چک لیست نهایی SEO برای افزایش ترافیک ارگانیک: 6 نکته برجسته


استراتژی سئوی خود را اصلاح کنید

هنگامی که کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، زمان آن است که استراتژی خود را اصلاح کنید:

  • یک نقشه کلمات کلیدی ایجاد کنید.
  • هدف صفحاتی که رتبه بندی می شوند را تجزیه و تحلیل کنید.
  • سوالاتی که پرسیده می شود را شناسایی کنید.
  • درک کنید که رتبه بندی برای کلمات کلیدی هدف چقدر دشوار است.

چک لیست بخش 3: خطاها را بررسی کنید و سئوی فنی خود را کامل کنید [12 Tasks]

سئوی فنی یکی از زمینه‌هایی است که چک‌لیست در آن بسیار مفید است.

خطاهای فنی رایج هستند. خوب است به طور منظم نحوه عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید، به خصوص پس از تغییرات.

بررسی های فنی اولیه SEO را انجام دهید

هدف شما در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به درستی بخزند و ایندکس کنند. همچنین به شما کمک می کند مطمئن شوید که سایت شما برای کاربران خوب کار می کند و اهداف UX گوگل را برآورده می کنید.

  • مطمئن شوید که از HTTPS استفاده می کنید.
  • نسخه های تکراری سایت خود را در فهرست گوگل بررسی کنید.
  • خطاهای خزیدن را پیدا و رفع کنید.

این دو مورد اول بررسی های آسانی هستند که هر سایتی باید آنها را اجرا کند. هر سایتی باید از رمزگذاری HTTPS استفاده کند و گوگل فقط باید یک نسخه از دامنه شما را خزنده کند.

رفع هرگونه مشکل قابلیت استفاده

کنسول جستجوی گوگل یافتن خطاهای خزیدن را از طریق گزارش پوشش آسان می کند.

  • سرعت سایت خود را افزایش دهید
  • لینک های داخلی و خارجی خراب را برطرف کنید.
  • پیوندهای HTTP را در صفحات HTTPS پیدا و رفع کنید.
  • مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.
  • از ساختار URL مناسب SEO استفاده کنید.
  • عمق صفحه سایت خود را بررسی کنید.

زمان بارگذاری طولانی، لینک های شکسته، طرح بندی ثابت، و ناوبری گیج کننده، همگی تجربه کاربری ضعیفی هستند. موتورهای جستجو آن‌ها را در نظر می‌گیرند، اما مهم‌تر از آن، تجربه ضعیف کاربر، موانعی را در مقابل کاربران قرار می‌دهد.

خزیدن سایت خود را برای گوگل آسان کنید

داده های ساختاریافته به صفحات شما کمک می کند تا در نتایج برجسته شوند و در حین جستجو به کاربران ارزش فوری ارائه می دهند.

سپس روی عمق صفحه تمرکز کنید. یک قانون کلی خوب برای عمق صفحه این است که عمق صفحات نباید بیش از سه کلیک باشد.

در نهایت، برای این بخش، تغییر مسیرهای خود را به طور منظم ارزیابی کنید. خطاهای تغییر مسیر می تواند مشکلاتی را برای بازدیدکنندگان و خزنده های موتورهای جستجو ایجاد کند.

  • داده های ساخت یافته را اضافه کنید.
  • تغییر مسیرهای موقت 302 را بررسی کنید.
  • زنجیره ها و حلقه های تغییر مسیر را پیدا و رفع کنید.

چک لیست بخش 4: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما نیازهای مناسب را با سئو داخلی صفحه برآورده می کند [6 Tasks]

همه می دانند محتوا پادشاه است و همه در حال تولید آن هستند.

خوب، شاید همه نه. اما همه کسانی که دوست دارید با آنها رقابت کنید، هستند.

همانطور که گفته شد، عبارت “محتوا پادشاه است” می تواند کمی گمراه کننده باشد. محتوا برای محتوا راه حل نیست.

محتوای موثری که اطلاعات خوب و تجربه خوبی را ارائه می دهد می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. محتوای متوسط ​​فقط تلاش بیهوده نیست، بلکه فرصتی برای رقبای شماست. آنها در حال انجام تحقیقات رقبا نیز هستند و اگر محتوای ضعیفی ببینند، از فرصت استفاده می‌کنند و چیزی بهتر می‌سازند.

محتوای مناسب ایجاد کنید و با در نظر گرفتن سئو آن را بهینه کنید

  • برچسب های عنوان تکراری، گم شده و کوتاه شده را پیدا و رفع کنید.
  • توضیحات متا تکراری و مفقود را پیدا و اصلاح کنید.
  • چندین تگ H1 را پیدا و رفع کنید.
  • تگ های عنوان، متا تگ ها و محتوای صفحه را بهبود ببخشید.

تگ های عنوان، توضیحات متا و تگ های عنوان باید خاص و منحصر به فرد باشند. شما می خواهید به موتورهای جستجو و کاربران بگویید که صفحه شما در مورد چیست و چه چیزی را به طور واضح و مختصر ارائه می دهد.

شما به اندازه کافی رقابت دارید، صفحات خود را با داشتن عناصر تکراری مجبور نکنید با یکدیگر رقابت کنند.

می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی فرصت های کلمات کلیدی در صفحاتی که ممکن است از دست داده باشید استفاده کنید. روی پرس و جوها و موضوعاتی که برای آنها ارزش ارائه می کنید تمرکز کنید.

از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، تحقیقات خود در مورد مخاطبان و سؤالاتی که آنها می پرسند استفاده کنید تا محتوای شما تا حد امکان با نیازها و اهداف آنها مطابقت داشته باشد. صفحات شما چه ارزشی دارند؟ چقدر این ارزش را به طور مؤثر بیان می کنید؟

سئوی درون صفحه به تنهایی یک موضوع کامل است.

چک لیست بخش 5: استراتژی محتوای خود را ارزیابی کنید [6 Tasks]

سئو داخلی و محتوا دست به دست هم می دهند. اما برنامه محتوای شما باید بزرگتر از صفحات جداگانه باشد.

هر محتوای موجود را که عملکرد خوبی ندارد حذف کنید

هنگامی که محتوای خود را بررسی می کنید، مطمئن شوید که چگونه هر صفحه با صفحات دیگر در سایت شما تعامل دارد و اینکه آیا به خوبی مطابقت دارد یا خیر.

  • ممیزی محتوا را اجرا کنید و محتوا را هرس کنید.

زیاد در مورد آن صحبت نمی شود، اما هرس محتوای بی اثر برای موفقیت سئو حیاتی است. محتوای تکراری، محتوای نازک یا محتوایی که برای خواننده ارزشی ایجاد نمی کند، نفخ است که شما به آن نیاز ندارید. و رقبای شما به خاطر فرصتی که برای شکست دادن شما در جستجو به دست آورده اید از شما تشکر خواهند کرد.

چگونه: می‌توانید از ابزار حسابرسی محتوای Semrush استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات را باید به‌روزرسانی یا حذف کنید.

پاکسازی محتوایی که آزمون را پس داده است

هنگامی که بدانید کدام قسمت از محتوا سایت شما را به جلو سوق می دهد، قدم بعدی شما این است که:

  • اطمینان حاصل کنید که تصاویر از برچسب های alt استفاده می کنند.
  • بهبود لینک سازی داخلی
  • مسائل مربوط به آدمخواری کلمات کلیدی را پیدا کرده و برطرف کنید.
  • صفحات سایت یتیم را پیدا و تعمیر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما به روز است.

شما باید به طور مرتب پیوندهای داخلی خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز خانه دارد. و در حین ایجاد صفحات جدید به محتوای خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که در رقابت برای کلمات کلیدی نیستند و اطلاعات به روز هستند.

چک لیست بخش 6: کمپین سئوی خارج از صفحه خود را ایجاد کنید [5 Tasks]

و در نهایت، وقت آن است که به فراتر از وب سایت خود نگاه کنید. همانطور که صفحات شما در ساختار سایت شما جایگاهی دارند، سایت شما نیز جایگاهی در وب دارد.

به دست آوردن لینک یکی از سخت ترین بخش های سئو است. این چک لیست مکانی برای شروع به شما می دهد.

پروفایل های بک لینک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید

چک لیست تمام نکات کلیدی را پوشش می دهد:

  • پروفایل لینک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • تجزیه و تحلیل تقاطع پیوند را انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، رقبای شما می توانند به شما بگویند. ابزار تحلیل بک لینک Semrush می تواند به شما در تجزیه و تحلیل لینک های ورودی رقبا و همچنین لینک های خروجی وب سایت های مربوطه کمک کند. سپس، شما یک خط پایه برای ساختن برنامه خود خواهید داشت.

  • منشن های بدون پیوند را به پیوند تبدیل کنید.
  • فرصت های جدید لینک سازی را پیدا کنید.
  • نمایه کسب و کار Google خود را تنظیم و بهینه کنید.

Semrush همچنین ابزارهایی را ارائه می دهد که کشف فرصت های پیوند جدید را آسان تر می کند. ابزار نظارت بر برند و ابزار لینک بیلدینگ می توانند برنده های آسان و اهداف خوبی را برای کمپین های لینک بیلدینگ شما شناسایی کنند.

و اگر کسب‌وکاری با مکانی هستید که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهد، نمی‌توانید از نمایه کسب‌وکار Google خود غافل شوید.

شروع به استفاده از چک لیست کامل سئو کنید

چک لیست به خودی خود یک ابزار یادآوری فوق العاده است. آن را در دسترس داشته باشید و به طور منظم از آن استفاده کنید.

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا کمی زنگ زده اید، مدتی را صرف مطالعه هر کدام از بهترین روش ها کنید.

زمان به شما بستگی دارد. برخی از بررسی های اولیه ممکن است لازم باشد فقط یک بار انجام دهید، اما بسیاری از آنها باید تکرار شوند.

افزایش ترافیک ارگانیک شما بسیار بیشتر از دنبال کردن یک چک لیست است، اما همه به یک فرآیند نیاز دارند. با یک راهنما و ابزار مناسبی که در اختیار دارید، به خوبی در مسیر عملکرد ارگانیک بهتر هستید.





منبع

مطالب مرتبط