینه سازی موتور تولیدی دیگر اختیاری نیست – این خط مقدم جدید رشد ارگانیک است. در PEEC AI ، ما در حال ساختن ابزارهایی برای ردیابی ، نفوذ و برنده شدن در این اکوسیستم جدید هستیم.

بهینه سازی موتور تولیدی دیگر اختیاری نیست – این خط مقدم جدید رشد ارگانیک است. ما در حال حاضر مشتریانی را مشاهده می کنیم که ترافیک LLM خود را 100 ٪ در هر 2 تا 3 ماه رشد می کند. بعضی اوقات با حداکثر 20 برابر میزان مکالمه ترافیک معمولی سئو!

این که آیا شما در حال شکل دادن به پاسخ های هوش مصنوعی هستید ، نظارت بر مارک های تجاری یا فشار آوردن به منبع منبع ، اکنون زمان عمل است. مصرف کنندگان LLMS به فردا اعتماد خواهند کرد که امروز آموزش دیده اند.


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: تصویر توسط peec.ai با مجوز استفاده می شود.



منبع

مطالب مرتبط