Google بهترین روشهای پارامتر URL را بازبینی میکند
گوگل در بهروزرسانی اخیر اسناد جستجوی مرکزی خود، دستورالعملهای خاصی را برای قالببندی پارامتر URL اضافه کرده است.
این بهروزرسانی، توصیههای قالببندی پارامتر را از یک پست وبلاگ ناوبری وجهی به مستندات ساختار URL اصلی میآورد و این دستورالعملها را در دسترستر میکند.
به روز رسانی های کلیدی
اسناد جدید مشخص می کند که توسعه دهندگان باید از موارد زیر استفاده کنند:
- علائم مساوی (=) برای جدا کردن جفت های کلید-مقدار
- آمپرساند (&) برای اتصال چند پارامتر
گوگل توصیه می کند از جداکننده های جایگزین مانند:
- کولون و براکت
- کاماهای تک یا دوتایی
چرا این مهم است
پارامترهای URL در عملکرد وب سایت، به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک و سیستم های مدیریت محتوا، نقش دارند.
آنها همه چیز را از فیلتر کردن و مرتبسازی محصول گرفته تا کدهای رهگیری و شناسه جلسه کنترل میکنند.
در حالی که قدرتمند هستند، می توانند چالش های سئو مانند محتوای تکراری و هدر رفتن بودجه را ایجاد کنند.
قالب بندی مناسب پارامتر کارایی بهتر خزیدن را تضمین می کند و می تواند به جلوگیری از مشکلات رایج نمایه سازی که بر عملکرد جستجو تأثیر می گذارد کمک کند.
این اسناد به چالشهای پارامتر URL گستردهتر، مانند مدیریت تولید محتوای پویا، مدیریت شناسههای جلسه، و اجرای مؤثر پارامترهای مرتبسازی میپردازد.
راهنمای قبلی
قبل از این بهروزرسانی، توسعهدهندگان مجبور بودند برای یافتن دستورالعملهای قالببندی پارامتر URL خاص، به یک پست وبلاگ قدیمی درباره ناوبری وجهی ارجاع دهند.
ادغام این اطلاعات در دستورالعمل های اصلی یافتن آن را آسان تر می کند.
اسناد به روز شده را می توان در اسناد جستجوی مرکزی گوگل در بخش خزیدن و نمایه سازی یافت.
نگاه کردن به جلو
اگر از فرمتهای پارامتر غیر استاندارد استفاده میکنید، برنامهریزی برای انتقال به فرمت استاندارد را شروع کنید. از تغییر مسیرهای مناسب اطمینان حاصل کنید و آمار خزیدن خود را در طول سوئیچ کنترل کنید.
در حالی که گوگل نگفته است که پارامترهای غیر استاندارد به رتبه بندی آسیب می زند، این به روز رسانی روشن می کند که آنها چه چیزی را ترجیح می دهند. سایت های جدید و طراحی مجدد باید از قالب استاندارد پیروی کنند تا از سردردهای آینده جلوگیری شود.
تصویر ویژه: Vibe Images/Shutterstock