14 کاری که باید برای سال 2025 آماده کنید


1. بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود بیابید

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. اگرچه محتوا پادشاه است، اما کلمات کلیدی در درجه اول قرار می گیرند: آنها تصمیم می گیرند چه نوع کاربرانی شما را در جستجو پیدا کنند. و از آنجایی که می خواهید توسط کاربران مناسب پیدا شوید، بهتر است کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

چه نوع کلمات کلیدی برای سایت شما خوب است؟

  • حجم جستجوی بالایی دارند.

در اصطلاحات غیر سئو، به این معنی است که افراد زیادی آن کلمات کلیدی را در نوارهای جستجو تایپ می کنند. چند صد جستجو در ماه خوب است، اما بالاتر رفتن همیشه تشویق می شود. هر چه بیشتر، بهتر.

  • آنها به دقت هدف جستجو را ثبت می کنند.

رابطه بین صاحب سایت و کاربران مانند هر معامله تجاری کار می کند: اگر آنچه را که می خواهند به آنها پیشنهاد نکنید، آن را قبول نمی کنند.

مثل خریدن کفش نو است. اگر یک بزرگسال با سایز 7.5 هستید، قصد خرید کفش بچه گانه را ندارید (به هر حال نه برای خودتان). و به دنبال کفش های عمومی بدون در نظر گرفتن هیچ چیز خاصی، شما را برای همیشه به پیدا کردن آنچه واقعاً نیاز دارید می برد.

کلمات کلیدی تقریباً مشابه هستند. اگر فروشگاه آنلاینی دارید که در آن کفش می‌فروشید، صفحه محصولی که برای کلمه کلیدی «کفش زنانه سایز 7.5» بهینه شده است، کار بسیار بهتری نسبت به «کفش زنانه» یا حتی «کفش» دارد. خط پایین: از کلمات کلیدی استفاده کنید که دقیقاً آنچه را که مخاطب هدف شما می خواهد پیدا کند، توصیف می کند.

  • آنها خیلی رقابتی نیستند.

رقابت زیاد برای یک کلمه کلیدی به این معنی است که بسیاری از سایت های دیگر در حال حاضر برای آن رتبه بندی می کنند – و شکست دادن همه آنها آسان نخواهد بود. اما تقریباً هر کلمه کلیدی دارای نسخه کمتر رقابتی است. شما فقط باید آن را پیدا کنید و استفاده کنید.

چگونه کلمات کلیدی را پیدا می کنید که با همه این معیارها مطابقت دارند؟

برای هدف جستجو، باید مخاطبان هدف و نیازهای آنها را به خوبی بشناسید و سپس بهترین قضاوت خود را به کار ببرید. عوامل دیگر را می توان به صورت اعداد نشان داد، و اینجاست که ابزارهای سئو وارد می شوند، مانند ابزار پیشنهادات کلمات کلیدی WebCEO.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

آیا از خود ایده ای برای کلمات کلیدی دارید؟ آنها را در فیلد وارد کنید و جستجو را فشار دهید. این ابزار جدولی از کلیدواژه‌های مرتبط را ایجاد می‌کند و سپس امیدوارکننده‌ترین آنها را انتخاب می‌کنید.

2. صفحات خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید

کلمات کلیدی خود را دریافت کردید؟ عالیه اکنون، باید مطمئن شوید که از آنها به خوبی استفاده می کنید.

برای حداکثر اثربخشی، صفحات سایت شما باید دارای کلمات کلیدی در این مکان ها باشند:

  • آدرس صفحه
  • عنوان صفحه
  • توضیحات متا
  • سرفصل های H1-H4 (حتی بهتر است اگر فهرستی از مطالب داشته باشید)
  • در سراسر متن
  • نام فایل های تصویری و متون ALT (برای جستجوی تصویر گوگل)
  • رونوشت های ویدیویی (اگر ویدیو دارید)

صفحات سایت خود را با ابزار SEO Landing Page WebCEO اسکن کنید تا وضعیت قرارگیری کلمه کلیدی خود را بررسی کنید.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

اگر ابزار فضاهایی را پیدا کرد که با کلمات کلیدی پر شود، این کار را انجام دهید و سپس اسکن دیگری را اجرا کنید. بهبود فوری در برابر چشمان شما!

یک چیز دیگر: در حالی که داشتن کلمات کلیدی ضروری است، از زیاده روی در آنها خودداری کنید. معمولاً یک مجموعه از کلمات کلیدی مرتبط در هر صفحه یا حتی یک کلمه کلیدی در هر صفحه کافی است. سپس کلمات کلیدی را به روشی طبیعی در متن خود ببافید. استاندارد طلایی برای محتوا معمولاً متن نوشته شده با اطلاعات مفید است.

3. ساختار سایت خود را بهینه کنید

اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، تبدیل وب سایت خود به یک آشفتگی با پیوند ضعیف آسان است.

وقتی شما انجام دهید بدانید که چه کاری انجام می دهید، می توانید به مهم ترین صفحات خود کمک کنید تا رتبه بندی قابل توجهی دریافت کنند – فقط با قرار دادن صحیح پیوندها.

کاربران شما نیز از آن قدردانی خواهند کرد. چه کسی دوست ندارد تمام محتوای مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد؟

بنابراین در اینجا دستور العمل برای ساختار بهینه سایت آمده است:

  • سلسله مراتب صفحه یک درخت را تصور کنید: صفحه اصلی به عنوان ریشه و صفحات مقصد (یعنی صفحات فرود، صفحات محصول، مقالات وبلاگ) در انتهای شاخه ها.
تصویر از IncreMentors.com، ژانویه 2024
  • خوشه های موضوعی پیوند دادن صفحاتی که به موضوعات مرتبط اختصاص داده شده اند، تمرین خوبی است.
  • نوار ناوبری. نواری در بالای صفحه (کمتر معمولاً در سمت چپ) صفحه، حاوی پیوندهایی به مهمترین صفحات سایت (مانند صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما).
  • نوار پاورقی. نوار دیگری در پایین صفحه، حاوی همان پیوندهای ناوبری و برخی دیگر، بنا به صلاحدید شما. اغلب، نوار پاورقی حاوی پیوندهای رسانه های اجتماعی است.
  • خرده نان. آیا تا به حال مجموعه ای از پیوندها را پشت سر هم دیده اید، چیزی شبیه به صفحه اصلی » دسته » زیر مجموعه » صفحه? به آنها پودر سوخاری می گویند و به کاربران کمک می کنند تا دقیقاً کجای یک وب سایت هستند.
  • قانون سه کلیک یک قانون ناگفته می گوید: کاربران باید بتوانند با سه کلیک یا کمتر از هر صفحه A به هر صفحه B دیگر بروند.

اما برای استفاده از لینک‌ها در سایت خود مانند یک حرفه‌ای، می‌خواهید دقیقاً بدانید که صفحات وب شما چقدر اعتبار دارند. و شما می توانید با ابزارهای مناسب سئو متوجه شوید.

برای دریافت این اطلاعات، سایت خود را با ابزار پیوندهای داخلی WebCEO اسکن کنید.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

این ابزار صفحاتی را که بیشترین میزان لینک را دارند نشان می دهد. فقط با پیوند دادن به آنها از آن صفحات معتبر، به اشتراک گذاری آن با با ارزش ترین صفحات خود ادامه دهید.

این عمل زمانی که صفحات به هم پیوسته از طریق موضوعات خود به یکدیگر مرتبط هستند – به عبارت دیگر، زمانی که آنها یک خوشه موضوعی را تشکیل می دهند، بیشترین تأثیر را دارد. به عنوان مثال، صفحه ای در مورد بهترین مسواک ها و صفحه ای دیگر در مورد بهترین خمیر دندان ها. طبیعی است که این دو را با هم مرتبط کنیم، بنابراین یک افزایش رتبه جزئی برای هر دو تضمین می شود.

4. حداکثر سرعت بارگیری خود را افزایش دهید

چقدر طولانی است؟ ممکن است پنج ثانیه زیاد به نظر نرسد، اما اگر این مدت زمان برای بارگیری صفحه شما طول بکشد، اکثر کاربران قبلاً آن را ترک کرده اند.

مردم نفرت صفحات در حال بارگذاری آهسته مردم به طور کلی از انتظار متنفرند. هر مکان یا وب سایتی که باشد، همه می خواهند بدون معطلی به آنها خدمات داده شود.

و گوگل موافق است. به همین دلیل است که سرعت بارگذاری سایت یک فاکتور اصلی رتبه بندی است که نباید از آن غافل شوید.

و این یکی از ساده ترین موارد برای بهبود نیز هست!

ابتدا سایت خود را با ابزار WebCEO's Speed ​​Optimization اسکن کنید.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

نه تنها سرعت بارگذاری صفحات شما و Core Web Vitals را اندازه گیری می کند، بلکه با تشخیص اینکه چه چیزی باعث کاهش سرعت وب سایت شما می شود، انتقاد سازنده ای نیز ارائه می دهد. فقط نکات گزارش را دنبال کنید و رشد وب سایت خود را تماشا کنید.

و به یاد داشته باشید که برای هر صفحه سایتی که سرعت بارگذاری کند است، همیشه در حالت هشدار باشید. ابزار Speed ​​Optimization را تنظیم کنید تا گزارش‌های منظمی را برای شما ارسال کند و اگر صفحه‌ای را پیدا کردید که پای خود را می‌کشد، به آن کمک کنید تا از جای خود خارج شود.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

5. سایت خود را برای خطاها بررسی کنید – و آنها را برطرف کنید

هیچ چیز کامل نیست، حتی بهترین وب سایت دنیا. چیزها خراب می شوند، خطاها ظاهر می شوند. اما هیچ صاحب سایتی که به خود احترام می گذارد اجازه نمی دهد همه چیز خراب بماند – این دستوری برای از دست دادن مشتریان شما است!

تو هم از این بهتری اکنون با ابزار حسابرسی فنی WebCEO، سایت خود را برای خطاها اسکن کنید.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

این ابزار انواع سکته‌ها، از لینک‌های شکسته گرفته تا مشکلات جدی‌تر مانند خطاهای سرور را شناسایی می‌کند. به گزارش خود نگاه کنید و ناامید نشوید. این فقط فهرستی از چیزهای قابل تعمیر است.

شما می توانید آن مشکلات را خودتان حل کنید یا گزارش را برای ادمین سایت خود ارسال کنید و به آنها اجازه رسیدگی کنید. پس از اتمام کار، سایت خود را مجدداً اسکن کنید و گزارش دیگری ایجاد کنید که افت خطاها را نشان می دهد. مشتری شما آن را دوست خواهد داشت.

و بله، ابزار حسابرسی فنی همچنین می تواند گزارش های برنامه ریزی شده خودکار را ارسال کند.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

6. کیفیت بک لینک های خود را بررسی کنید

به نظر شما فاکتور اول رتبه بندی چیست؟ کدام یک از آنها می تواند بالاترین رتبه را به شما بدهد؟

اشاره درست همانجا در عنوان بالا است. درست است: بک لینک ها.

پیوندهایی از سایت های دیگر که به سایت شما اشاره می کنند. اگر سایت شما در صفحه شماره 1 گوگل نیست، به احتمال زیاد دلیل آن نبود بک لینک خوب است (با فرض اینکه همه چیز درست باشد).

برای اینکه ببینید آیا مشکل بک لینک دارید، باید وضعیت فعلی پروفایل لینک خود را بررسی کنید.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ سایت خود را با جستجوگر بک لینک WebCEO اسکن کنید.

تصویر از WebCEO، سپتامبر 2024

در آنجا باید به دنبال چه چیزی باشید؟

  • مجموع بک لینک ها و دامنه های پیوند دهنده. نسبت بین آنها می تواند به شما یک ایده تقریبی در مورد تعداد لینک هایی که هر دامنه به طور متوسط ​​به شما می دهد ارائه دهد. اگر این نسبت خیلی زیاد باشد (مثلاً 1000 بک لینک در هر دامنه)، احتمالاً اکثر آن بک لینک ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند.
  • از دست دادن بک لینک. گاهی سایت ها دیگر به شما لینک نمی دهند. شاید کسی را پیدا کرده اند که محتوای بهتری نسبت به شما داشته باشد، شاید صفحه با بک لینک را پایین بیاورند، یا شاید حتی سایتش از بین رفته است. دلیلش هرچه که باشد، می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد.
  • متن های بک لینک یک متن لنگر خوب به کاربران می‌گوید که چه چیزی را در طرف دیگر پیوند پیدا می‌کنند. اگر این کار را انجام ندهد، افراد کمتری روی پیوند کلیک خواهند کرد. به دنبال متن های لنگر غیر توصیفی (مانند «اینجا کلیک کنید») باشید که رتبه شما را پایین نگه می دارد – تغییر آن متن ها می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.
  • بک لینک های مضر لینک های هرزنامه از سایت های با کیفیت پایین هیچ کمکی به شما نمی کند. اگر بک لینک های سمی زیادی دارید، باید آنها را حذف کنید.

دانستن وضعیت پروفایل پیوند شما دو مسیر متفاوت را برای بهبود آن باز می کند: لینک سازی و سم زدایی لینک. بیایید با اولی شروع کنیم.

7. لینک بیلدینگ خود را بازبینی و گسترش دهید

اگر می خواهید بک لینک های جدید به دست آورید و رتبه سایت خود را افزایش دهید، باید کمی لینک بیلدینگ انجام دهید.

کدام سایت ها بهترین بک لینک ها را می دهند؟

  1. آنها بسیار معتبر هستند.
  2. آنها به صورت موضعی با سایت شما مرتبط هستند.

و هر چه آنها به این معیارها نزدیکتر باشند، قرار دادن بک لینک های شما در آنجا دشوارتر خواهد بود. آن سایت ها استانداردهای بالایی دارند.

لینک بیلدینگ به تنهایی یک چالش است – اما استراتژی های خوبی برای آن وجود دارد.

فقط چند مورد را نام ببرم:

  • محتوای با کیفیت بالا (و در حالت ایده آل منحصر به فرد) در سایت خود داشته باشید که دیگران بخواهند به آن لینک دهند.
  • پیوندهای شکسته را در سایت‌های دیگر پیدا کنید و به صاحبان آن سایت‌ها پیشنهاد دهید به جای آن به محتوای شما پیوند دهند.
  • نام های بدون پیوند از سایت یا برند خود را پیدا کنید و پیشنهاد اضافه کردن بک لینک دهید.

و ما قویاً شما را تشویق می کنیم که حتی بیشتر امتحان کنید. ممکن است برخی از استراتژی‌های لینک‌سازی را آسان‌تر یا مؤثرتر از سایرین بیابید.

مراحل 8-14 چطور؟

شرط می بندید این تازه آغاز است. آیا می خواهید برای شروع آماده شدن برای سال 2025 از تکنیک های سئو بیشتری استفاده کنید؟

خبر خوب: راهنمای کامل SEO به صورت انحصاری در دسترس کاربران WebCEO با فرمت PDF است و کاملا رایگان است. اکنون آن را دانلود کنید و از رقبای خود شروع کنید!



منبع

مطالب مرتبط