گوگل می گوید ابزار disavow جزئی از نگهداری سایت عادی نیست
جان مولر ، گوگل ، در رویداد جستجو در NYC ، به سؤالی در مورد اینکه چه کاری باید در مورد بک لینک های سمی انجام دهد پاسخ داد و با یک مرور کلی درباره آنچه در داخل گوگل با پیوندها اتفاق می افتد پاسخ داد تا توضیح دهد که چرا ابزار disavow چیزی است که فقط سایت هایی هستند که مقصر چیزی هستند و می دانند که باید از آن استفاده کنند.
اگر ابزار Disavow دیگر در دسترس نباشد چه کاری باید انجام شود؟
Google ابزاری دارد که به ناشران و SEO اجازه می دهد تا پیوندها را رد کنند ، که اساساً به Google می گوید پیوندهای خاصی را حساب نکنند. هدف از ابزار Disavow پس از مجازات Google هزاران سایت بی شماری برای خرید پیوندها بوجود آمد. این در حین بروزرسانی پنگوئن در سال 2012 بود. خلاص شدن از شر لینک های پرداخت شده کار دشواری بود و برخی از فروشندگان پیوند درخواست حذف لینک ها را می خواستند. SEOS ایده یک ابزار Disavow را برای کمک به آنها در خلاص شدن از پیوندهایی که مشتریان خود و خود خریداری کرده اند ، خلاص کرد و پس از مدتی Google موافقت کرد که آن ابزار را برای آن یک هدف ارائه دهد: برای حذف پیوندهای پرداخت شده.
شخصی سوالی را برای جان مولر ارائه داد تا پاسخ دهد ، و پرسید که اگر ابزار Disavow دیگر در دسترس نباشد ، Seos چه کاری باید انجام دهد:
“چگونه می توانیم بک لینک های سمی را از بین ببریم؟”
عبارت “بک لینک های سمی” چیزی است که خدمات و ابزارهای حذف بک لینک سئو به عنوان بخشی از ترساندن مردم در خرید داده ها و ابزارهای بک لینک خود اختراع شده است. این عبارتی نیست که Googlers از آن استفاده کرده است ، بلکه 100 ٪ توسط شرکت های ابزار SEO اختراع شده است.
جان مولر گوگل پاسخ داد:
وی گفت: “بنابراین در داخل ما مفهومی از بک لینک های سمی نداریم. ما مفهومی از بک لینک های سمی در داخل نداریم.
بنابراین اینگونه نیست که شما باید از این ابزار برای آن استفاده کنید. همچنین این چیزی نیست که اگر به پیوندهای وب سایت خود نگاه می کنید و پیوندهای خارجی تصادفی به وب سایت شما می آیند ، بد نیست و همچنین مشکلی ایجاد نمی کند.
در بیشتر موارد ، ما واقعاً سخت تلاش می کنیم تا فقط آنها را نادیده بگیریم. من بیشتر از ابزار Disavow برای موقعیت هایی که در واقع لینک خریداری کرده اید استفاده می کنم و یک عمل اسپم پیوند دستی دریافت کرده اید و باید آن را تمیز کنید. سپس نوع ابزار Disavow به شما کمک می کند تا آن را حل کنید ، اما بدیهی است که شما نیز باید از خرید پیوندها دست بکشید ، در غیر این صورت این اقدام دستی از بین نمی رود. “
پیوندهای ناعادلانه نگهداری سایت طبیعی نیست
مولر با اشاره به اینکه استفاده از یک ابزار disavow به طور مرتب یک کار عادی نیست ، به عنوان بخشی از نگهداری سایت ، پاسخ خود را ادامه داد.
او گفت:
“اما این اساساً از نظر من است ، ابزار Disavow کاری نیست که شما باید به طور مرتب انجام دهید. این بخشی از نگهداری سایت عادی نیست. من واقعاً از این استفاده می کنم اگر شما یک عمل اسپم دستی داشته باشید.”
من می دانم که عده ای وجود دارند که “قربانی” پیوندهای ورودی بد هستند و آن پیوندها را به خاطر رتبه های ضعیف خود سرزنش می کنند. بنابراین آنها پیوندهای بد را رد می کنند و رتبه های آنها هرگز بهبود نمی یابد. کسی فکر می کند که عدم موفقیت ابزار Disavow برای رفع مشکلات رتبه بندی آنها باعث می شود که آیا چیز دیگری مشکل وجود دارد اما برخی از افراد آنقدر متقاعد شده اند که سایت های آنها کامل است که با توجه به اینکه سایتشان بهینه شده است ، گزینه ای برای آنها نیست.
اما تمام مواردی که من به آن نگاه کردم که مردم می گویند قربانی سئو منفی هستند ، 100 ٪ از آنها با مشکلات سئو یا محتوا خود مشکل دارند. الگوریتم های Google تحت تأثیر پیوندهای تصادفی قرار نمی گیرند ، این فقط نحوه کار الگوریتم های رتبه بندی پیوند نیست.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/KrakenImages.com