5 راه برای جلوگیری از خروج مشتریان از آژانس سئو
این پست توسط Accelo حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
این روزها ترس یک احساس جمعی رایج است. و جای تعجب نیست: رسانه های جریان اصلی روزانه محتوای هشدار دهنده را به ما می دهند.
در تجارت، زمانی که پیشنهادات آژانس خود را با آژانس های بزرگتر و کم هزینه یا فناوری قدرتمند مقایسه می کنید، ممکن است احساس ترس مشابهی داشته باشید.
بسیاری از چیزهایی که شما را نگران می کند، مشتریان خود را نیز نگران می کند. برخی از مسائل به اندازه کافی بزرگ هستند تا آنها را مجبور به پایان قرارداد خود با آژانس شما کند.
صنعت سئو قبلاً در سال 2023 تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.
شما با تقاضای فزاینده ای برای استراتژی های مبتنی بر داده و خدمات مشاوره مانند و افزایش رقابت به دلیل حرکت به سمت فرهنگ آژانس مجازی مواجه شده اید. بنابراین، فکر ریزش مشتری بیشتر ممکن است حتی ترسناکتر از گذشته باشد.
اکنون زمان آن نیست که سر خود را در شن قرار دهید.
در عوض، بهترین راه حل این است که دقیقاً درک کنید که چرا مشتریان شما احساس نمی کنند دیگر ارزش کار با کسب و کار شما را ندارد.
چرا مشتریان آژانس را ترک می کنند؟
دلیل اصلی پایان دادن به روابط مردم با آژانس ها این است که نگران خرج کردن پول برای خدماتی هستند که به نظر می رسد قابل تعویض باشد.
به عبارت دیگر، آنها از ارزشی که کسب و کار شما نسبت به جایگزینی ارائه می دهد، که فناوری قابل دسترس و متمرکز بر SEO است، متقاعد نشده اند.
پلتفرم هایی که به بهبود سئو کمک می کنند به راحتی در دسترس هستند و مشتریان شما ممکن است فکر کنند که می توانند مشکلات خود را در خانه حل کنند.
به جای اینکه با شما کار کنند، ممکن است تصور کنند که می توانند به ترکیبی از Moz، Semrush، Similarweb، Ahrefs، Google Analytics، و سایر ابزارهای محبوب برای تولید داده ها و پیشنهاداتی که تیم شما ارائه می دهد تکیه کنند.
فشارهای اقتصادی خارجی این گزینه های کم هزینه یا بدون هزینه را جذاب تر می کند.
قابلیت های جذاب حوزه رو به رشد هوش مصنوعی را اضافه کنید و چیزهای زیادی برای اثبات دارید.
با وجود این روندهای چالش برانگیز، از پنج استراتژی زیر برای کاهش ریزش مشتری استفاده کنید.
1. با صداقت با جزر و مد مبارزه کنید
به یاد داشته باشید – فرصتی در زیر اخبار دلسرد کننده وجود دارد.
در نظر بگیرید که در سال 2020 چه اتفاقی افتاد، زمانی که کسبوکارها مجبور بودند به سرعت و قاطعانه در پاسخ به همهگیری عمل کنند یا عقب بمانند. کسانی که با شفقت واقعی به این مناسبت برخاستند و از سلامت عاطفی و جسمی مشتریان خود حمایت کردند، بر پایگاه آشفته آنها پیروز شدند.
نتیجه؟ روابط طولانی تر، عمیق تر و ارزش مادام العمر بیشتر.
داده ها این حقیقت را منعکس می کنند: گزارش Salesforce در سال 2020 وضعیت مشتریان متصل نشان داد که 90٪ از مشتریان موافق هستند که نحوه عملکرد یک شرکت در یک بحران نشان می دهد که چقدر قابل اعتماد است.
اگر مشتریان شما نشانه هایی از خطر انحراف را نشان می دهند، باید قدم بردارید و به وضوح خطرات ترک – و مزایای ماندن را در میان بگذارید. موارد زیر را با این مشتریان در معرض خطر در نظر بگیرید.
به مشتریان خود اطلاع دهید که با استفاده از یک پشته فناوری سئوی منقطع به جای آژانس ما، خطرات زیر را به دنبال خواهند داشت:
- به خطر انداختن حریم خصوصی و امنیت داده های کسب و کار شما.
- عقب افتادن از روند سئو و مشاهده آسیب دیدن ترافیک ارگانیک شما.
- اتخاذ تصمیمات پرهزینه بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بد.
- تفسیر نادرست گزارش ها از منابع متعدد
- بیش از آنچه که باید برای جمع آوری داده ها خرج کنید – و ممکن است ارزشمند نباشد.
به مشتریان خود یادآوری کنید که با کار با تیم متخصص خود، آنها به دست خواهند آورد:
- دسترسی به تخصص ویژه ای که آنها نمی توانند در خانه داشته باشند.
- تجزیه و تحلیل داده های دقیق و متفکرانه که پلتفرم ها به تنهایی نمی توانند ارائه دهند.
- نظارت بر کمپین سفارشی که می تواند در هزینه آنها صرفه جویی کند.
- درآمد، به لطف مشتریان جدیدی که در غیر این صورت کسب و کار شما را پیدا نمی کردند.
- عامل خلاقیت انسانی است که می تواند به آنها در غلبه بر چالش های منحصر به فرد کمک کند.
باز هم، مشتریان در صورتی که از ارزشی که می توانند ببینند راضی نباشند، آژانس ها را ترک می کنند. خطاب به فیل ضرب المثل در اتاق می تواند برای اعتماد به نفس آنها معجزه کند.
2. نمایش با داده ها
مدتها قبل از اینکه مشتریان شما آماده بپیوندن ظاهر شوند، باید از دادههای سخت برای نشان دادن اینکه چرا باید بمانند استفاده کنید.
مشتریان شما مایلند – و سزاوار – گزارش منظم و شفافی هستند که به وضوح پیشرفت، دستاوردها و تاثیر تلاش های شما را مشخص می کند. اگر میخواهید منبع کارهای تکراری باشند، آنها به ROI خود نیاز دارند.
خلاصه ماهانه اولیه آن را قطع نمی کند.
چه یک جهش کوچک در ترافیک ارگانیک باشد، چه رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی هدف یا افزایش تبدیل، معنی دارترین نتایج را برجسته می کند.
کدام اعداد مستقیماً با نتایجی که مشتری به شما گفته است که میخواهند به دست آورند، صحبت میکنند؟
تلاش كردن:
- شامل تفسیر کتبی از هر نتیجه قابل توجه.
- صرف زمان برای صحبت با آنها از طریق داده هایی که برجسته هستند.
- اگر همه چیز خوب به نظر نمی رسد با راه حل ها نشان دهید.
نکته حرفه ای: از یک پورتال مشتری برای ارائه دسترسی درخواستی به بهروزرسانیها و گزارشهای وضعیت استفاده کنید.
3. قدردانی پیشنهاد
همراه با ارزش واضح، مشتریان توجه می خواهند.
آنها با افرادی که به آنها احساس دیده شدن و قدردانی می کنند می چسبند. اگر تحت فشاری مشابه مشتریان خود بوده اید، به احتمال زیاد ایجاد وفاداری مشتری را در اولویت قرار نداده اید.
گاهی اوقات، امتیازات و تخفیف ها کار را انجام می دهند. مواقع دیگر، چکاینهای مکرر است. و هر مشتری یکسان نیست.
یک تشکر سفارشی در قالب یک سرویس یا گزارش اضافی می تواند برای یک مشتری با ارزش بیشتر ضروری باشد.
نکته حرفه ای: با توجه دقیق به درخواستهای تکتک مشتریانتان، تعیین کنید که چه چیزی نیاز دارند. با استفاده از یک پلت فرم متمرکز و یکپارچه فروش بلیط، پیگیری کنید.
4. آموزش و پشتیبانی
اگر مشتریان شما احساس کنند که شما در حال انجام نوعی کار مخفیانه پشت درهای بسته هستید، کمتر احتمال دارد که باور کنند شما کاری را انجام می دهید که خودشان نمی توانند انجام دهند.
نه تنها باید در مورد میزان و نوع کاری که انجام میدهید شفاف باشید، بلکه میتواند به آموزش آنها در مورد سئو و جنبههای مختلفی که در کسبوکارشان اعمال میشود کمک کند.
ممکن است یک سری وبینارها را میزبانی کنید، یک کمپین ایمیلی آموزنده ایجاد کنید یا فرصتی انحصاری برای پرسیدن سوالات از یک متخصص صنعت ارائه دهید. اینها را با اقتدار و سخاوت مطمئن ارائه دهید.
نکته حرفه ای: کاری کنید که تمدید کمتر به عنوان یک نقطه تصمیم گیری احساس شود. از محصول منحصربفرد Retainers Accelo برای خودکار کردن صورتحساب نگهدارنده استفاده کنید و ارزشی را که در هر چرخه صورتحساب ارائه میدهید به وضوح نشان دهید.
بررسی تناسب!
آیا به این فکر کرده اید که آیا در حال خدمت رسانی به افرادی هستید که با خدمات شما مطابقت بیشتری دارند؟
اگر برای نگه داشتن مشتریان نامناسب مبارزه می کنید، نرخ ریزش اغلب بیشتر است.
حتی اگر تیم شما مهارت بهبود ترافیک ارگانیک هر کسی را دارد، شما لزوماً نباید فقط با کسی کار کنید.
5. ارزش خود را با تلاش کمتر نشان دهید
با استفاده از فناوری داخلی که از ارزش افزوده شما پشتیبانی می کند، خروج از آژانس خود را کاهش دهید. مشتریان شما ممکن است وسوسه شوند که با کنار هم قرار دادن ترکیبی تصادفی از فناوری، امور را به دست خود بگیرند، اما احتمالاً در مورد اینکه کدام پلتفرم ارزش آن را دارد سردرگم می شوند.
این فرصتی است تا به آنها اطمینان دهید که این بار را از روی بشقاب آنها بردارید.
تیم شما تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از فناوری را به روش هایی که بیشترین کمک را به آنها می کند، انجام خواهد داد.
این بدان معناست که شما فناوری خود را به تولید دادههای SEO محدود نمیکنید، اما پلتفرمهایی را خواهید یافت که به افزایش سرعت و بهبود کیفیت ارائه خدمات شما کمک میکنند تا جایی که مشتریان شما متوجه آن میشوند.
یک پلت فرم مدیریت کار مشتری خودکار و سرتاسر به شما امکان می دهد مزایای فناوری هوشمند را با پروکسی ارائه دهید.
هر لحظه که تیم شما می تواند در کارهای روزمره صرفه جویی کند، لحظه دیگری است که آنها می توانند برای تعاملات ارزشمند با مشتری اعمال کنند که ارزش درک شده کسب و کار شما را افزایش می دهد.
نکته حرفه ای: قابلیت دید ارائه شده توسط Accelo، به ویژه Activity Stream، شما را در تمام ارتباطات مشتری سریع و دقیق می کند.
اجازه ندهید مشتریان شما از نحوه تکرار خدمات شما غرق شوند. مسئولیت ارزشی که ارائه میدهید را بپذیرید و با Accelo از پشتیبانی بینظیر و کارآمد برخوردار شوید.
جانیا اندرسون، مدیر ارشد بهبود سئوی خالص، میگوید: «Accelo آنچه را که امروز و آینده برای کسبوکار ما ممکن است تغییر داده است.»
ببینید چرا Janya و دیگر رهبران آژانس سئو این پلتفرم را دوست دارند: یک آزمایش رایگان را شروع کنید یا برای یک نسخه آزمایشی ثبت نام کنید تا بدانید چگونه Accelo می تواند در کاهش ریزش مشتری و افزایش سود کمک کند.
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: از Accelo. با اجازه استفاده شده