نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین | xeroseo

اگر سایت فروشگاهی دارید و در سایت از صفحات دسته بندی و تگ استفاده می کنید اما هنوز برای این دسته بندی ها لینک سازی نکرده اید. نقشه سایت به سایت های پر محتوا و بزرگ کمک می کند با دقت و سرعت بیشتر ایندکس شوند. این کار باعث می شود که گوگل بدون مشکل و با سرعت محتوای سایت را بررسی کند.

  • این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته.
  • اگر به حوزه سئو سایت و وبمستری علاقه مند باشید و یا در این حوزه فعال باشید، حتما اصطلاح سایت مپ یا نقشه سایت به گوشتان خورده است.
  • پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم.
  • معمولاً شامل URL به صفحه، آخرین تاریخ به‌روزرسانی و هر گونه زبانی از صفحه است.

ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها تنها با یک کلیک یا یک درگ اند دراپ ساده نقشه ی سایتتان را تولید نمایید. این پلاگین شامل تعداد زیادی shortcode است که به شما اجازه می دهد که کارهایی از قبیل نمایش صفحه تنها، تگ ها، دسته بندی ها و … را انجام دهید. پس از آن شما می توانید نقشه سایتتان را در هر کدام از صفحات از طریق یک shortcode به نمایش بگذارید.

نقشه سایت در وردپرس

نقشه سایت XML وردپرس به موتورهای جستجو نشان می دهد که کدام لینک ها در یک سایت از اهمیت بیشتری برخوردارند و شما این لینک ها را چه زمان هایی به روز می کنید. اگر فایل شما فقط URL شامل‌های صفحه وب است، می‌توانید یک فایل متنی ساده که حاوی یک URL در هر خط است را به عنوان نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است. در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند. این فایل به موتورهای جست و جو کمک می کند تا ضمن خزیدن، ساختار سایت را نیز بهتر درک کند. در نقشه سایت XML، نیازی نیست به کاربر، خوانایی و اطلاعات مفید برای کاربر فکر کنید.

نقشه سایت Google News

با ثبت نام در پنل کاربری کلیک اول، می توانید از خدمات بی شمار ما بهره مند شوید. سایت تازه تاسیس دارید و هنوز فرصت نکرده اید لینک سازی داخلی یا لینک سازی خارجی داشته باشید. هر گونه تغییر یا اطلاع رسانی در سایت را به گوگل اطلاع می دهد.

نیاز به مشاوره دارید؟

همچنین از طریق مجله خبری زیرو سئو سایت می‌توان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند.

http://atours.ir

مطالب مرتبط