چرا سئو باید فراتر از SERP تکامل یابد
چشم انداز جستجو بیشترین تغییر خود را در یک نسل انجام می دهد.
اگر به اندازه کافی طولانی در سئو بوده اید تا روزهای شکوه صفحات نتایج موتور جستجوی همه آلی (SERP) را به خاطر بسپارید ، می دانید که چه مقدار از این املاک و مستغلات به تدریج با تبلیغات پرداخت شده ، سایر محصولات شخص اول و قطعه های غنی گرفته شده است.
اکنون ، پرخاشگرترین انتقال همه: نمای کلی AI (و همچنین سیستم عامل های مدل بزرگ زبان مبتنی بر جستجو).
در ماه گذشته در Brightonseo ، من بررسی کردم که چگونه این تکامل ما را مجبور می کند تا دوباره فکر کنیم که SEO به چه معنی است و چرا کشف ، نه فقط رتبه بندی ، ستاره جدید North است.
“سحر” از کلیک صفر کاملاً تمام نشده است-اکنون فرض شده است
ما مدتی است که در مورد ظهور جستجوهای کلیک صفر خوانده ایم ، اما این “تصرف” طی 12 ماه گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
من اخیراً جستجو کردم [how to teach my child to tell the time]، و پس از پیمایش در یک رژه از تبلیغات محصول پرداخت شده ، دارایی های متعلق به Google و خلاصه های کلی AI ، من سه صفحه خوب را در SERP پیمایش کردم.
Google و سایر سیستم عامل های جستجو و کشف می خواهند کاربران را در اکوسیستم خود نگه دارند. برای جوانب سئو ، این بدان معناست که معیارهای سنتی مانند نرخ کلیک از طریق (CTR) تا به امروز با ارزش کمتر می شوند.
از موتورهای پاسخ گرفته تا موتورهای دستیار
LLM ها نه تنها به روشی که نتیجه به کاربر نمایش داده می شود ، تغییر کرده است بلکه جریان جستجوی سنتی متولد شده در مرورگر را به یک جریان چند مرحله ای تغییر داده است که SERP بومی به سادگی نمی تواند به همان روش پشتیبانی کند.
فرایند تحقیق در حال فروپاشی به یک مبادله یکپارچه و یکپارچه است.

اما با سرعت بخشیدن به فناوری ، کنجکاوی و مهارتهای تحقیق ما در معرض خطر کاهش یا ناپدید شدن کاملاً با رشد تکامل فناوری به صورت نمایی است.
موتورهای دستیار و LLM های گسترده تر دروازه بان های جدید بین محتوای ما و شخصی هستند که آن محتوا را کشف می کنند – “مخاطب جدید” ما.
آنها محتوای را تجزیه می کنند ، مصرف می کنند ، می فهمند و سپس سنتز می کنند ، که عامل تعیین کننده آنچه در مورد چه کسی ذکر می کند/با چه کسی در تعامل است.
داده های ساختار یافته هنوز هم بسیار مهم هستند ، زیرا زمینه ، شفافیت و احساسات بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

چالش ها متفاوت هستند ، اما همچنین یکسان هستند
به عنوان یک سئو ، چالش های ما با این رفتار جدید بر نحوه انجام – و گزارش دادن به شغل خود تأثیر می گذارد.
در واقعیت ، بسیاری از آنها فقط سردردهای قدیمی در بسته بندی های جدید براق هستند:
- انتساب یک آشفتگی است: با مرور کلی AI و LLMS که محتوای آن را سنتز می کنید ، دیدن اینکه ترافیک شما از کجا می آید – یا اصلاً در حال دریافت آن هستید ، سخت تر از همیشه است. برخی از ابزارهای موجود در آنجا وجود دارد که مانیتور می شود ، اما ما در روزهای ابتدایی برای دیدن یک استاندارد هستیم. حتی گوگل گفت که آنها هیچ برنامه ای برای افزودن بینش در مورد AIO در کنسول جستجو ندارند.
- ترافیک در حال تکه تکه شدن است (دوباره): ما در ابتدا این موضوع را با بسترهای رسانه های اجتماعی دیدیم ، جایی که Discovery در خارج از SERP های ارگانیک اتفاق افتاد. کشف اکنون در همه جا اتفاق می افتد ، همه به یکباره. با توجه به انتساب نیز سخت تر ، این یک چالش بزرگتر امروز است.
- بودجه ها از ترس ، عدم اطمینان و شک (FUD) تحت نظارت هستند: SERP بومی بیش از حد در حال تغییر است ، بنابراین ممکن است برخی تصور کنند که در انجام سئو دیگر ارزش کمتری (یا نه) وجود دارد (غیر واقعی!).
تغییر معیارهای موفقیت
روزهای موفقیت فعلی ما در حال کاهش است. روزهای معیارهای تحت هدایت غرور به پایان می رسد.
مشابه چگونگی چالش های ما یکسان اما متفاوت است ، این در مورد نحوه تعریف مجدد معیارهای موفقیت نیز صدق می کند:
کلاه قدیمی | کلاه جدید |
محتوا | متن + احساسات |
کلمات کلیدی | قصد |
مارک | برند + احساسات |
رتبه بندی | ذکر کردن |
پیوندها از منابع خارجی | استناد در کانال های مختلف |
انحصار | سهم صدا |
با منزل دادن | هنوز هم |
داده های ساختاری | اشخاص ، نمودار دانش و وکتور تعبیه شده است |
جواب دهنده | کمک کننده |
در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
اطلاعات می توانند جمع شوند ، اما شخصیت نمی تواند. به همین دلیل هنوز وظیفه ما این است که به “کمک به دستیار” کمک کنیم تا شما را به عنوان بخشی از آن اطلاعات جمع شده و پاسخ سنتز در نظر بگیریم.
- به اصول بچسبید: هرگز از SEO 101 غافل نشوید.
- دیدگاه شخص ثالث به طور فزاینده ای مهم است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این امر به خوبی حفظ و مدیریت شده است تا از احساسات مثبت برند اطمینان حاصل شود.
- در آغوش داده های ساختاری: حتی اگر برخی بگویند درک اشخاص برای LLM ها بسیار مهم تر می شوند ، در حال حاضر از داده های ساخت یافته در داخل LLM های اصلی استفاده می شود تا داده های ساختار یافته را در پاسخ ها به دست آورند و به آنها روشی ثابت و استاندارد برای درک محتوای شما می دهد.
- ذینفعان را آموزش دهید: مکالمه را از رتبه بندی و کلیک به کشف و حضور برند تغییر دهید. روزهای ذکر نامحدود مارک به طور ناگهانی ارزش بیشتری نسبت به “دستیابی به X به دنبال پیوندهای متنی لنگر بدون مارک PCM” دارند.
- با محتوای خود آزمایش کنید: روشهای جدیدی را برای تولید و بازاریابی محتوای خود فراتر از کلمه سنتی امتحان کنید. در اینجا ، فیلم نه تنها برای انسان بلکه برای LLMS نیز مفید است ، که اکنون “تماشای” و درک آنها را برای کمک به پاسخ خود می دانند.
- ایجاد محتوای مفید و منحصر به فرد: برای افزودن به موارد فوق ، به خاطر تولید تولید نکنید.
llms.txt: پتانسیل استاندارد جدید
به پیشنهادهای استانداردهای نوظهور مانند LLMS.TXT توجه داشته باشید ، که یکی از راه های برخی سازگار و مشارکت در نحوه مصرف LLMS محتوای ما فراتر از رویکردهای سنتی ما ارائه شده با Robots.TXT و سایت های XML است.
در حالی که برخی نسبت به این استاندارد تردید دارند ، من معتقدم که هنوز هم چیزی ارزش اجرای آن را دارد و من مزایای واقعی آن را برای آینده می فهمم.
در اجرای چیزی که زمان و منابع زیادی برای تولید آن طول نمی کشد ، ریسک غیر وجود دارد ، تا زمانی که این کار را با یک رویکرد کلاه سفید انجام دهید.
نتیجه گیری: در آغوش کشف و معیارهای جدید
سئو مرده نیست. این در حال گسترش است ، اما با سرعتی که قبلاً تجربه نکرده ایم.
کشف پذیری متریک موفقیت جدید است ، اما بدون نقص نیست ، به خصوص که نحوه جستجوی ما همچنان تغییر می کند.
این دیگر در مورد “رتبه بندی خوب” نیست. این اکنون در مورد درک ، ظاهر شدن ، اعتماد و کشف در هر بستر و دستیار مهم است.
در آغوش و سازگاری با تغییرات ، زیرا مدتی ادامه خواهد یافت.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: PeopleImages.com – yuri a/Shutterstock