محدودیت های جستجوی گوگل توسط Reddit Blackouts تقویت شده است


در پی خاموشی‌های اخیر ردیت، مدیران ارشد گوگل به نارضایتی کاربران از تجربه جستجوی فعلی اذعان کرده‌اند.

در پاسخ، گوگل در حال انجام اقداماتی برای بهبود نتایج موتور جستجوی خود است. به تازگی، گوگل یک ویژگی جدید “Perspectives” را برای ارائه پاسخ های جامع تری به جستجوگران ارائه کرده است.

Perspectives محتوای انجمن‌ها و ویدیوها را در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، TikTok، Reddit و Quora نشان می‌دهد. گوگل امیدوار است که ترکیب محتوا از منابع بیشتر، کیفیت و وسعت اطلاعات دریافتی جستجوگران را بهبود بخشد.

با این حال، مشخص نیست که آیا این ویژگی جدید به اندازه کافی برای رسیدگی به شکایات کاربران در مورد جستجوی Google پیش می رود یا خیر.

خاموشی Reddit و تأثیر آن بر جستجوی Google

جستجوگران Google از لحاظ تاریخی، پرس و جوهایی را با “Reddit” ضمیمه کرده اند تا منابع مفیدی در مورد موضوعات خاص پیدا کنند.

با این حال، اثربخشی این تاکتیک زمانی که هزاران فروم Reddit در اوایل ماه جاری تاریک شدند، ضربه خورد.

ناظران محبوب ترین انجمن ها صفحات خود را به عنوان بخشی از اعتراض گسترده به تصمیم Reddit برای شروع هزینه از توسعه دهندگان برای دسترسی به داده های خود خصوصی کردند.

مدیران گوگل، از جمله Prabhakar Raghavan، رئیس جستجوی Google، و Sundar Pichai، مدیرعامل، این موضوع را در یک جلسه سراسری شرکت تایید کردند.

به گزارش CNBC، راغوان اعتراف کرد که کاربران ناراضی هستند و بر لزوم خوشحال کردن آنها تاکید کرد و در پاسخ به نظر یکی از کارمندان در مورد بازخورد منفی کاربران به دلیل تبلیغات زیاد و نتایج نامربوط.

پیچای معتقد است که کاربران به دنبال «پاسخ‌های جامع‌تر» هستند، بنابراین نام سایت‌های فروم مانند Reddit را به جستجوهای خود اضافه می‌کنند.

او گفت که مردم به همان اندازه که راه حل های جامع می خواهند “پیوندهای آبی” نمی خواهند.

رویکرد گوگل برای افزایش جستجو

یکی از ابتکارات کلیدی در تلاش گوگل برای بهبود نتایج جستجو، ویژگی جدید معرفی شده، “Perspectives” است.

Raghavan پیشنهاد کرد که معرفی “Perspectives” می تواند راهی برای ارائه نتایج بهتر بدون نیاز به کاربران برای اضافه کردن “Reddit” به جستجوهای خود باشد.

با این حال، گوگل اذعان می‌کند که حل مشکل کیفیت جستجوی آن به اندازه انتشار Perspectives یا تکیه بیشتر بر هوش مصنوعی ساده نیست.

در حالی که گوگل گام های مهمی در زمینه هوش مصنوعی مولد برداشته است – راه اندازی Bard، یک رقیب ChatGPT، و کار بر روی تلاشی که به عنوان Search Generative Experience شناخته می شود – مدیران اعتراف می کنند که هوش مصنوعی به تنهایی کیفیت را بهبود نمی بخشد.

آینده جستجوی گوگل

در حالی که Perspectives یکی از گام‌هایی است که گوگل برای رسیدگی به موضوع مطرح شدن بحث‌های معتبر و پاسخ‌های جامع برداشته است، اما تنها پاسخ به این مشکل نیست.

لارا لوین، سخنگوی گوگل، به CNBC می‌گوید که جستجو «اکثریت قریب به اتفاق نیازهای کاربران را برآورده می‌کند» و Google به طور مداوم جستجو را برای برآوردن نیازهای در حال تکامل کاربرانش بهبود می‌بخشد.

او اضافه کرد که ویژگی‌هایی مانند فیلتر دیدگاه‌ها بخشی از این است که چگونه Google تضمین می‌کند مردم همچنان مفیدترین اطلاعات را در Google از طیف گسترده‌ای از منابع و قالب‌ها پیدا کنند.

با وجود این تلاش ها، بسیاری بر این باورند که گوگل باید روی ساخت تمرکز کند سنتی نتایج جستجو مفیدتر است، با این استدلال که این نتایج همان چیزی است که گوگل را به آنچه امروز هست تبدیل کرده است.


منبع: Rohit-Tripathi/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط