چرا آژانس ها PPC را با SEO قابل پیش بینی جایگزین می کنند


این پست توسط Market Brew حمایت مالی شد. نظرات بیان شده در این مقاله خود حامی است.

چه می شود اگر بودجه PPC مشتری شما بتواند به جای آن ، رشد طولانی مدت ارگانیک را تأمین کند؟

چرا نتایج ارگانیک بر کلیک کاربر حاکم است ، اما در بحث بودجه کنار می آیند؟

درایوهای ارگانیک 5 برابر بیشتر از PPC. آیا می توانیم آن را اثبات کنیم؟

پاسخ کوتاه: بله!

طی یک دهه گذشته ، بازاریابان دیجیتال شاهد تغییر چشمگیر در نحوه اختصاص بودجه جستجو بوده اند.

در یک دهه گذشته ، شرکت ها تیم های SEO را در کنار تیم های PPC تأمین می کردند. با این حال ، تغییر به سمت PPC-First بر فضای بازاریابی ورودی حاکم شده است.

بودجه سئو کجا رفته است؟

امروز بیش از 150 میلیارد دلار سالانه صرف جستجوی پرداخت شده در ایالات متحده می شود ، در حالی که تنها 50 میلیارد دلار در سئو سرمایه گذاری می شود.

این یک نسبت 3 به 1 است ، حتی اگر 90 ٪ از کلیک های جستجو به نتایج ارگانیک و تنها 10 ٪ به تبلیغات بروند.

به این دلیل نیست که جستجوی پرداخت شده مؤثرتر است. جستجوی پرداخت شده فقط اندازه گیری ساده تر است.

اما این با بازگشت انتساب در سئو پیش بینی تغییر می کند.

انتساب چیست؟

انتساب در بازاریابی فرایند شناسایی نقاط لمسی یا کانال ها در تبدیل یا فروش است.

این به ما کمک می کند تا سفر مشتری را درک کنیم تا بتوانیم بودجه را به طور مؤثرتری اختصاص دهیم و کمپین هایی را برای ROI بالاتر بهینه کنیم.

با تکامل الگوریتم های گوگل ، علت و معلولی بین تلاش های سئو و نتایج کسب و کار برای اثبات سخت تر شد.

نوسانات رتبه بندی تصادفی به نظر می رسید. جدول زمانی کشیده شده است.

مشتریان بی تاب شدند.

بازاریابی دیجیتال قابل ردیابی سئو را نابود کرده است

با تبلیغات Google ، هر دلار نتیجه مستقیم و قابل گزارش دارد:

  • برداشت ها
  • کلیک
  • تبدیل

در مقابل ، سئو مدتهاست که:

در نتیجه ، آژانس ها و مشتریانی که آنها را استخدام می کنند ، از این پول پیروی می کنند ، حتی اگر نتایج سئو بالاتر باشد.

انتساب مستقیم PPC باعث می شود PPC از اهمیت بیشتری برخوردار باشد ، اما SEO هنوز هم حاکم است

حقایق سخت:

  • سئو 5 برابر ترافیک بیشتر از PPC را هدایت می کند.
  • شرکت ها 3 برابر بیشتر از SEO در PPC پرداخت می کنند.
تصویر ایجاد شده توسط Marketbrew ، اوت 2025

اکنون می توانید ROI را به سئو ردیابی کنید

در نتیجه ، بسیاری از متخصصان و آژانس های سئو راهی برای بازگشت به ارگانیک می خواهند. اکنون ، یکی وجود دارد ، و آن را از انتساب استفاده می کند.

انتساب کلید عملکرد SEO قابل اندازه گیری است

به جای نشستن در لبه جعبه سیاه موتور جستجو ، حدس می زنیم چه اتفاقی می افتد ، اکنون می توانیم داخل جعبه سیاه SEO برویم ، تا شبیه سازی کنیم که چگونه الگوریتم ها رفتار می کنند ، عامل به فاکتور می روند و دقیقاً چگونه رتبه بندی ها نسبت به هر تغییر واکنش نشان می دهند.

این سئو با انتساب است.

تصویر ایجاد شده توسط Marketbrew ، اوت 2025

با وجود این مدل ، شما دیگر گیر نمی کنید که می گویند “به ما اعتماد کنید”.

می توانید بگویید ، “این همان چیزی است که ما تغییر دادیم. در اینجا چگونه رتبه بندی ها حرکت می کنند. در اینجا ارزش آن جنبش آورده شده است.” این که آیا این تغییر یک ساختار پیوند داخلی جدید یا بهبود محتوا بود ، اکنون قابل مشاهده ، قابل اندازه گیری و نسبت داده شده است.

برای اولین بار ، تیم های SEO راهی برای برقراری ارتباط با عملکرد از نظر مدیران دارند که مدیران می فهمند: علت ، اثر و ارزش.

این شفافیت در حال تغییر نحوه عملکرد آژانس ها است. این سئو را به یک سیستم قابل پیش بینی تبدیل می کند ، نه یک قمار. و تیم های مشتری مداری را با شواهدی که برای توجیه بودجه لازم دارند ، یا به دست آوردن آن ، اسلحه می کند.

چگونه آژانس ها PPC را با SEO آلی قابل اندازه گیری جایگزین می کنند

برای آژانس ها ، انتساب در را به چیزی بسیار بزرگتر از گزارش بهتر باز می کند. این یک نوع ارائه کاملاً جدید را امکان پذیر می کند: سئو مبتنی بر عملکرد.

به طور سنتی ، خدمات سئو به عنوان نگهدارنده یا درگیری ساعتی فروخته شده است. مشتریان هزینه تلاش را پرداخت می کنند ، نه نتایج. با انتساب ، آژانس ها اکنون می توانند آن مدل را تلنگر بزنند و بگویند: شما فقط در صورت وقوع نتایج پرداخت می کنید.

ویژگی adshifted Brew Market را وارد کنید تا این ارزش و موفقیت را همانطور که در اینجا نشان داده شده است مدل کنید:

تصویر از ویدئویی توسط Marketbrew ، اوت 2025

ابزار adshift با وارد کردن یک کلمه کلیدی برای کشف حداکثر 4* URL های رقابتی برای شباهت های خوشه ای برتر کلمه کلیدی شروع می شود. (*از جمله وب سایت خود به علاوه 4 رقبای برتر رتبه بندی)

تصویر PPC در مقابل Dashboard مقایسه Marketbrew توسط Marketbrew ، اوت 2025

Adshift به طور متوسط CPC و حجم جستجو را در تمام کلمات کلیدی و URL ها جستجو می کند ، و تخمین و جزئیات قابل اعتماد در بازار را برای برند خود به سمت یک سرمایه گذاری ماهانه PPC برای رتبه بندی شماره 1 به شما ارائه می دهد.

داشبورد یک داشبورد تجاری.
تصویر داشبورد توسط Marketbrew ، اوت 2025

سپس Adshift درصد جایگزینی خود را برای PPC برای تأمین بودجه SEO محاسبه می کند.

این به شما امکان می دهد تا برنامه عملکرد خود را با تخفیف های متغیر در دسترس مجوزهای تولید شده در بازار با همیشه کمتر از 50 ٪ از هزینه PPC برای کلیک های جایگزین شده توسط ترافیک جدید SEO مدل کنید.

داشبورد برای یک حساب کاربری.
تصویر داشبورد توسط Marketbrew ، اوت 2025

Adshift یک گزینه برنامه جایگزینی PPC را بر اساس ردپای کلمات کلیدی خود انتخاب می کند تا فوراً پس انداز برنامه های عملکرد مرتبط را مشاهده کند.

این قلب برنامه جایگزینی PPC است: استراتژی که می توانید از آن استفاده کنید تا به تدریج بودجه های جستجوی پرداخت شده مشتری را به سئو مبتنی بر عملکرد قابل اندازه گیری تغییر دهید.

برنامه جایگزینی PPC چیست؟ سئو قابل ردیابی.

یک برنامه جایگزینی PPC یک استراتژی است که در آن آژانس ها به تدریج بودجه های جستجوی پرداخت شده مشتری خود را به سرمایه گذاری های ارگانیک منتقل می کنند ، با نتایج قابل اندازه گیری و مشوق های عملکرد مشترک.

در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است:

  1. معیار هزینه پرداخت شده: بودجه فعلی تبلیغات Google ، یعنی 10،000 دلار در هر ماه یا 120،000 دلار در سال را شناسایی کنید.
  2. پیش بینی ارزش ارگانیک: از مدل سازی موتور جستجو برای پیش بینی بالابر در ترافیک ارگانیک از کارهای خاص سئو استفاده کنید.
  3. اجرای و ویژگی: وظایف کامل و نظارت بر تغییرات در زمان واقعی در رتبه بندی و ترافیک.
  4. شارژ در مورد ضربه: به جای صورتحساب برای زمان ، صورتحساب برای نتایج ، غالباً در بخشی از تبلیغ قبلی مشتری.

این در مورد جایگزینی تمام هزینه های پرداخت شده نیست.

نمایش داده های مارک دار و برخی از اهداف با ارزش بالا ممکن است در PPC باقی بماند. اما برای وسط بزرگ و گران قیمت قیف کلمات کلیدی ، آژانس ها هم اکنون می توانند یک مسیر باهوش تر را ارائه دهند: نتایج ارگانیک قابل پیش بینی و قابل پیش بینی ، با هزینه در هر کلیک پایین تر ، با حاشیه های بهتر.

و از همه مهمتر ، به جای اینکه جیب های Google را با درآمد PPC بپیچانید ، سرمایه گذاری های شما شروع به سوخت هر دو جستجوهای ارگانیک و LLM می کنند!

اثبات دنیای واقعی مبنی بر اینکه انتساب سئو کار می کند

آژانس هایی که در حال کاوش در این مدل جدید با قدرت هستند فقط مورد توجه قرار نمی گیرند … آنها انرژی می گیرند. برای بسیاری ، این اولین بار در سالهای است که سئو مانند یک موتور رشد استراتژیک احساس می کند ، نه فقط یک لیست چک از تحویل ها.

یکی از رهبری استراتژی دیجیتال گفت: “ما فقط در این ماه سئو عملکرد را به سه مشتری رسانده ایم.” “توانایی پیوند دادن به پیشرفت های رتبه بندی به کارهای خاص ، کل مکالمه را تغییر داد.”

– شان مایرز ، مدیرعامل ، Threetech

شریک دیگری به اشتراک گذاشته ،

“به جای قدم زدن در جلساتی که به دنبال توجیه یک نگهدارنده سئو هستند ، ما با یک طرح به نمایندگی از یک موتور سئو/GEO/AEO” دوقلو دیجیتال “با وظایف AI محور که دقیقاً نشان می دهد چه چیزی نیاز به تغییر دارد و رتبه بندی های تولید شده را نشان می دهد ، وارد می کنیم.

– استفان هیتز ، مدیر ارشد نوآوری ، لاویج

چندین آژانس گزارش می دهند که برنده های جدید در تجارت به سادگی افزایش می یابد زیرا آنها چیز دیگری ارائه می دهند. در حالی که رقبا به وعده های مبهم SEO یا مدیریت گران قیمت PPC می پردازند ، انتساب اعمال شرکا وضوح ، پاسخگویی و کنترل را ارائه می دهد.

و هنگامی که مشتری می بیند که آنها کمتر پرداخت می کنند و بیشتر می شوند ، فروش سختی نیست ، این یک رابطه طولانی مدت است.

یک مدل باهوش تر و سودآورتر برای آژانس ها و SEO ها

مدل آژانس سنتی در جستجو به پیچ و خم انتظارات تبدیل شده است.

مدیریت جستجوی پرداخت شده ممکن است برنده های کوتاه مدت را به دست آورد ، اما فقط با کسانی که بیشترین بودجه را کسب می کنند ، به جنگ مناقصه می رسد. در همین حال ، سئو اغلب مانند یک کار بی پروا احساس کرده است … لازم است اما کم ارزش ، ارزشمند اما اثبات آن دشوار است.

انتساب آن را تغییر می دهد.

برای آژانس ها ، این مسیری است که به سودآوری و موقعیت یابی می رسد. با انتساب ، شما فقط تلاش نمی کنید … نتایج را می فروشید. و از آنجا که کار از قبل مدل سازی و اندازه گیری می شود ، شما می توانید با اطمینان برنامه های عملکردی را ارائه دهید که هم مشتری دوستانه باشد و هم از نظر آژانس.

برای SEO ، این در مورد دریافت اعتبار آنها است. انتساب به پزشکان این امکان را می دهد تا تأثیر خود را از نظر بتن نشان دهند. رتبه بندی ها فقط حرکت نمی کنند ، … آنها به خاطر شما حرکت می کنند. افزایش ترافیک مبهم نیست ، … آنها به استراتژی های خاص شما متصل هستند.

اکنون ، می توانید این را نشان دهید.

از همه مهمتر ، این رویکرد اعتماد را بازسازی می کند.

مشتریان دیگر لازم نیست حدس بزنند که چه چیزی کار می کند. آنها آن را می بینند. در داشبورد ، در پیش بینی ها ، در مقایسه های جانبی در مورد مکان آنها و در کجا قرار دارند. این سئو را به مکانی از وضوح و کنترل بازگرداند که ارزش آن آشکار است و سرمایه گذاری به دست می آید.

صنعت منتظر این بوده است. و اکنون ، اینجا است.

از وابستگی PPC به تسلط ارگانیک – که اکنون توسط داده ها پشتیبانی می شود

بودجه های جستجو مدتهاست که وارونه بوده و میلیاردها دلار را در کلیک های پرداخت شده که بخش صرفاً توجه کاربر را به خود جلب می کند ، ریخته است ، در حالی که کانال ارگانیک را که ارزش ماندگار دارد ، کمبود می کند.

چرا؟ زیرا سئو فاقد انتساب بود.

این دیگر اینگونه نیست.

امروز ، آژانس ها و متخصصان سئو ابزارهایی برای اثبات آنچه در آینده انجام می شود ، پیش بینی می کنند که چه موارد بعدی است و برای ارزش واقعی ارائه شده پرداخت می شوند. این یک تغییر است که به آژانس ها این امکان را می دهد تا فراتر از مدیریت PPC-WAR-BIND و به یک ROAS با هزینه کمتر و بالاتر ، SEO مبتنی بر عملکرد حرکت کنند.

این فقط یک حالت سرویس جدید نیست بلکه تعادل قدرت در جستجوی است.

ارگانیک برگشته است. قابل اندازه گیری است سودآور است و آماده است تا دوباره در مرکز صحنه قرار بگیرد.

تنها سوال این است: آیا شما آژانس یا برندی خواهید بود که باعث تغییر یا تماشای آن می شود زیرا دیگران ابتدا این کار را انجام می دهند؟

استنادها

برنامه SEO قابل پیش بینی خود را دریافت کنید

اعتبار تصویر

تصویر برجسته: تصویر توسط Brew Market. با اجازه استفاده می شود

تصویر در پست: تصاویر توسط Market Brew. با اجازه استفاده می شود



منبع

مطالب مرتبط