Google تأیید می کند که داده های ساختاری رتبه بندی سایت را بهتر نمی کنند


جان مولر گوگل در مورد سوالی در مورد بلوزکی پاسخ داد که آیا داده های ساخت یافته به سئو کمک می کنند ، که ممکن است نحوه فکر کردن برخی از افراد در مورد آن را تغییر دهد.

schema.org داده های ساختاری

هنگامی که SEO در مورد داده های ساختار یافته صحبت می کند ، آنها در مورد داده های ساختاری schema.org صحبت می کنند. انواع مختلفی از داده های ساختاری وجود دارد اما برای اهداف SEO فقط schema.org داده های ساختاری داده شده است.

آیا گوگل از داده های ساختاری برای اهداف رتبه بندی استفاده می کند؟

شخصی که ابتدا بحث را شروع می کند ، ارسال کرده است که آنها داده های ساختاری را اضافه می کنند تا ببینند آیا به سئو کمک می کند یا خیر.

اولین پست مولر نظری در مورد ارزش آماده سازی بود:

“بله ، و همچنین نه. من عاشق دیدن افراد در دنیای بازاریابی آنلاین ، موتورهای جستجو و همه اینها هستند ، اما خواندن این موضوع که چگونه از نظر فنی کار می کند باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما کمک می کند تا تمرکز کنید.”

پوستر اصلی با یک سؤال پاسخ داد:

“در تجربه شما ، چگونه کمک کرده است؟”

این زمانی است که مولر جواب خود را داد:

“(همه موارد زیر جدید نیست ، از این رو Meme.) داده های ساخت یافته رتبه بندی سایت شما را بهتر نمی کنند. از آن برای نمایش ویژگی های جستجوی ذکر شده در توسعه دهندگان استفاده می شود. google.com/search/docs/…. اگر صفحات شما نقشه و مناسب برای هر یک از این ویژگی ها هستند ، از آن استفاده کنید.”

Google فقط از داده های ساختاری برای نتایج غنی استفاده می کند

ممکن است گیج کننده به نظر برسد که داده های ساختاری به یک سایت کمک نمی کند بهتر باشد اما فکر کردن در مورد آن به عنوان چیزی که باعث می شود یک سایت برای نتایج غنی واجد شرایط باشد ، منطقی تر است. در زمینه نتایج جستجوی هوش مصنوعی ، گوگل از داده های منظم فهرست بندی شده از وب سایت ها استفاده می کند و از آنجا که نتایج جستجوی هوش مصنوعی یک ویژگی جستجو است ، ممکن است به داده های ساختاری مستند شده برای ویژگی های مرتبط با جستجو تکیه کند (در مورد آن بیشتر بخوانید: Google تأیید می کند: داده های ساختاری هنوز در دوره جستجوی AI ضروری است).

نکات اصلی در مورد داده های ساخت یافته در زمینه جستجوی هوش مصنوعی این است که طبق آنچه در جستجوی اخیر Central Live (نوک کلاه به Aleyda Solis) به اشتراک گذاشته شد:

“داده های ساختاری برای ویژگی های جستجوی مدرن بسیار مهم است

اسناد مربوط به انواع پشتیبانی شده را بررسی کنید

داده های ساختاری کارآمد است ،
… برای رایانه های آسان خواندن ،
… و بسیار دقیق “

به طور خلاصه ، برای زمینه جستجوی AI:
داده های ساخت یافته از ویژگی های جستجو پشتیبانی می کنند و جستجوی هوش مصنوعی یک ویژگی هوش مصنوعی است. جستجوی هوش مصنوعی همچنین به جدا از داده های ساختاری schema.org به شاخص جستجوی منظم متکی است.

چگونه Google از داده های ساخت یافته در ویژگی های جستجو استفاده می کند

Google تنها از بخشی از داده های ساخت یافته Schema.org موجود استفاده می کند. در حال حاضر بیش از 800 نوع داده ساختاری Schema.org وجود دارد و Google فقط از حدود 30 نوع استفاده می کند که برای آن مستندات داده های ساختاری را برای خواص مورد نیاز برای هر نوع داده ساختاری و سایر دستورالعمل ها و الزامات منتشر می کند.

تنها استفاده از Google برای داده های ساخت یافته جمع آوری اطلاعات در قالب قابل خواندن دستگاه است تا بتواند از اطلاعات برای نمایش نتایج غنی استفاده کند ، که می تواند برای دستور العمل ها ، بررسی ها ، نمایش اطلاعات وب سایت در قالب چرخ فلک و حتی امکان خرید کاربران به طور مستقیم از نتایج جستجو مشاهده شود.

اضافه کردن داده های ساخت یافته schema.org تضمین نمی کند که Google سایت را با ویژگی نتایج غنی در جستجو نمایش دهد. این فقط باعث می شود یک سایت واجد شرایط در نتایج غنی نمایش داده شود. اضافه کردن اشکال غیر مستند از Schema.org داده های ساختاری بر بهینه سازی جستجو برای یک سایت تأثیر نمی گذارد زیرا Google همه را به جز سی نوع داده ساختاری نادیده می گیرد.

بحث اصلی را در مورد Bluesky بخوانید:

اضافه کردن داده های ساختاری برای دیدن اینکه آیا به SEO کمک می کند

تصویر برجسته توسط استودیوی Shutterstock/Vidi



منبع

مطالب مرتبط