چرا صفحات من فهرست بندی نمی شوند؟
سوال این هفته از Xaris مطرح می شود ، که می پرسد:
“چرا ، حتی اگر من به طور صحیح نقشه سایت را به وب سایت مشتری تبدیل و پیوند داده ام ، و من همه چیز را بررسی کرده ام ، آیا من با برخی از مقالات ، حتی پس از درخواست های مکرر به کنسول جستجوی گوگل و گوگل ، مشکلات نمایه سازی را با برخی از مقالات ، نه همه آنها ، دارم. چه مشکلی می تواند باشد؟ من نمی توانم آن را بفهمم.”
این دور از یک مشکل منحصر به فرد است. همه ما آن را تجربه کرده ایم! “من هر کاری را که می توانم فکر کنم انجام داده ام ، اما Google هنوز صفحات من را نمایه نمی کند.”
آیا قطعاً فهرست بندی نشده است؟
اولین جنبه برای بررسی این است که آیا این صفحه واقعاً فهرست بندی نشده است ، یا به سادگی رتبه بندی خوبی ندارد.
این ممکن است که این صفحه نمایه نشود ، زیرا شما نمی توانید آن را برای آنچه که کلمات کلیدی مربوط را در نظر می گیرید پیدا کنید. با این حال ، این بدان معنی نیست که فهرست بندی نشده است.
برای اهداف این سوال ، من می خواهم در مورد نحوه برخورد با هر دو شرایط به شما مشاوره دهم.
مسئله چه می تواند باشد؟
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک صفحه در Google با فهرست و یا رتبه بندی خوب قرار نگیرد. بیایید در مورد موارد اصلی بحث کنیم.
مسئله فنی
دلایل فنی ، هم اشتباه و هم تصمیمات آگاهانه وجود دارد که می تواند جلوی رسیدن Googlebot و فهرست بندی آن را بگیرد.
رباتهای مسدود شده در روبات ها.
در صورت درک ارزش صفحه ، گوگل باید بتواند به محتوای یک صفحه برسد و در نهایت آن را به عنوان نتیجه جستجو برای سؤالات مربوطه ارائه دهد.
اگر GoogleBot از بازدید از این صفحات از طریق Robots.txt مسدود شده باشد ، می تواند توضیح دهد که چرا آنها را نمایه نمی کند.
از نظر فنی هنوز هم می تواند صفحه ای را که نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند ، فهرست بندی کند ، اما قادر به تعیین محتوای صفحه نخواهد بود و بنابراین برای تعیین ارتباط آن مجبور به استفاده از سیگنال های خارجی مانند بک لینک است.
اگر نتواند صفحه را خزنده کند ، حتی اگر بداند که از طریق نقشه سایت وجود دارد ، باز هم بعید است که رتبه بندی شود.
صفحه قابل ارائه نیست
در یک روش مشابه ، اگر ربات بتواند صفحه را خزنده کند اما نمی تواند محتوا را ارائه دهد ، ممکن است تصمیم بگیرد که آن را فهرست بندی نکند. مطمئناً رتبه بندی صفحه و همچنین بعید به نظر می رسد که قادر به خواندن محتوای صفحه نباشد.
صفحه دارای برچسب بدون شاخص است
مسئله آشکار اما غالباً نادیده گرفته شده است که یک برچسب Noindex در صفحه اعمال شده است. این به معنای واقعی کلمه به Googlebot دستور می دهد که صفحه را فهرست بندی نکند.
این یک بخشنامه است ، یعنی چیزی که GoogleBot متعهد به تصویب آن است.
مسدود کردن ربات در سطح سرور
در سطح سرور شما می تواند مشکلی ایجاد کند که مانع از خزیدن Googlebot در صفحه وب شما شود.
ممکن است قوانینی وجود داشته باشد که در سرور یا CDN شما تنظیم شده باشد که مانع از خزیدن دوباره Googlebot سایت شما و کشف این صفحات جدید می شود.
این چیزی است که وقتی تیم هایی که در سئو آگاه نیستند ، می تواند یک مسئله مشترک باشد.
کدهای پاسخ سرور غیر 200
صفحاتی که به نقشه سایت اضافه کرده اید ، ممکن است یک کد وضعیت سرور را برگرداند که GoogleBot را گیج می کند.
به عنوان مثال ، اگر یک صفحه در حال بازگشت یک کد 4xx است ، با وجود اینکه می توانید محتوای موجود در صفحه را ببینید ، GoogleBot ممکن است تصمیم بگیرد که این یک صفحه زنده نیست و آن را فهرست نمی کند.
صفحه بارگیری آهسته
این ممکن است که صفحات وب شما بسیار آهسته بارگیری شود. در نتیجه ، درک کیفیت آنها ممکن است کاهش یابد.
همچنین می تواند این باشد که آنها آنقدر طول می کشند که رباتها مجبورند صفحاتی را که خزنده می شوند در اولویت قرار دهند که صفحات جدیدتر شما خزیده نشوند.
کیفیت صفحه
همچنین با محتوای خود وب سایت مشکلی وجود دارد که می تواند از فهرست بندی صفحه جلوگیری کند.
پیوندهای داخلی کم که صفحه با ارزش پایین را نشان می دهد
یکی از راه هایی که Google تعیین می کند که آیا یک صفحه ارزش رتبه بالایی را دارد ، از طریق پیوندهای داخلی است که به آن اشاره می کند. پیوندهای بین صفحات موجود در وب سایت شما می تواند هر دو محتوای صفحه را که به آن مرتبط است نشان دهد ، اما همچنین اینکه آیا این صفحه بخش مهمی از سایت شما است یا خیر. صفحه ای که پیوندهای داخلی کمی دارد ممکن است به اندازه کافی ارزشمند به نظر نرسد تا رتبه خوبی داشته باشد.
صفحات ارزش اضافه نمی کنند
یکی از اصلی ترین دلایلی که یک صفحه توسط Google نمایه نشده است این است که از کیفیت کافی بالا درک نمی شود.
Google هر صفحه ای را که می تواند خزیده و نمایه نخواهد کرد. Google محتوای منحصر به فرد و جذاب را در اولویت قرار خواهد داد.
اگر صفحات شما نازک است ، یا واقعاً به اینترنت ارزش افزوده نمی شود ، ممکن است حتی اگر از نظر فنی نیز باشد ، فهرست بندی نشوند.
آنها کپی یا کپی نزدیک هستند
به روشی مشابه ، اگر Google صفحات شما را دقیق یا بسیار نزدیک نسخه های کپی از صفحات موجود درک کند ، ممکن است نسخه های جدید شما را نشان ندهد.
حتی اگر سیگنال کرده اید که این صفحه با گنجاندن آن در نقشه سایت XML خود و استفاده از یک برچسب متعارف خود ، بی نظیر است ، Google هنوز هم ارزیابی خود را در مورد اینکه آیا یک صفحه ارزش فهرست بندی دارد ، انجام می دهد.
اقدام دستی
همچنین این احتمال وجود دارد که صفحه وب شما در معرض یک اقدام دستی قرار داشته باشد ، و به همین دلیل Google در حال نمایه سازی آن نیست.
به عنوان مثال ، اگر صفحاتی که می خواهید Google را برای فهرست بندی بدست آورید همان چیزی است که آن را “صفحات وابسته نازک” می داند ، ممکن است به دلیل مجازات دستی نتوانید آنها را رتبه بندی کنید.
اقدامات دستی نسبتاً نادر است و معمولاً در مناطق گسترده تر سایت تأثیر می گذارد ، اما ارزش آن را دارد که گزارش اقدامات دستی کنسول جستجو را بررسی کنید تا این مسئله را رد کنید.
مسئله را شناسایی کنید
دانستن اینکه چه چیزی می تواند علت مسئله شما باشد ، فقط نیمی از نبرد است. بیایید ببینیم که چگونه می توانید به طور بالقوه مشکل را محدود کنید و سپس چگونه می توانید آن را برطرف کنید.
ابزارهای Bing Webmaster را بررسی کنید
اولین پیشنهاد من این است که بررسی کنید صفحه شما در بینگ فهرست بندی شده است یا خیر.
ممکن است شما در استراتژی سئو خود تمرکز زیادی نکنید ، اما این یک راه سریع برای تعیین اینکه آیا این یک مسئله متمرکز بر گوگل است ، مانند یک اقدام دستی یا رتبه بندی ضعیف ، به جای چیزی که در سایت شما است که مانع از فهرست بندی صفحه می شود ، است.
به ابزارهای Bing Webmaster بروید و در ابزار بازرسی URL خود وارد صفحه شوید. از اینجا ، خواهید دید که آیا بینگ صفحه را فهرست بندی می کند یا خیر. اگر اینگونه باشد ، می دانید که این چیزی است که فقط بر Google تأثیر می گذارد.
گزارش “صفحه” کنسول جستجوی Google را بررسی کنید
بعد ، به کنسول جستجوی Google بروید. صفحه را بازرسی کنید و ببینید که آیا واقعاً به عنوان فهرست بندی نشده مشخص شده است یا خیر. اگر ایندکس نشده باشد ، Google باید توضیحی در مورد دلیل آن ارائه دهد.
به عنوان مثال ، این ممکن است که صفحه باشد:
مستثنی توسط “Noindex”
اگر Google یک برچسب Noindex را در صفحه تشخیص دهد ، آن را فهرست نمی کند. تحت نتایج ابزار بازرسی URL ، به شما می گوید “صفحه فهرست بندی نشده است: توسط برچسب” Noindex “مستثنی است”
اگر این نتیجه ای است که برای صفحات خود می گیرید ، مرحله بعدی شما حذف برچسب Noindex و ارسال مجدد صفحه است که توسط GoogleBot خزیده می شود.
کشف شده – در حال حاضر فهرست بندی نشده است
ابزار بازرسی ممکن است به شما بگوید “صفحه فهرست بندی نشده است: در حال حاضر فهرست بندی نشده است.”
اگر اینگونه باشد ، شما به یقین می دانید که این یک مسئله نمایه سازی است و مشکلی در رتبه بندی ضعیف نیست ، این باعث می شود صفحه شما در جستجوی Google ظاهر نشود.
گوگل توضیح می دهد که یک URL به عنوان “کشف شده – در حال حاضر فهرست بندی نشده” ظاهر می شود:
“این صفحه توسط Google پیدا شده است ، اما هنوز خزیده نشده است. به طور معمول ، گوگل می خواست URL را خزید اما انتظار می رود که سایت را اضافه کند ؛ بنابراین Google خزنده را دوباره تنظیم کرد. به همین دلیل آخرین تاریخ خزیدن در گزارش خالی است.”
اگر این وضعیت را مشاهده می کنید ، احتمال بالایی وجود دارد که گوگل به صفحات دیگر در وب سایت شما نگاه کرده و آنها را ارزش افزودن به این شاخص نداشته باشد ، و به همین ترتیب ، هزینه های خزیدن این صفحات دیگر را که از آن آگاه است ، خرج نمی کند زیرا انتظار دارد که آنها از کیفیت پایین برخوردار باشند.
برای رفع این مشکل ، باید کیفیت و ارتباط یک صفحه را با GoogleBot مشخص کنید. وقت آن است که نگاهی مهم به وب سایت خود بیندازید و مشخص کنید که آیا دلایلی وجود دارد که Google ممکن است صفحات شما را با کیفیت پایین تلقی کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهبود یک صفحه ، مقاله قبلی من را بخوانید: “چرا صفحات من کشف شده اما فهرست بندی نشده اند؟”
خزنده – در حال حاضر فهرست بندی نشده است
اگر صفحه بازرسی شده شما وضعیت “خزنده – که در حال حاضر فهرست بندی نشده است” را برمی گرداند ، این بدان معنی است که گوگل از صفحه آگاه است ، آن را خزیده است ، اما ارزش افزودن آن به شاخص را نمی بیند.
اگر این کد وضعیت را دریافت می کنید ، بهتر است به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت صفحه باشید.
کپی ، گوگل متفاوتی از کاربر را انتخاب کرد
شما ممکن است هشدار را برای صفحه مورد بازرسی مشاهده کنید ، که به شما می گوید این صفحه یک “تکراری است ، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرده است.”
این بدان معنی است که URL را به عنوان یک کپی نزدیک از یک صفحه موجود می بیند ، و انتخاب صفحه دیگر به جای صفحه بازرسی ، در SERP ها نمایش داده می شود ، علی رغم اینکه یک برچسب متعارف را به درستی تنظیم کرده اید.
راه تشویق گوگل برای نمایش هر دو صفحه در SERP ها ، اطمینان از منحصر به فرد بودن آنها ، محتوای کافی به منظور مفید بودن برای خوانندگان است.
در اصل ، شما باید به Google دلیلی بدهید تا هر دو صفحه را فهرست بندی کنید.
رفع مشکلات
اگرچه ممکن است صفحات شما به یک یا چند دلیل مختلف فهرست بندی نشوند ، اما اصلاحات کاملاً مشابه هستند.
این احتمال وجود دارد که یک مسئله فنی با سایت وجود داشته باشد ، مانند یک برچسب متعارف یا یک روبات.
یا مشکلی در مورد کیفیت صفحه وجود دارد که باعث می شود گوگل آن را به اندازه کافی ارزشمند برای فهرست بندی نکند.
با بررسی دلایل فنی بالقوه شروع کنید. اینها به شما کمک می کند تا به سرعت تشخیص دهید که آیا این یک رفع سریع است که شما یا توسعه دهندگان خود می توانید تغییر دهید.
هنگامی که مشکلات فنی را رد کردید ، به احتمال زیاد به دنبال مشکلات کیفیت هستید.
بسته به آنچه که اکنون فکر می کنید باعث شده صفحه در SERP ها ظاهر نشود ، ممکن است این صفحه به خودی خود دارای مشکلات با کیفیت باشد ، یا بخش بزرگی از وب سایت شما انجام می دهد.
اگر این سابق است ، EAT را در نظر بگیرید ، منحصر به فرد بودن صفحه در محدوده اینترنت ، و اینکه چگونه می توانید اهمیت صفحه را نشان دهید ، مانند از طریق بک لینک های مربوطه.
اگر این دومی باشد ، ممکن است بخواهید حسابرسی محتوا را اجرا کنید تا به شما در محدود کردن راه های بهبود درک کلی از کیفیت در وب سایت خود کمک کند.
خلاصه
تحقیقات لازم برای شناسایی اینکه صفحه شما واقعاً فهرست بندی نشده است ، لازم است یا اینکه گوگل فقط تصمیم می گیرد که آن را برای سؤالاتی که احساس می کنید رتبه بندی نکند.
هنگامی که این موضوع را تشخیص دادید ، می توانید در مورد اینکه آیا این یک مسئله فنی یا با کیفیت است که بر صفحات شما تأثیر می گذارد ، شروع کنید.
این یک مسئله ناامیدکننده است ، اما اصلاحات کاملاً منطقی است ، و تحقیقات باید امیدوارم راه های بیشتری را برای بهبود خزیدن و نمایه سازی سایت شما نشان دهد.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو