کاربران قبل از ترک 10 کلیک می کنند
داده های جدید نشان می دهد Google کاربران را در سایت خود طولانی تر نگه می دارد. بازدید کنندگان قبل از عزیمت به وب سایت دیگری ، 10 کلیک در سایت Google انجام می دهند.
این یافته از یک مطالعه 13 ماهه با مقایسه الگوهای ترافیک Google و Chatgpt حاصل می شود.
Google کاربران را نگه می دارد ، chatgpt آنها را ارسال می کند
تایلر ایینبرگر از Momentic داده های مشابه را نشان داد که نشان می دهد متریک “صفحات در هر بازدید” گوگل از ماه مارس به 10 رسیده است ، پرش بزرگی از قبل.

این به چه معنی است؟ کاربران کلیک های بیشتری را بر روی نتایج جستجوی Google نسبت به سایر وب سایت ها صرف می کنند.
گزارش توضیح می دهد:
“افزایش” صفحات در هر بازدید “برای Google.com نشانگر این است که کاربران در نتایج جستجوی Google (SERP) کلیک های بیشتری را انجام می دهند. از آنجا که بیشتر تعامل SERP – مانند تعامل با ویژگی های SERP ، صفحه بندی ، جستجوی پالایش یا کلیک بر روی تصاویر – URL را تغییر دهید اما بازدید کنندگان را در دامنه Google نگه دارید.”
Google هنوز بیشترین ترافیک را به وب سایت های خارجی ارسال می کند.
Google در ماه مارس 175.5 میلیون بازدید خروجی در مقایسه با 57.6 میلیون Chatgpt انجام داد. این نشان دهنده افزایش 66.4 ٪ برای گوگل در مقایسه با سال گذشته است.
شکاف کارایی
ChatGPT در ارسال افراد به وب سایت های دیگر کارآمدتر است.
اعداد داستان را بیان می کنند:
- chatgpt برای هر کاربر 1.4 بازدید از وب سایت خارجی ایجاد می کند
- Google فقط 0.6 بازدید از هر کاربر تولید می کند
این بدان معناست که کاربران ChatGPT 2.3 برابر بیشتر از کاربران Google به وب سایت های خارجی مراجعه می کنند ، حتی اگر مخاطبان Google حدود 6.8 برابر بزرگتر باشد.
استراتژی حفظ SERP
کلیک های در حال افزایش در پلتفرم Google با استراتژی آن در گسترش ویژگی های جستجو مطابقت دارد. این ویژگی ها بدون نیاز به کاربران برای بازدید از وب سایت های دیگر ، پاسخ های فوری را ارائه می دهند.
Google در دو هدف موفق است:
- باقیمانده منبع اصلی ترافیک وب
- طولانی نگه داشتن کاربران در خصوصیات Google
در حالی که گوگل در اوایل سال 2025 ترافیک بیشتری را ارسال کرد ، مخاطبان آن به سختی رشد کردند. این یک رابطه پیچیده بین نگه داشتن کاربران و مراجعه به آنها در جای دیگر است.
این به چه معنی است
برای جوانب مثبت و بازاریابان سئو ، این روند چالش ها و فرصت های جدیدی را ایجاد می کند:
- با صرف کاربران وقت بیشتری را در رابط های گوگل ، جلب توجه در نمایش اول صفحه نمایش بیش از هر زمان دیگری.
- تمرکز خود را بر روی نمایش در قطعه های برجسته ، پانل های دانش و سایر عناصر SERP برای حفظ دید در حالی که کلیک های ارگانیک سنتی سخت تر می شوند ، تمرکز کنید.
- چتپپ و سایر سیستم عامل های هوش مصنوعی را به عنوان منابع ترافیکی اضافی در نظر بگیرید زیرا بازدید کنندگان بیشتری را برای هر کاربر ارجاع می دهند.
- اکنون کاربران قبل از کلیک بر روی یک وب سایت ، با چندین ویژگی SERP در تعامل هستند و به مدل های انتساب بهتر و استراتژی های محتوا نیاز دارند.
بازار جستجوی گسترده تر هوش مصنوعی
در حالی که Google و Chatgpt مکالمه را هدایت می کنند ، سایر سیستم عامل های جستجوی هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد هستند.
در ماه مارس 110.7 ٪ در ماه مارس رشد کرد. Grok 48.1 ٪ رشد کرد و کلود 23 ٪ رشد کرد.
این سیستم عامل های جدیدتر می توانند الگوهای ترافیک فعلی را با افزایش کاربران تغییر دهند ، اگرچه این گزارش به تفصیل راندمان ارجاع آنها را تجزیه و تحلیل نمی کند.
Google به طور کلی بزرگترین منبع ترافیک است. با این حال ، رویکرد رو به رشد “باغ دیواری” آن به این معنی است که بازاریابان باید این روندها را تماشا کنند و از کجا ترافیک آنها به وجود می آید.
تصویر برجسته: در اینجا اکنون/Shutterstock