گوگل از بازاریاب رتبه و اجاره شکایت می کند


Google از یک بازاریاب آنلاین به دلیل نقض شرایط خدمات خود و جلوگیری از آسیب بیشتر متهم به Google و همچنین صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان شکایت می کند.

فردی که مورد شکایت قرار گرفت یکی از اعضای یک گروه عمومی فیس بوک به نام، رتبه و اجاره – استراتژی و تسلط GMB.

این شکایت ادعا می‌کند که این شرکت کاربران را گمراه می‌کند، درگیر فعالیت‌هایی می‌شود که هم قوانین فدرال و هم قوانین ایالتی را نقض می‌کند و قرارداد آن‌ها با Google را که در شرایط خدمات آنها ذکر شده است، نقض کرده است.

سه طرح اصلی وجود دارد که متهمان متهم به آن هستند:

«(1) راستی‌آزمایی تقلبی نمایه‌های تجاری موجود،

(2) ارسال نظرات جعلی در نمایه های تجاری و

(3) فروش کسب‌وکارهای واقعی سرنخ‌های مشتریان ناآگاهی که به دنبال خدمات از کسب‌وکارهای فهرست‌شده در نمایه‌های تجاری جعلی متهمان هستند. “

دو نهاد مورد شکایت GMBEye و Rafadigital هستند که گوگل آنها را به عنوان یک شرکت به یکدیگر مرتبط می کند.

رتبه و اجاره

رتبه و اجاره روشی است که در آن شخصی یک وب سایت تجاری و یک نمایه تجاری مرتبط با هدف فروش سرنخ ها از آن ایجاد می کند، آن را به یک کسب و کار با قیمت تعیین شده اجاره می دهد یا نمایه تجاری و وب سایت را می فروشد.

این عمل در حدود سال 2019 برجسته شد.

شایان ذکر است، با نشان دادن سطح ساده لوحی (عدم خرد، تجربه یا قضاوت) کسانی که در رتبه و رانت شرکت دارند، تمرین کنندگان یک صفحه عمومی فیس بوک را در بحث استراتژی ها و فروش تبلیغاتی وب سایت ها و نمایه های تجاری خود راه اندازی می کنند.

شکایت گوگل شامل یک اسکرین شات از آن گروه عمومی فیس بوک، با شرحی از متهم که ادعا می کند «اجاره GMBs» و «فروش GMBs

متهم در یک گروه فیس بوک رتبه بندی و اجاره ای بود که اظهار داشت نمایه های کسب و کار Google را اجاره می کند و آنها را می فروشد، که بخشی از Rank and Rent است.

اسکرین شات از گروه فیس بوک رتبه و اجاره در Google Lawsuit منتشر شده است

اسکرین شات گروه فیس بوک رتبه و اجارهاسکرین شات در شکایت گوگل منتشر شد

دعوی حقوقی شیوه تجاری را شرح می دهد:

هنگامی که متهمان با موفقیت این نمایه‌های تجاری ساختگی را تأیید کردند، به فروش فهرست یا تغییر اطلاعات تجارت جعلی اقدام می‌کنند تا نمایه کسب‌وکار را برای خریداران بالقوه مطلوب‌تر کنند.

گاهی اوقات، متهمان کنترل نمایه‌های کسب‌وکار را که به‌طور تقلبی تأیید شده‌اند، به‌روزرسانی می‌کنند تا شامل اطلاعات تجاری یک کسب‌وکار واقعی تأیید نشده باشد، به خریداران خود منتقل می‌کنند.»

سرویس تأیید صحت نمایه کسب و کار Google

یکی از خدماتی که این شرکت ارائه کرد، خدمات تأیید صحت نمایه کسب و کار گوگل و همچنین لیست های برتر امیدوارکننده بود.

به گفته گوگل:

«GMBEye مملو از تضمین‌های صریح و ضمنی است مبنی بر اینکه متهمان می‌توانند رویه‌های راستی‌آزمایی را که Google از اکثر بازرگانان می‌خواهد دور بزنند، و همچنین اطمینان حاصل کنند که فهرست کسب‌وکار خاصی «در بالای» نتایج جستجوی Google قرار دارد – یک بیانیه گمراه‌کننده و نادرست، زیرا هیچ کسب و کار یا نهادی نمی تواند چنین قرارگیری را توسط الگوریتم جستجوی Google تضمین کند.

بسیاری از پیام‌های مدافعان نشان می‌دهند که GMBEye به Google دسترسی ترجیحی دارد یا در موقعیت دیگری نسبت به Google قرار دارد، و به آن اجازه می‌دهد «تایید صحت فهرست کسب‌وکار ممتاز» را که برای کسانی که کسب‌وکار خود را از طریق فرآیندهای رایگان Google تأیید می‌کنند، ایمن کند.

…مشتریان و مشتریان بالقوه GMBEye احتمالاً هم شامل بازرگانان قانونی هستند که به دنبال میانبر از طریق رویه‌های Google هستند و هم سایر کلاهبرداران یا بازیگران بدی که از فهرست‌های تجاری جعلی سوء استفاده می‌کنند. در حالی که دومی ممکن است به سرعت GMBEye را به عنوان یک کلاهبردار همکار تشخیص دهد، اولی ممکن است اینطور نباشد.

این دادخواست در مورد پیام‌رسانی وب‌سایت اظهاراتی را بیان می‌کند که نشان می‌دهد آن‌ها یک «فرایند اختصاصی» برای ایجاد اعتماد با Google دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد روند را «سریع» پیگیری کنند.

همچنین توضیحاتی در مورد ادعاهای فوق العاده مطرح شده توسط متهم وجود دارد.

طبق دادنامه:

توضیح بیشتر در وب سایت GMBEye نشان می دهد که متهمان حتی می توانند مشاغل را با [s]نام‌های pammy، نشان می‌دهد که این سرویس از اقدامات Google برای حفظ نمایه‌های تجاری دقیق و با کیفیت اجتناب می‌کند.

متهمان نیز به همین ترتیب ادعا می کنند که «[m]روش های تایید ost نمی تواند [sic] آن را مدیریت کنید زیرا Google فهرست شما را تعلیق می‌کند، اما با روش ما می‌توانید GMB‌های خود را با نام‌های هرزنامه رتبه‌بندی کنید که به شما در رتبه‌بندی در گوگل کمک می‌کند!»

نمایه های GMB و بررسی های جعلی

این دادخواست ادعا می‌کند که متهم پیشنهاد می‌کند Google Maps و فهرست‌های نمایه «GMB» و «بررسی‌های تشویق‌کننده» را بهبود بخشد.

همچنین بیان می‌کند که این کسب‌وکار ادعا می‌کند که می‌تواند مشتریان را رتبه ۱ رتبه‌بندی کند، که عموماً در صنعت بازاریابی جستجو به عنوان پرچم قرمز شناخته می‌شود، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند چنین چیزی را تضمین کند.

نسل سرب

طبق این دادخواست، متهمان خود را به عنوان متخصص در تولید سرنخ، به معنای هدایت تماس‌ها و تماس‌های فروش، سرنخ‌های فروش، به کسب‌وکارها اعلام کرده‌اند که بخشی از رویه معروف به رتبه و اجاره است.

در دادخواست آمده است:

Rafadigital ادعا می کند که می تواند[g]سرنخ‌های تبدیل بالا مستقیماً به تلفن شما” “برای همه صنایع[.]””

گوگل طرح رتبه و اجاره را توصیف می کند

این دعوا توضیحی از نحوه اجرای طرح خود توسط متهمان ارائه می دهد.

آنها می نویسند:

«…متهمان ابتدا یک نمایه تجاری برای یک تجارت جعلی ایجاد می‌کنند، که عموماً با یک وب‌سایت جعلی بر اساس یک الگوی ساده همراه است.

متهمان معمولاً این مشاغل جعلی را با شماره تلفن های Voice over Internet Protocol (“VoIP”) مرتبط می کنند که کد منطقه آنها با مکان های فرضی مشاغل جعلی مطابقت دارد.

بر اساس اطلاعات و باورها، متهمان از اواسط سال 2021 با بیش از 350 فهرست جعلی نمایه های تجاری مرتبط بوده اند.

چگونه متهمان سیستم تأیید گوگل را فریب دادند

دور زدن سیستم راستی‌آزمایی گوگل به‌طور تکان‌دهنده‌ای آسان بود.

به نظر می‌رسد متهم تلاش چندانی برای ایجاد عکس‌ها و فیلم‌ها برای اثبات اینکه آنها یک تجارت واقعی هستند، انجام داده است، گاهی اوقات از همان میز ابزار، که از زوایای مختلف عکس گرفته شده است، استفاده می‌کند تا ثابت کند که یک تجارت است.

اسکرین شات ویدیویی موجود در شکایت، تصویر فردی را نشان می دهد که گوگل می گوید:ظاهراً با یک پزشک کایروپراکتیک موجود به نام Wilmington Chiro Health مرتبط است.

این به عنوان بخشی از فرآیند تأیید برای کایروپراکتیک غیر موجود مورد استفاده قرار گرفت.

عکس صفحه متهم از تأیید کسب و کار با Google

این دادخواست همچنین تصاویری را منتشر می کند که توسط متهم در جریان بررسی شرکتی به نام “تعمیر درب گاراژ غربی لس آنجلس” ارائه شده است.

این تصویری است که توسط متهم ارائه شده است تا گوگل را گمراه کند تا تصور کند که تصویری از محل کار است.

تصویری از یک میز کار که به عنوان بخشی از فرآیند تأیید کسب و کار استفاده می شود

تصویر زیر تصویری است که برای تأیید یک «سرویس درخت پرو» در هیوستون، تگزاس به Google ارائه شده است که دقیقاً همان نیمکت ابزار را نشان می‌دهد:

تصویری که همان میز کار را نشان می دهد که در عکس قبلی نشان داده شده است

شکایت Google تصویر دیگری را ارائه می دهد که متهمان برای تأیید «AS Budget Plumbers، ظاهراً در دیویس، کالیفرنیا، زمانی که متهمان با Google تماس گرفتند تا فهرست جعلی را در 29 مارس 2022 تأیید کنند، استفاده کردند:»

سومین عکس از همان میز کار برای تأیید نمایه کسب‌وکار سوم با Google استفاده می‌شود

رتبه و اجاره – GMB Strategy & Domination Group Facebook

دعوای حقوقی گوگل از یک گروه فیس بوک به نام Rank and Rent – ​​GMB Strategy & Domination نام می برد که متهم از آن برای فروش لیست های تجاری استفاده می کرد.

دادخواست روند را شرح می دهد:

به عنوان مثال، آقای هو پیشنهاد زیر را برای فروش یک لیست تجاری در یک گروه فیس بوک به نام «رتبه و اجاره – استراتژی و تسلط GMB» منتشر کرد، و ادعا کرد که فهرست او برای یک «لوله کشی GMB + وب سایت» در مونتری، کالیفرنیا، “تقریباً 40 تماس و 5 فرم ارسالی” در ماه قبل دریافت کرد – احتمالاً از ساکنان منطقه مونتری که به دنبال کمک برای یک مشکل لوله کشی بودند.

اسکرین شات پستی از گروه رتبه بندی و اجاره فیس بوک که در دعوای حقوقی گوگل گنجانده شده است و متهم را در حال فروش نمایه کسب و کار گوگل و وب سایت مرتبط نشان می دهد.

طبق دادنامه:

“آقای. هو – که در بیوگرافی خود در GMBEye.com به «اجاره GMBs” و ”فروش GMB“- به دنبال 1000 دلار برای نمایه تجاری این کسب و کار موجود بود.”

بررسی های جعلی نمایه گوگل

متهم همچنین متهم به فروش نظرات جعلی است که گوگل ادعا می کند به ارائه دهندگان بررسی جعلی در بنگلادش و ویتنام برون سپاری شده است.

طبق دادخواست

«مدافعان برای تقویت بیشتر توهمات مشروعیت و اعتبار فهرست‌های جعلی خود، و به عنوان خدماتی افزوده به خریداران خود، باعث می‌شوند نظرات جعلی در نمایه‌های تجاری تقلبی خود پست شود و آن‌هایی که به مشتریانشان منتقل می‌شوند.

بر اساس اطلاعات و باور، متهمان به شبکه ای از بیش از 350 نمایه تجاری متقلبانه متصل هستند که شامل حداقل 14000 بررسی جعلی است.

تقریباً همه نقدها پنج ستاره از پنج ستاره بالقوه را دریافت کردند.

و اکثر این بررسی ها – از جمله حداقل 14000 بررسی ذکر شده در بالا – توسط دو بازیگر مستقر در بنگلادش و ویتنام ارسال شده است، اقیانوسی به دور از بسیاری از مشاغل ادعایی ایالات متحده که این حساب ها برای آنها نظرات ارسال کرده اند.

خسارات مورد نظر گوگل

گوگل از متهمان درگیر در طرح رتبه بندی و اجاره برای سه برابر میزان خسارت واقعی، حق الوکاله و سود پیش داوری شکایت کرده است.

یک صفحه وب دانشکده حقوق دانشگاه کرنل معنای علاقه پیش داوری را شرح می دهد:

سودی که طلبکار، معمولاً شاکی در پرونده، حق وصول آن را دارد، ناشی از مبلغ حکمی است که خسارتی را که قبل از صدور حکم رخ داده به طلبکار جبران می‌کند.

… مثال دیگر، Short v.

شرایط خدمات Google

اسکرین شات از شکایت گوگل

برخی از افراد در مورد نقض شرایط خدمات گوگل، ساده لوحانه معتقدند که گوگل قانون نیست.

برخی از بازاریابان ساده لوحانه با شرایط خدمات گوگل بدون جدیتی که شایسته آن است برخورد می کنند.

Google از متهم به دلیل نقض قرارداد به دلیل نقض شرایط خدمات مربوط به Google Maps و نمایه های کسب و کار Google شکایت می کند.

آنچه این شکایت به وضوح نشان می دهد این است که نقض شرایط خدمات گوگل را نباید ساده تلقی کرد.

همانطور که در این دادخواست مشاهده می شود، گوگل این حق را دارد که شرایط خدمات خود را در دادگاه اجرا کند.

متن دادخواست گوگل (PDF) را بخوانید

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Tanya Antusenok





منبع

مطالب مرتبط