گوگل در مورد رقیق کردن تأثیر سئو از طریق متن لنگر بیش از حد
جان مولر Google در مورد سوالی در مورد ناوبری سایت داخلی پاسخ داد که در آن یک سئو نگران رقیق کردن توانایی رتبه بندی برای یک عبارت کلمه کلیدی با استفاده از همان متن لنگر در چهار بخش در سراسر سایت در کل وب سایت بود.
پیوند در چهار حوزه ناوبری
شخصی که این سؤال را مطرح می کند مشتری داشت که چهار حوزه ناوبری با پیوندها در کل سایت داشت. یکی از پیوندها در هر یک از چهار منطقه ناوبری با استفاده از متن دقیقاً یک لنگر تکرار می شود. نگرانی این است که استفاده از این عبارت چندین بار در کل سایت ممکن است باعث شود که بیش از حد از آن استفاده شود.
ریشه های چرا SEO نگران استفاده بیش از حد از متن لنگر است
نگرانی دیرینه در صنعت سئو در مورد استفاده بیش از حد از متن لنگر وجود دارد. دلیل اصلی این نگرانی ، ریشه آن ، به این دلیل است که استفاده بیش از حد از متن لنگر داخلی می تواند به عنوان برقراری ارتباط با هدف دستکاری موتورهای جستجو تلقی شود. این نگرانی در سال 2005 به دلیل استفاده اعلام شده گوگل از تجزیه و تحلیل آماری که می تواند الگوهای پیوند غیر طبیعی را شناسایی کند ، بوجود آمد.
با گذشت سالها ، این نگرانی در مورد نگرانی در مورد “رقیق کردن” تأثیر متن لنگر ، که هیچ پایه و اساس در هر چیزی که گوگل گفته است ، تکامل یافته است ، اگرچه گوگل در حال ثبت است و می گوید که آنها پیوندهای سایت را مرطوب می کنند.
Google در گذشته مشخص کرده است که صفحه ای را به قسمت های تشکیل دهنده خود مانند بخش هدر (جایی که آرم است) تقسیم می کند ، ناوبری سایت ، نوارهای جانبی ، محتوای اصلی ، ناوبری درون محتوای ، تبلیغات و پاورقی ها.
ما می دانیم که گوگل حداقل از سال 2004 این کار را انجام داده است (یک گوگلر آن را در یک رویداد جستجو برای من تأیید کرد) و قطعاً در حدود سال 2006-وقتی گوگل در حال مرطوب کردن تأثیر پیوندهای سایت خارجی و پیوندهای داخلی در سراسر سایت بود ، به طوری که پیوندها فقط به عنوان یک لینک حساب می شوند ، و نه با قدرت کامل 2،000 یا هر تعداد از پیوندها.
در روزی که مردم در حال فروش پیوندهای سایت در سراسر حق بیمه بودند ، زیرا گفته می شود کل قدرت PageRank سایت را مهار می کند. بنابراین گوگل اعلام کرد که این پیوندها برای پیوندهای داخلی مرطوب می شوند و Google شروع به تشخیص پیوندهای پرداخت شده و مسدود کردن PageRank از انتقال می کند.
ما می توانیم قدرت پیوندهای سایت را از طریق نوار ابزار مرورگر Google که حاوی یک متر PageRank بود ، ببینیم ، بنابراین وقتی این تغییر اتفاق افتاد ، ما توانستیم آن اثر را در نوار ابزار و در رده بندی تأیید کنیم.
به همین دلیل دیگر پیوندهای سایت دیگر یک چیز سئو نیستند. این هیچ ارتباطی با رقت ندارد.
پیوندهای سراسر سایت و رقیق 2025
امروز ما یک سئو پیدا می کنیم که نگران پیوند متن در سطح سایت “رقیق” باشد.
بنابراین ، اگر ما از قبل بدانیم که گوگل نوارهای جانبی ، منوها و پاورقی ها را به رسمیت می شناسد و آنها را از محتوای اصلی جدا می کند و می دانیم که گوگل یک پیوند سایت را به عنوان یک چندگانه به حساب نمی آورد بلکه آن را حساب می کند که فقط در یک صفحه وجود دارد ، پس ما از قبل می دانیم که پاسخ به سؤال آن شخص است ، که نه ، این مسئله مهم نیست زیرا Google نه به عنوان یک صفحه نمایش Navarational Sitewide است ، که این یک پیوند Navarational Sitewide است ، که این یک پیوند Navarational Sitewide است ، که این یک پیوند Navarational Sitewide است ، که این یک پیوند Navarational Sitewide است ، که این یک پیوند Navarational Sitewide است ، که آن را به عنوان یک پیوند Navarational Sitewide و آن را می گوید.
پیوند پیمایش در سراسر سایت مهم است اما همان پیوند متنی از درون محتوا نیست. یک پیوند متنی معنی دارد ، معنی دار است ، زیرا چیزی در مورد پیوند صفحه به آن می گوید. یکی بهتر از دیگری نیست ، آنها فقط انواع مختلفی از پیوندها هستند.
این سوالی است که سئو پرسید:
سلام
@Johnmu.com
مشتری دارای 4 NAV است. یک منوی اصلی ، پیوندهای پاورقی ، نوار کناری و صفحات مربوط به مینی NAV در پست ها. نه برای سئو بلکه مشخصات لینک داخلی را به یک صفحه کلید در یک لنگر واحد چهار برابر کرده اند.آیا خطری وجود دارد که ما توانایی رتبه بندی آن کلمه کلیدی را با “استفاده بیش از حد” رقیق می کنیم؟
شخص دیگری با پیوندی به مقاله ژورنال موتور جستجو که مربوط به سایتی بود که حاوی پیوندهایی به هر صفحه از کل سایت بود ، به این سؤال پاسخ داد که این وضعیت کاملاً متفاوت است. این نوعی معماری سایت از روزهای قدیمی است که به نام معماری سایت مسطح است. این توسط SEO به منظور پخش PageRank در تمام صفحات سایت ایجاد شده است تا به همه آنها کمک کند.
جان مولر گوگل با اظهار نظر در مورد آن ساختار سایت مسطح و پاسخ به پرس و جو مطرح شده توسط سئو پاسخ داد:
“من فکر می کنم (سالها گذشته است) بیشتر مربوط به سایتی بود که از همه صفحات به همه صفحات پیوند می یابد ، جایی که شما می توانید نحوه نشستن صفحات در سایت را از دست دهید.
تعداد زیادی تکثیر
سئو پاسخ داد كه محتوای كپی شده در امتداد نوارهای جانبی HTML است و نه “ناوبری” و نگران این بودند كه این امر نسخه های زیادی را معرفی كند.
او نوشت:
“4 NAV های تکراری آن در هر صفحه از سایت ، از نظر معنایی نوار جانبی و صفحات مرتبط NAV ها نیستند ، آنها HTML هستند ، پیوندهای ساختاری را لیست می کنند ، بنابراین تعداد زیادی نسخه IMO”
من فکر می کنم که پاسخ مولر هنوز هم صدق می کند. فرقی نمی کند که آنها از نظر معنایی میله های جانبی و صفحات مرتبط باشند. نکته مهم این است که آنها محتوای اصلی نیستند ، این همان چیزی است که گوگل روی آن متمرکز شده است.
مارتین اسپلیت Google در مورد این چهار سال پیش به جزئیات مربوط شد و در آنجا درباره حاشیه نویسی محور صحبت کرد.
مارتین در مورد چگونگی شناسایی آنها پیوندهای محتوای مرتبط و سایر موارد که محتوای اصلی نیست صحبت می کند:
“و سپس این چیز دیگر در اینجا وجود دارد ، که به نظر می رسد مانند پیوندها به محصولات مرتبط است اما واقعاً بخشی از محور نیست. در اینجا واقعاً محتوای اصلی نیست. به نظر می رسد این موارد اضافی است.
و سپس مانند یک دسته از دیگهای بخار وجود دارد یا ، “سلام ، ما فهمیدیم که این منو در تمام این صفحات و لیست ها تقریباً یکسان به نظر می رسد.”
بنابراین پاسخ سئو این است که مهم نیست که این پیوندها در نوار کناری یا ناوبری منو یا پیوندهای مرتبط باشند. Google آن را به عنوان محتوای اصلی و برای اهداف تجزیه و تحلیل صفحه وب معرفی می کند ، آن را کنار می گذارد. Google اهمیتی نمی دهد که آیا چیزها در سراسر سایت ظاهر می شوند ، این محتوای اصلی نیست.
بحث اصلی را در مورد Bluesky بخوانید.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Photobank.kiev.ua