AI نمایندگان و گردش کار برای ایده ها (قسمت 1)
بیش از دو سال است که مفهوم جدیدی به نام SEO عامل در حال ظهور است.
ایده این است که سئو را با استفاده از عوامل بر اساس مدل های زبانی (LLM) انجام دهید که وظایف پیچیده ای را به صورت خودمختار یا نیمه خودمختار انجام می دهند تا در وقت خود برای متخصصان سئو صرفه جویی شود.
البته ، انسان برای هدایت این عوامل و اعتبارسنجی نتایج در حلقه باقی می ماند.
امروز ، با ظهور چتپپ ، کلود ، جمینی و سایر ابزارهای قدرتمند LLM ، به راحتی می توان با استفاده از عوامل ، فرآیندهای پیچیده را خودکار کرد.
بنابراین ، سئو عامل استفاده از عوامل AI برای بهینه سازی بهره وری SEO است. این با بهینه سازی موتور تولیدی (GEO) متفاوت است ، که هدف آن بهبود سئو در موتورهای جستجوگر است که توسط LLMS مانند SearchGPT ، Perplexity یا نمای کلی AI قابل مشاهده است.
این مفهوم مبتنی بر سه اهرم اصلی است: ایده ، حسابرسی و تولید.
در این فصل اول ، من به ایده های خود توجه خواهم کرد زیرا چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.
در مقاله بعدی ما خواهیم دید که چگونه می توان این مفهوم را برای حسابرسی اعمال کرد (تجزیه و تحلیل کامل وب سایت با اصلاحات در زمان واقعی) ، و اینکه چگونه می توان محتوای گمشده را با استفاده از “انسان در حلقه”-یا به اصطلاح “متخصص سئو در حلقه” تولید کرد.
عوامل هوش مصنوعی و گردش کار
قبل از ارائه موارد استفاده دقیق در مورد ایده ، توضیح مفهوم یک عامل ضروری است.
عامل AI

عوامل AI برای عملکرد حداقل به پنج عنصر اصلی نیاز دارند:
- ابزارها: اینها همه منابع و ویژگی های فنی در دسترس نماینده است.
- حافظه: این برای ذخیره تمام تعامل ها استفاده می شود تا نماینده بتواند اطلاعاتی را که قبلاً در بحث به اشتراک گذاشته بود به خاطر بسپارد.
- دستورالعمل ها: که محدودیت های آن ، قوانین آن را تعریف می کند.
- دانش: این پایگاه داده ای است که حاوی مفاهیمی است که عامل می تواند برای حل مشکلات از آن استفاده کند. این می تواند از دانش LLM یا بانکهای اطلاعاتی خارجی استفاده کند.
- شخصیت: که “شخصیت” و غالباً سطح تخصص آن ، از جمله ، به ویژه ، روش تعامل آن را تعریف می کند.
گردش کار
گردش کار اجازه می دهد تا کارهای پیچیده به زیرنویس های ساده تر تقسیم شود و به طور منطقی با هم زنجیر شود.
آنها در سئو مفید هستند زیرا آنها جمع آوری و دستکاری داده های مورد نیاز برای انجام اقدامات خاص SEO را تسهیل می کنند.
علاوه بر این ، در ماه های اخیر ، ارائه دهندگان AI (Openai ، Claude و غیره) از ارائه ساده مدل به این ترتیب برای غنی سازی تجربه کاربر حرکت کرده اند.
به عنوان مثال ، ویژگی تحقیقاتی عمیق در ChatGPT یا سرگیجه مدل جدیدی نیست ، بلکه یک گردش کار است که اجازه می دهد تا در چندین مرحله جستجوهای پیچیده انجام شود.
این فرایند که چند ساعت طول می کشد ، توسط عوامل هوش مصنوعی در چند ده دقیقه انجام می شود.

نمودار بالا یک گردش کار ساده SEO را نشان می دهد که با “داده ها و محدودیت ها” شروع می شود ، که ابزاری به نام “Tools SEO 1” را برای انجام یک عمل خاص (مانند تجزیه و تحلیل SERP یا خراش) تغذیه می کند.
در مرحله بعد ، ما دو AIS (IA 1 و IA 2) داریم که برای تولید محتوای خاص مداخله می کنند ، و سپس قبل از رسیدن به تحویل ، مرحله “HITL” (انسان در حلقه) می آیند.
اگرچه هوش مصنوعی و اتوماسیون نقش اصلی را ایفا می کنند ، اما نظارت و تخصص انسان برای اطمینان از نتایج کیفیت ضروری است.
مورد استفاده: ایده
بیایید با ایده شروع کنیم. همانطور که می دانید ، هوش مصنوعی در باز کردن امکانات عالی است.
با روش های مناسب ، می توان هوش مصنوعی را برای کشف هر ایده قابل تصور در یک موضوع فشار داد.
سپس یک متخصص سئو بر اساس تجربه خود بهترین پیشنهادات را انتخاب ، پالایش و اولویت بندی می کند.
آزمایش های بی شماری تأثیر مثبت این هم افزایی بین خلاقیت انسان و هوش مصنوعی را نشان داده است.
در زیر ، نمودار ایتان مولیک که در X (توییتر) قرار دارد ، معیار روند خلاقیت را با و بدون هوش مصنوعی نشان می دهد:
در یک نمونه نماینده بزرگ از انسان در مقایسه با GPT-4: “ایده های خلاقانه تولید شده توسط AI Chatbots دارای خلاقیت تر هستند [by humans ]از آنهایی که توسط انسان ایجاد شده اند … تقویت انسانها با هوش مصنوعی ، خلاقیت انسان را بهبود می بخشد ، البته نه به اندازه ایده های ایجاد شده توسط Chatgpt ” pic.twitter.com/rjduzxj4il
– اتان مولیک (EMOLLICK) 2 فوریه 2025
شکل نشان می دهد توزیع نمرات خلاقیت (از 0 تا 10) به منابع مختلف اختصاص داده شده است: چتپپ ، برد (در حال حاضر جمینی) ، یک گروه کنترل انسانی (Humanbaseline) ، یک گروه انسانی که با AI (HumanPlusai) کار می کنند و گروه دیگری که علیه AI (Humanagainstai) کار می کنند.
محور افقی نشان دهنده سطح درک شده خلاقیت است ، در حالی که محور عمودی فرکانس هر نمره (چگالی) را نشان می دهد.
ما می توانیم ببینیم که منحنی مربوط به HumanPlusai به طور کلی به سمت راست منتقل می شود ، به این معنی که ارزیابان این همکاری انسانی+AI را خلاق ترین رویکرد می دانند.
برعکس ، میانگین نمرات چتگپت و جمینی ، گرچه زیاد است ، اما پایین تر از موارد بدست آمده توسط هم افزایی انسان و ماشین است.
سرانجام ، گروه Humanbaseline (انسان به تنهایی) دقیقاً زیر عملکرد Duo Human+AI است ، در حالی که گروه Humanagainstai کمترین خلاق است.
هوش مصنوعی به تنهایی می تواند نتایج چشمگیری به دست آورد ، اما در ترکیب با تخصص و حساسیت انسان است که بالاترین سطح خلاقیت حاصل می شود. بگذارید چند نمونه مشخص به شما بدهم.
ابزارهایی مانند تحقیقات عمیق
در میان ابزارهای موجود ، تحقیقات عمیق از توانایی خود در انجام تحقیقات عمیق در چندین مرحله استفاده می کند ، و منبع ارزشمندی از الهام بخش برای ایده ها را فراهم می کند.
توصیه می کنم از این نسخه منبع باز استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید ، می توانید از نسخه های OpenAI یا Perplexity نیز استفاده کنید.
چگونه کار می کند؟
این نمودار عملکرد ابزار تحقیق عمیق منبع باز را توصیف می کند.
این نمایشگاه های جستجو را تولید و اجرا می کند ، صفحات حاصل را خزنده می کند ، سپس به صورت بازگشتی به بررسی های امیدوارکننده می پردازد و در نهایت گزارش مفصلی را در قالب Markdown تهیه می کند.

چندین مرحله برای استفاده از تحقیقات عمیق وجود دارد:
- پرس و جو خود را وارد کنید: از شما خواسته می شود که پرس و جو خود را وارد کنید. شما باید سعی کنید تا حد ممکن دقیق باشید. دریغ نکنید که از چتگپ یا کلود بخواهید که جستجوی deepresearch خود را ایجاد کند.
- عمق جستجو را مشخص کنید (توصیه می شود: بین 3 تا 10 ، پیش فرض: 6): در هر تکرار چند موضوع را می توان یافت؟
- عمق اکتشاف را مشخص کنید (توصیه می شود: بین 1 تا 5 ، پیش فرض: 3): اگر خزنده موضوعی جالب پیدا کند ، چند صفحه عمق آن را کشف می کند؟
- پالایش: بعضی اوقات ، برای اصلاح جهت جستجو باید به سؤالات پیگیری پاسخ دهید.
با استفاده از این نسخه منبع باز ، می توانید این پروژه منبع باز را به یک ابزار سئو واقعی تبدیل کنید. من بیش از چهار مورد استفاده را شناسایی کرده ام:
- تجزیه و تحلیل محتوای رقیب: این ابزار می تواند جمع آوری و تجزیه و تحلیل محتوای رقبا را برای شناسایی استراتژی های خود و فرصت های نقطه ای برای تمایز خودکار کند.
- تحقیقات کلمات کلیدی دم بلند: با تجزیه و تحلیل وب ، می تواند کلمات کلیدی خاصی را با پتانسیل بالا و رقابت کمتر شناسایی کند و بهینه سازی محتوا را تسهیل کند.
- تجزیه و تحلیل SERP: این می تواند نتایج موتور جستجو را برای درک روندها و موقعیت یابی رقبا جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.
- تولید ایده محتوا: بر اساس تحقیقات عمیق ، می تواند مباحث مربوطه را شناسایی کرده و سؤالاتی را که اغلب در یک طاقچه خاص مطرح می شود ، شناسایی کند.
به عنوان مثال ، می توانید Cursorai ، یک ابزار تولید کد را نصب کنید و از آن بخواهید که کد را برای ایجاد یک تجزیه و تحلیل SERP اصلاح کند. این ابزار به راحتی تمام تغییرات لازم را ایجاد می کند.
با استفاده از سئو عامل ، نه تنها می توان ابزارهای موجود را سفارشی و بهبود بخشید ، بلکه مهمتر از آن ، می توانید ابزار خود را متناسب با نیازهای خاص خود ایجاد کنید.
از طرف دیگر ، اگر به هیچ وجه توسعه دهنده نیستید ، به شما توصیه می کنم از یک راه حل بدون کد استفاده کنید.
ابزارهای گردش کار عامل بدون کد
در اینجا نمونه ای از ابزار بدون کد به نام dng.ai آورده شده است.
ما از یک فایل CSV تهیه شده توسط Moz استفاده می کنیم ، که با استفاده از یک عامل قادر به پردازش داده ها ، تولید کد پایتون و استخراج تمام اطلاعات لازم ، تجزیه و تحلیل می کنیم.
به رنگ آبی ، شما زمینه های ورودی را دارید که به عنوان نقطه شروع عمل می کنند. سپس ، در نارنجی ، شما ابزارهایی مانند خراش دهنده ها ، خزنده ها و ابزارهای کلمات کلیدی برای استخراج تمام داده های لازم دارید. و سرانجام ، در بنفش ، شما AIS دارید که تمام خوشه هایی را که باید ایجاد شوند شناسایی می کنند.

سپس نماینده این داده ها را با موضوعات موجود در سایت شما مقایسه می کند تا محتوای گمشده را شناسایی کند.
سرانجام ، لیست کاملی از مباحث را برای ایجاد ، اطمینان از پوشش بهینه از استراتژی سئو شما ایجاد می کند. بسیاری از ابزارهای بدون کد برای ایجاد گردش کار عامل وجود دارد.
من همه آنها را لیست نمی کنم ، اما همانطور که در اینجا در این ابزار مشاهده می کنید ، یک رابط کاربری به طور خودکار از گردش کار ایجاد می شود ، و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که موضوع خود و URL را مشخص کنید و دکمه Run را فشار دهید تا در کمتر از دو دقیقه نتایج کسب کنید.

پتانسیل کامل این ابزار را برای خود کاوش کنید
من شما را ترک می کنم تا از نتایج ابزاری که از داده های سئو هر ابزاری ساخته شده است قدردانی کنید.

من فکر می کنم می توانستم بیش از دو ساعت ویدیو را در YouTube درست در مورد جنبه Ideasion بسازم ، زیرا چیزهای زیادی برای گفتن و آزمایش وجود دارد.
من اکنون از شما دعوت می کنم تا پتانسیل کامل این ابزارها را کشف کنید و برای بهینه سازی استراتژی سئو خود با آنها آزمایش کنید و دفعه بعد ، موارد استفاده از حسابرسی را با سئو عامل را پوشش می دهم.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: جنی در ماه/شاتترستاک