33 ٪ از کاربران Google پس از یک آزمایش دو هفته ای با بینگ گیر افتادند: مطالعه


یک مطالعه نشان داد که 33 ٪ از کاربران Google پس از دو هفته تلاش خود را به استفاده از بینگ ادامه دادند. این مفهوم غالب در مورد ترجیحات موتور جستجو و تسلط بر بازار Google را به چالش می کشد.

این تحقیق که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شده است ، نشان می دهد که سهم بازار Google فقط به این دلیل نیست که بهتر است. بسیاری از کاربران گزینه های دیگری را امتحان نکرده اند.

این مطالعه در ابتدا در ژانویه منتشر شد اما در آن زمان زیر رادار ما پرواز کرد. نوک کلاه به ویندوز مرکزی برای اینکه اخیراً دوباره آن را ظاهر کنید.

بعد از بررسی مطالعه ، احساس کردم که سزاوار بررسی دقیق تر است. در اینجا یافته هایی که برجسته است.

قدرت بازار Google: بیش از کیفیت

محققان استنفورد ، MIT و دانشگاه پنسیلوانیا 2،354 کاربر اینترنت دسک تاپ را آزمایش کردند تا بدانند که چرا Google حدود 90 ٪ از بازار جستجوی جهانی را در اختیار دارد.

آنها به چندین دلیل احتمالی برای تسلط گوگل نگاه کردند:

  • کیفیت بهتر
  • ایده های اشتباه در مورد رقبا
  • تنظیمات مرورگر پیش فرض
  • دردسر سوئیچینگ
  • کاربران توجه نمی کنند
  • مزایای داده ها

در حالی که بسیاری فکر می کنند گوگل صرفاً بر کیفیت پیروز می شود ، تحقیقات نشان می دهد که این ساده نیست.

محققان این ادعاها را با یافته های خود به چالش می کشند:

“با این حال ، گوگل اظهار داشت که موفقیت آن به دلیل کیفیت بالای آن هدایت می شود ، با توجه به سهولت سوئیچینگ ، رقابت” فقط یک کلیک دور “است و افزایش بازده به داده ها در محدوده مربوطه اندک است.”

اثر “قبل از خرید”

یک یافته اصلی برجسته است: پس از پرداخت دو هفته برای استفاده از بینگ ، یک سوم کاربران Google حتی پس از متوقف شدن پرداخت ، همچنان به استفاده از بینگ ادامه دادند.

محققان دریافتند:

“64 درصد از شرکت کنندگان که از بینگ استفاده می کردند گفتند که این بهتر از آنچه انتظار می رفت ، و 59 درصد گفتند که به آن عادت کرده اند.”

این مطالعه بیشتر توضیح می دهد:

“قرار گرفتن در معرض بینگ ، ادراک خود گزارش شده کاربران از کیفیت آن را با 0.6 انحراف استاندارد افزایش داد.

این نشان دهنده “یک سوم از شکاف اولیه بین Google و Bing و بیش از نیمی از انحراف استاندارد” است.

این نشان می دهد که مردم نه به این دلیل که بدتر است ، اجتناب کنند ، بلکه به این دلیل که آنها به آن شلیک عادلانه نداده اند.

اعتقادات مشترک به چالش کشیده

هنگامی که از کاربران Google خواسته شد موتور جستجوی خود را انتخاب کنند (سوئیچینگ ساده) ، سهم بینگ تنها با 1.1 درصد امتیاز رشد کرد.

این نشان می دهد که تنظیمات پیش فرض عمدتاً با جلوگیری از تلاش کاربران از تلاش برای گزینه های دیگر ، بر سهم بازار تأثیر می گذارد.

نویسندگان اظهار داشتند:

“نتایج ما نشان می دهد که برداشت آنها در مورد بینگ پس از قرار گرفتن در معرض بهبود یافته است. شرکت کنندگان گروه تغییر پیش فرض که از بینگ استفاده می کنند به دو دلیل این کار را انجام می دهند. اول ، مانند شرکت کنندگان در گروه Bonus ، ارزیابی آنها از بینگ به دلیل تجربه افزایش می یابد. دوم ، برخی از شرکت کنندگان ممکن است همچنان Google را ترجیح دهند اما به دلیل عدم تحمل مداوم ، به عقب برگردند.”

تجزیه و تحلیل داده های جستجوی بینگ نشان داد که حتی اگر مایکروسافت به داده های جستجوی Google دسترسی داشته باشد ، نتایج را به طرز چشمگیری بهبود نمی بخشد.

محققان نتیجه گرفتند:

“ما تخمین می زنیم که اگر بینگ به داده های گوگل دسترسی داشته باشد ، نرخ کلیک از 23.5 درصد به 24.8 درصد افزایش می یابد.”

اتحادیه اروپا به Google نیاز دارد تا کاربران را با انتخاب موتورهای جستجو به نمایش بگذارد ، اما این مطالعه نشان می دهد که چنین اقداماتی مؤثر نخواهد بود مگر اینکه کاربران گزینه های دیگری را امتحان کنند.

محققان اضافه می کنند:

“با توجه به اثرات محدود مداخله انتخاب فعال ما ، مدل ما پیش بینی می کند که صفحه های انتخابی سهم بازار بینگ را تنها 1.3 درصد افزایش می دهد.”

چگونه آنها تحقیق را انجام دادند

بر خلاف مطالعاتی که از افراد سؤال می کند ، این یکی از پسوند مرورگر برای ردیابی رفتار جستجوی واقعی به مرور زمان استفاده کرده است.

محققان کاربران را به گروه ها تقسیم کردند:

  • یک گروه کنترل که هیچ چیز را تغییر نداد
  • یک گروه “انتخاب فعال” که موتور جستجوی مورد نظر خود را انتخاب کرد
  • یک گروه “تغییر پیش فرض” برای تغییر دو روز به بینگ پرداخت شد
  • یک گروه “سوئیچ پاداش” برای استفاده از بینگ به مدت دو هفته پرداخت شد

آنها همچنین نحوه تغییر نظرات کاربران پس از تلاش موتورهای مختلف جستجو را اندازه گیری کردند. بسیاری از کاربران پس از استفاده از آن ، Bing را بالاتر کردند.

این به چه معنی است

این یافته ها حاکی از آن است که مزیت Google ناشی از قرار گرفتن در معرض ، نه فقط از نظر فنی است.

پرونده های حقوقی فعلی علیه گوگل ممکن است تأثیر قابل توجهی نداشته باشد مگر اینکه آنها افراد بیشتری را به امتحان گزینه های دیگر ترغیب کنند.

محققان نتیجه می گیرند:

“نتایج ما نشان می دهد که تنظیم کننده ها و مقامات ضد انحصاری می توانند با در نظر گرفتن موتورهای جستجو به عنوان کالاهای تجربه و طراحی داروهای درمانی که باعث یادگیری می شود ، کارایی بازار را افزایش دهند.”

این تحقیق در حالی صورت می گیرد که گوگل هم در ایالات متحده و هم در اتحادیه اروپا با چالش های قانونی روبرو است و دادگاه ها راه های افزایش رقابت در بازار جستجو را در نظر می گیرند.

برای بازاریابان جستجو ، این مطالعه نشان می دهد که موقعیت گوگل ممکن است به همان اندازه که بسیاری فکر می کنند امن نباشد ، اگرچه رقبا هنوز با چالش ترغیب کاربران برای امتحان کردن آنها روبرو هستند.


تصویر برجسته: GGUY/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط