Chatgpt Vs. گوگل در هر مرحله از سفر کاربر
مهارت های خود را با بینش هفتگی یادداشت یادداشت رشد تقویت کنید. به صورت رایگان مشترک شوید!
داده های بیشتر نشان می دهد که ChatGPT سهم بازار را از Google دور نمی کند.
در عوض ، این دامنه موارد استفاده را گسترش می دهد و خط بین جستجوی اطلاعات و انجام وظایف را تار می کند.
من به داده های مشابه WOWB نگاه کردم تا بفهمم چگونه این چهار مرحله مختلف سفر کاربر را در Google و Chatgpt تأثیر می گذارد:
- استفاده
- رفتار
- کلیک های برون مرزی.
- تبدیل
آنچه که من پیدا کردم این است که پذیرش چتپپ ، اساساً ، یک لوکوموتیو 400000 پوندی است که به زودی به دنبال متوقف شدن در هر زمان نیست.
مکالمات کاربر در ChatGPT از نظر زمینه غنی است ، که در هنگام تغییر قصد از جستجوی اطلاعات یا تولید به خرید ، منجر به تبدیل بالاتر می شود.
سرانجام ، و همچنین مهمترین آنها برای SEO و بازاریاب های رشد ، ChatGPT تعداد بیشتری کاربران را به وب ارسال می کند.
البته همه این آمار در مقایسه با Google هنوز اندک است.
با این حال ، هیچ تلاشی از گوگل نتوانسته است حرکت قطار فراری چتگپ را کند کند. درباره داده هایی که در این تجزیه و تحلیل استفاده کردم:
- منبع داده: SIKEWEB (فریاد به سام شریدان).
- دوره زمانی مورد بررسی: ژوئیه 2024 – ژوئن 2025 (12 ماه گذشته) در مقابل ژوئیه 2023 – ژوئن 2024 (12 ماه گذشته).
- من همچنین رفتار کاربر ایالات متحده را در مقابل انگلیس بررسی کردم.

مردم در حال عجله به چتپ هستند.
طی 12 ماه گذشته در ایالات متحده ، بازدیدهای چتپ از 3.5 به 6.8 میلیارد مراجعه (+94 ٪) افزایش یافت.
در انگلستان ، حتی سریعتر بود: 131 ٪ YOY ، از 868 میلیون به 2 میلیارد.
در همان بازه زمانی ، رشد گوگل رکود کرد. در اینجا داده ها نشان داده شده است:
- رکود ایالات متحده: -0.85 ٪ (196 در مقابل 194 میلیارد).
- رکود انگلستان: -0.22 ٪ (35.56 در مقابل 35.49 میلیارد).

برای چشم انداز آن: گوگل در 12 ماه گذشته تقریباً 200 میلیارد بازدید در ایالات متحده داشته است ، در مقایسه با 6.8 میلیارد Chatgpt.
بنابراین ، ChatGPT فقط 3.4 ٪ از کل بازدیدهای Google را دارد.
با این حال ، اگر نرخ رشد پایدار باشد ، از نظر تئوری ، چتگپ می تواند در پنج سال آینده به حجم گوگل ضربه بزند.
فرضیه من: تقریباً تضمین شده است که ChatGPT به حجم ویزیت Google ضربه نمی زند زیرا قطعات متحرک زیادی وجود دارد (محدودیت های انرژی/تراشه ، داده های آموزشی ، بهبود کیفیت ، تنظیم و غیره).
اما در نظر بگیرید که گوگل نسبت به سال گذشته با -0.85 ٪ (2 میلیارد پوند بازدید) کاهش یافته است ، و می توانید ببینید که این کجا می رود.
بازدیدها فقط می تواند خیلی به شما بگوید.
داده های اخیر از Semrush و عمیق نشان می دهد که یک سوم تا دو سوم قصد کاربر هنگام تعامل با AI Chatbots تولید کننده است ، به این معنی [1, 2]بشر
گپ های نشت شده از Chatgpt و سایر چت های AI داده های کل را تأیید می کنند.
بنابراین ، حتی وقتی ما بازدید از ChatGPT در مقابل Google را مقایسه می کنیم ، آنها به همان نتیجه منجر نمی شوند.
اما ، در برابر این استدلال ، من می گویم که Google بیشتر به آینه ای از Chatgpt با حالت AI می پردازد – و هر هدف تولیدی شانس بالایی برای شامل اطلاعات در طول سفر مکالمه دارد که به سایت ها یا سازندگان دیگر منتقل می شود.
ماهیت مکالمه Chatbots AI به این معنی است که قصد روان است و می تواند از یک سریع به حالت دیگر تغییر کند.
در طول راه ، به احتمال زیاد کاربران در مکالمات خود اطلاعاتی پیدا می کنند که می توانستند یک جستجوی کلاسیک Google برای محصولات یا راه حل ها باشند.
در پایان روز ، چتپپ به عنوان سریعترین محصول در حال رشد روی زمین تا به امروز ، پذیرش خود را ادامه می دهد.
این برای شما چه معنی دارد؟
- دوره را بمانید.
- ترافیک ارجاع ، تبدیل و دیدگاه موضوع را در Google + Chatgpt ردیابی کنید.
- بهینه سازی را با تمرکز قوی روی سئو کلاسیک بهینه کنید.
- گوش را به زمین نگه دارید و تا آنجا که می توانید یاد بگیرید. همه چیز به سرعت در حال تحول است و وضوح با گذشت زمان به وجود می آید.
یادآوری سریع در اینجا: من اخیراً گروه واتساپ خود را به Slack منتقل کردم. من اخبار و یادگیری های مداوم را در طول هفته به صورت آشکارا و آزادانه به اشتراک می گذارم ، بنابراین مکان بسیار خوبی برای به روزرسانی بدون همه سر و صدای اضافی (و گاهی اوقات بیش از حد) است. برای دسترسی به کانال بحث اصلی نیازی به مشترک بودن نیست. به اینجا بپیوندید!
شکستن عادت های قدیمی سخت است.
مردم عادت دارند که به روش خاصی در گوگل جستجو کنند ، در حالی که Chatgpt یک زمینه سبز است.
برای اکثریت قریب به اتفاق ما ، اولین تجربه ما با Chatgpt مکالمه بود ، بنابراین همه ما آن را به عنوان روش پیش فرض برای تعامل پذیرفتیم.

در نتیجه ، میانگین پرسش طول سریع در Chatgpt در مقابل Google:
- 80 کلمه در مقابل 3.4 در ایالات متحده
- 91 کلمه در مقابل 3.2 در انگلستان.
حتی اعلان های اطلاعاتی 10 برابر بیشتر (38 پوند کلمه) در مورد چتپپ به. مردم سؤالات مفصل تری می پرسند ، که اطلاعات بیشتری در مورد خودشان نشان می دهد وت قصد آنها
همراه با یک پنجره زمینه در حال رشد ، ChatGPT پاسخ های شخصی تر و (معمولاً) پاسخهای اطلاعاتی بهتر را برمی گرداند – من هنوز منتظر نتایج تجاری/خرید مداوم بهتر هستم.[3] AI Chatbots سفر کاربر را از بسیاری از سؤالات طی چند روز به یک مکالمه با پیشبرد های طولانی فشرده می کند.
برای شما ، این بدان معنی است که نظارت بر سوابق مناسب حتی بسیار مهم تر است.
(من یک ترفند را با مشترکین حق بیمه برای یافتن درخواست در کنسول جستجوی Google از حالت AI در IS در حال تبدیل شدن به تبدیل AI در تبدیل SEO شما به اشتراک گذاشتم؟)
از آنجا که ترافیک ارجاع از Google به پایین ترین سطح تاریخی رسیده است ، ترافیک ارجاع Chatgpt به اوج جدیدی رسید.

طی 12 ماه گذشته ، ترافیک ارجاع ایالات متحده چتپپ به وب سایت ها با 3،496 ٪ (انگلیس: +5،950 ٪) ، از 14 به 516 میلیون (پس از تمیز کردن مراجعه به OpenAi.com ، که بیشتر تأییدیه ها هستند) پرش کردند.
در مقایسه ، بازدیدهای ارجاع خروجی گوگل فقط در ایالات متحده و 19 ٪ در انگلستان فقط 23 ٪ رشد داشته است.
وقتی در نظر دارید که مراجعه های گوگل شامل جستجوهای ناوبری (افرادی که به صفحه اصلی یک برند حرکت می کنند) و کلیک های تبلیغاتی (ChatGPT هنوز تبلیغات ندارد) ، 23 ٪ به هیچ وجه زیاد نیست.
ترافیک ارجاع ChatGPT به وب سایت های خارجی بر اساس داده ها ، 27 ٪ پوند از Google (1.9 میلیارد ، در 12 ماه گذشته) را تشکیل می دهد. در مشاهدات میدانی من احساس بالایی می کند.
همچنین در نظر بگیرید که هدف ChatGPT لزوماً ارسال ترافیک نیست بلکه مکالمه را ادامه می دهد تا زمانی که کاربران پاسخ بهینه نداشته باشند.
گفته می شود ، ترافیک ارجاع رو به رشد بوده و به این کار ادامه می یابد. تا همین اواخر
به گفته عمیق ، ترافیک ارجاع چتپپ بین 21 ژوئیه و 20 اوت -52 ٪ کاهش یافته است. [4] و این قابل توجه است
زمان می گوید که آیا این فقط یک آزمایش است یا یک تصمیم نهایی.
برای شما ، این بدان معنی است که در صورت بهینه سازی خوب ، باید در طول 12 ماه گذشته ترافیک ارجاع چت شده را مشاهده کنید.
ممکن است شاهد افزایش +3500 ٪ نباشید ، اما اگر حداقل شاهد رشد نیستید ، احتمالاً رقبای شما هستند.
تبدیل از ChatGPT در مقایسه با Google (از نظر حجم) اندک است ، اما آنها به سرعت در حال رشد هستند.
کل روایت سرمایه گذاری در بانکهای بهینه سازی دید AI (AEO/GEO/LLMO) در مورد این واقعیت که با همان سرعت ادامه خواهد یافت و معنی دار خواهد شد.
تا کنون ، به نظر می رسد که شرط بندی به نتیجه خواهد رسید.

هنگامی که ChatGPT ترافیک را به سایت ها می فرستد ، نرخ تبدیل معمولاً بالاتر از Google است. از ژوئن 2025:
- نرخ تبدیل ChatGPT از ترافیک معامله در ایالات متحده 6.9 ٪ در مقایسه با 5.4 ٪ برای Google بود.
- در انگلستان ، Chatgpt به 5.5 ٪ رسید که با Google همخوانی دارد.
chatgpt حداقل در ایالات متحده ترافیک با کیفیت بالاتر را به وب سایت ها می فرستد
من کیفیت را در این زمینه به عنوان “هدف بالاتر” تعریف می کنم ، به این معنی که بازدید کنندگان احتمالاً به مشتریان تبدیل می شوند.
دلیل این که ترافیک چتپ از کیفیت بالاتری برخوردار است این است که کاربران در یک مکالمه به سؤالات خود پاسخ می دهند. هنگامی که آنها کلیک می کنند ، آنها برای خرید “اولویت” هستند.
برای من ، سوال بزرگتر این است که چگونه تصمیمات خرید قبل از وقوع کلیک تحت تأثیر قرار می گیرند (یا حتی اگر هیچ کلیک اتفاق بیفتد).
برای شما ، این به معنای:
- نگاه کنید که کدام صفحات از ترافیک ارجاع استفاده می کنند. میانگین ترافیک ارجاع را انجام داده و صفحاتی را که برخی از کلیک های زیر متوسط را دریافت می کنند ، بهینه کنید.
- بهینه سازی برای استنادها از آنجا که استنادها همان چیزی است که کلیک می شود. به شکاف استناد بین رقبای خود و سایت خود نگاه کنید.
- به دنبال فرصت های بهینه سازی تبدیل (CTA های درون خط ، دارایی های ژنرال سرب ، آزمونها و غیره) در صفحاتی باشید که از ترافیک ارجاع chatgpt استفاده می کنند. استفاده از یک ابزار استاندارد گرمازدگی شما را به مناطقی از صفحه نشان می دهد که برای کمی CRO ایده آل هستند.
Chatgpt تمام مواد تشکیل دهنده را برای تبدیل شدن به بستر بزرگ کاربر بعدی که سایر شرکت ها می توانند بسازند – دقیقاً مانند گوگل 25 سال پیش:
- استفاده در حال رشد است.
- رفتار در متن غنی است.
- ترافیک ارجاع در حال شلیک است.
- تبدیل ها با سرعت سالم اتفاق می افتد.
اکنون ، ترافیک و مکالمات فقط به حجم بیشتری احتیاج دارند.
آنها هنوز هم در مقایسه کوچک هستند.
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو