4 روش برای استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر در برنامه بازاریابی
در آخرین مقاله من، دیدیم که هوش مصنوعی بدون توجه به موضوع یا بخش، در پاسخ به سوالات ما بهتر و بهتر می شود.
با استفاده از فناوری GPT-3، نشان دادم که یک هوش مصنوعی میتواند یک تست چند گزینهای SEO را با موفقیت پشت سر بگذارد و همچنین مطالعات موردی SEO را حل کند.
فن آوری های دیگر، حتی پیشرفته تر، مانند Deepmind’s Gopher وجود دارد که در زمینه های زیر از GPT-3 بهتر عمل می کند: علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی، علوم و ریاضی.
نمودار زیر دقت پاسخ های ارائه شده توسط Gopher، UnifiedQA، GPT-3 و یک متخصص انسانی را نشان می دهد.
بسته به موضوع، میتوانیم شکاف کم بین سطح هوش مصنوعی و یک متخصص را ببینیم.
این همچنین نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند از سطح یک فرد غیر متخصص فراتر رود.

در حال حاضر، هوش مصنوعی میتواند منبع مفیدی برای بسیاری از موضوعات بازاریابی باشد.
بیایید نگاهی به نحوه کار با هوش مصنوعی و مهمتر از آن، نحوه ادغام آن در تجارت خود بیندازیم.
4 روش برای تعامل با یک ابزار هوش مصنوعی
ما بر روی روش های اصلی تعامل برای راه اندازی موفقیت آمیز بهترین ترکیب هوش مصنوعی و انسان تمرکز خواهیم کرد.
1. استفاده از مرورگر وب
جالب ترین نوع تعامل، وصل کردن هوش مصنوعی به پشتیبان یا به مرورگر وب خود با افزونه کروم است.
برنامه های بالقوه متعددی وجود دارد، زیرا می توانید در پروژه های پیشرفته مانند طبقه بندی اسناد، کمک نوشتن، تولید متا تگ، استخراج متن و حتی پیشنهاد موضوعات جدید به کاربران خود کمک کنید.
می توانید هوش مصنوعی را از طریق یک فراخوان ساده جاوا اسکریپت به ابزارهای خود متصل کنید و از آن بخواهید کارهای خاصی را انجام دهد.
در زیر نمونه ای از ادغام JS با GPT-3 آورده شده است.
این مثال بیش از حد ساده شده است تا به شما نشان دهد که با 20 خط کد و دستورالعمل های مناسب، می توانید به راحتی یک مدل زبان مانند GPT-3 را متصل کنید.
var xhr = new XMLHttpRequest();
xhr.open("POST", 'https://api.openai.com/v1/engines/text-davinci-002/completions');xhr.setRequestHeader("Content-Type", "application/json");
xhr.setRequestHeader("Authorization", "Bearer sk-RkXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX");xhr.onreadystatechange = function () {
if (xhr.readyState === 4) {if (xhr.status==200){
var data=xhr.responseText;
var jsonResponse = JSON.parse(data);
answerGPT3 = jsonResponse["choices"][0]['text'];
console.log(answerGPT3);
}
else {
console.log('API error');
console.log(xhr.responseText);
}
}};var prompt = "List 50 concepts about … "
var data = `{
"prompt": "PROMPT",
"temperature": 0,
"max_tokens": 256,
"top_p": 1,
"frequency_penalty": 0,
"presence_penalty": 0
}`;data = data.replace('PROMPT', prompt)
xhr.send(data);
اگر دفتر پشتیبان شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند و توسعه دهندگان باتجربه دارید، ادغام ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی هرگز آسان تر نبوده است.
به منظور آزمایش این اتصال اولیه، یک افزونه کروم ایجاد کنید تا یک هوش مصنوعی را از نظر ظرفیت آن در پاسخگویی صحیح به گواهیهای طراحی شده برای کارشناسان ارزیابی کند.
برای انجام این کار، از یک افزونه کروم استفاده کنید که به تشخیص نویسه نوری اجازه می دهد تا هر نوع متنی را ضبط کند.
سپس، از یک افزونه کروم جداگانه استفاده کنید که CSS صفحه را تغییر میدهد تا صفحه تا حد امکان قابل درک باشد.
در یک تمرین مثال، هر پاسخ یک آزمون چند گزینه ای را به حرف مربوطه اختصاص دادیم.
سپس با 20 خط کد قبلی، دستورالعمل ها را به هوش مصنوعی فرستادیم تا نتایج را در یک فیلد متنی تولید کند.
با این برنامه که “تست های آسیموف” نامیده می شود، هوش مصنوعی موفق شد چندین گواهینامه را بگذراند.
سپس هوش مصنوعی را در موضوع علم پزشکی آزمایش کردم و بدون هیچ آموزش قبلی در رشته خاصی، به بیش از 60 درصد نمرات رسید.
این تأیید می کند که با انتخاب صحیح سوژه خود، نتایج حاصل از هوش مصنوعی می تواند به شدت به تیم شما کمک کند تا کار روزانه را بهبود بخشد.

2. استفاده از ابزارهای بصری سازی داده ها
در طول چند ماه گذشته، ابزارهایی که اسناد تولید میکنند یا کدنویسی را تسهیل میکنند ظاهر شدهاند.
یکی از موارد استفاده قابل توجه این است که به سادگی داشبوردها یا ابزارهای SEO را با دستورالعمل تولید کنید.
در حال حاضر ابزارهای منبع باز مانند Streamlit وجود دارند که دارای اجزای بسیار پیشرفته ای در تجسم داده یا دستکاری داده ها هستند.
با ارائه دستورالعمل های مناسب، به راحتی می توان درخواست تولید برنامه ای را داد که مستقیماً با داده های شما تعامل دارد.
به عنوان مثال، می توانید یک برنامه وب با یک رابط کامل و کد عملکردی ایجاد کنید.
این روش کاملاً جدید است، زیرا ما از مدلهای زبانی استفاده میکنیم که منحصراً با کد رایانه تغذیه میشوند. و باز هم، نتایج کاملاً چشمگیر است.
در نمودار زیر می توانید همه محبوب ترین کد مولدها و داده هایی را که با آن ساخته شده اند مشاهده کنید.
- CodeParrot: 50 گیگابایت.
- کدکس GPT-3: 159 گیگابایت.
- اینکدر: 216 گیگابایت.
- PolyCoder: 249 گیگابایت.
- آلفا کد: 715.1 گیگابایت.
- CodeGen: 1.38 ترابایت
امکان تولید برنامه های کاربردی در بسیاری از زبان ها وجود دارد. اصلی ترین آنها جاوا، C، JS و PHP هستند.

چه مبتدی باشید و چه متخصص، توصیه میکنم آن را امتحان کنید – زیرا هوش مصنوعی میتواند پرس و جوی SQL یا نمودارهای شما را در عرض چند ثانیه ایجاد کند.
اگر می خواهید در استفاده از ابزارهای مورد علاقه خود بهتر شوید، استفاده عملی مهم است.
3. استفاده از یک چت بات
همچنین میتوانید با مشخص کردن نقشی که باید در دستورالعملها بازی کند، یک ربات چت برای پاسخ به سؤالات بسیار خاص ایجاد کنید.
در اینجا، از ربات چت میخواهم که به گونهای پاسخ دهد که گویی یک پزشک است و در عین حال از حس مهربانی و شوخ طبعی نیز استفاده میکند.

بنابراین چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند توصیه ها و توصیه های شخصی را بر اساس ترجیحات مشتری ارائه دهند. در تنظیم هوش مصنوعی برای پاسخگویی به شیوه ای خاص تردید نکنید.
یک مثال عالی دنی ریچمن است که یک نسخه هوش مصنوعی از جان مولر گوگل به نام MuellerBot ایجاد کرد.
این ربات بر اساس اصل فوق ساخته شده است تا به سؤالات سئو پاسخ دهد، به گونه ای که گویی جان مولر خود به آنها پاسخ می دهد.
این هم سرگرم کننده و هم ناراحت کننده است، زیرا پاسخ ها می توانند کاملا دقیق باشند.
-
تصویر از دنی ریچمن، ژوئن 2022
4. استفاده از برنامه دستیار هوش مصنوعی
در نهایت، دستیاران هوش مصنوعی برای سئو برنامههایی هستند که در پسزمینه اجرا میشوند و اگر صفحهای ضعیف ساخته شده باشد یا دارای خطاهای کلاسیک باشد، اصلاحات سئو را اعمال میکنند.
اولین چنین برنامه هایی به سال 2016 برمی گردد، زمانی که فیس بوک در حال پیاده سازی رفع خودکار اشکالات با Getafix بود.
بر اساس تمام اشکالات رفع شده در گذشته، دستیار الگوهای اصلاحی را آماده می کند که قبل از ارائه توسط یک انسان اعمال و بررسی می شود.
این در سئو بسیار کاربردی است، جایی که می دانیم نگرانی در مورد عناوین متا تگ، توضیحات، صفحه بندی و لینک ها مشکلات معمولی هستند.

برای این کار می توانید از GPT-3 در حالت ویرایش استفاده کنید و با استفاده از دستورالعمل های مناسب صفحات سئو را اصلاح کنید.
در زیر دستورالعمل های من آمده است:
- عنوانی را با تگ H1 در ابتدای متن اضافه کنید.
- یک پیوند به مهمترین کلمه در متن متن اضافه کنید.
- با استفاده از
- پیوندهای مفیدی در انتهای متن ایجاد کنید.
- یک ویدیوی YouTube را در متن متن اضافه کنید.
- پنج مفهوم برتر را به صورت پررنگ بنویسید.
اسکرین شات از OpenAI، ژوئن 2022
اگر متن تولید شده را مطالعه کنیم، می بینیم که نتایج عالی هستند: عنوان H1 مقاله را خلاصه می کند، کلمات به صورت پررنگ دقیق هستند، و ویدیوی یوتیوب و لینک های خروجی مرتبط با موضوع هستند.
اسکرین شات از OpenAI، ژوئن 2022
به طور خلاصه: دستیار هوش مصنوعی شما می تواند زمان زیادی را برای شما ذخیره کند.
فقط یک نکته: پیوندها همه پیوندهای ساختگی هستند، اما می توانید همه چیز را به یک پایگاه داده پیوند متصل کنید و از جداول نقشه برداری برای جایگزینی LINK1 با پیوندی در پایگاه داده یا فایل CSV خود استفاده کنید.
اکنون، می توانید از پتانسیل خودکارسازی این نوع کارها قدردانی کنید.
اکنون که روشهای مختلف ارتباط یک مدل زبان با ابزارهای موجود خود را میدانید، در پیادهسازی روش(هایی) که برای شما بهترین کارآمد هستند، تردید نکنید، مانند:
- افزونه کروم.
- مستقیماً در CMS خود.
- از طریق ربات چت.
- تجسم داده ها.
- دستیار هوش مصنوعی.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: مزرعه گرافیکی/Shutterstock