Google جدول زمانی را برای بهبود دید جستجوی ناشران فراهم می کند
گوگل به عنوان مهلت بهبود چگونگی ظاهر ناشران مستقل در نتایج جستجو ، به 31 دسامبر متعهد شده است.
این جدول زمانی در طی مبادله ای بین X بین دنی سالیوان ، ارتباط جستجوی گوگل و چند ناشر نگران ظاهر شد.
نقطه عطفی برای ناشران مستقل؟
این مبادله با به اشتراک گذاشتن یادداشت های جاناتان جونز از بحثی آغاز شد که در آن گوگل نگرانی های مربوط به سازندگان محتوای مستقل را برطرف کرد.
دنی سازندگان محتوای “مستقل” را پوشش می دهد.
“چگونه می توانیم زمان بیشتری را برای راهنمایی سایت های مستقل کوچکتر برای موفقیت صرف کنیم”
مراجعه به سفر به زوریخ جایی که آنها در مورد چگونگی انجام کارهای بیشتر بحث کردند. چه کاری می توانستند داخلی انجام دهند.
اشاره به “ما برای کمک به آنها کارها را انجام داده ایم”
بعید است … https://t.co/tzt9xvkfoo pic.twitter.com/ob2c8knnwt
– آقای جاناتان جونز 🇹🇼🇬🇧 (jonny_j_) 20 مارس 2025
طبق پست جونز ، سالیوان نیاز گوگل را به “پاداش سایت های بهتر” تأیید کرد و ابراز علاقه کرد که به “سایت های مستقل کوچکتر برای موفقیت” کمک کند.
آنچه این مکالمه را قابل توجه کرد ، فشار ناشر نیت هاک برای پاسخگویی بود که منجر به ارائه مهلت Google شد. چیزی که Google به طور معمول هنگام بحث در مورد پیشرفت های رتبه بندی از آن جلوگیری می کند.
“آیا می توانیم این را به معنای” 31 دسامبر 2025 “بدانیم (اگر قبلاً نه)؟” هاک مستقیم پرسید.
“بله” ، پاسخ به ارتباط گوگل ، با بیان اینكه “این بدان معنا نیست كه همه سایتها اگر از اوج قبلی پایین بیایند به هر کجا كه باشند ، برمی گردند.”
1) بله. با توجه به این نکته مهم که این بدان معنا نیست که همه سایت ها اگر از اوج قبلی پایین بیایند ، به هر کجا که بودند ، برمی گردند.
به عنوان مثال ، نتایج ما از سال 2023 تغییر کرده است ، از جمله نشان دادن محتوای اجتماعی بیشتر. نتایج ادامه خواهد یافت …
– Google Searchliaison (searchliaison) 21 مارس 2025
ناامیدی های دیرینه به سر می آیند
این مبادله تنش بین Google و ناشران مستقل را که شاهد کاهش دید جستجوی آنها در سالهای اخیر بوده اند ، برجسته می کند.
“راستش ، هر آنچه را که می گویید صدا می کنید دقیقاً مانند آنچه شما هنگام بازدید از Google HQ در ماه اکتبر گفتید ، “هاک نوشت.” همان کلمات ، همان عدم تحرک. “
هاک سپس آنچه را که ادعا می کند گوگل از ماه اکتبر انجام داده است ، شرح داد: “کاهش دید ناشر مستقل حتی بیشتر” ضمن ادامه “به ترجیح Reddit ، Quora و 16 شرکت رسانه ای تحت حمایت VC”.
برخی دیگر با ابراز ناامیدی های مشابه با سبک ارتباطی Google به گفتگو پیوستند. موردی اوبرشتاین راهنمایی گوگل را “اثیری” و “هر چیزی جز بتن و سازگار” توصیف کرد ، و خاطرنشان کرد که ناشران به مدل های دقیق تری از “سایت های خوب مانند” نیاز دارند.
پاسخ گوگل: پیشرفت های تدریجی ، نه یک به روزرسانی
در پاسخ به این انتقادات ، سالیوان توضیح داد که پیشرفت ها به جای تحویل در یک به روزرسانی عمده ، افزایشی خواهد بود:
“هیچ تاریخ خاصی وجود ندارد زیرا هیچ چیز خاصی که تیم ها برای پیشرفت در آن تلاش می کنند وجود ندارد. چندین چیز وجود دارد ، زیرا جستجو دارای موارد متعددی است که در رتبه بندی نقش دارند.”
وی افزود:
“برخی از سایت ها ممکن است از آنها بهره مند شوند ، برخی از سایت ها ممکن است از آنها بهره مند شوند ؛ برخی دیگر ممکن است نباشند ، اما این به این دلیل است که خود سایت ها متفاوت هستند.”
سالیوان نیاز به راهنمایی های بهتر را تأیید کرد:
“من می خواهم با راهنمایی و مستندات متمرکز بر موضوعات محتوا ، کار بهتری انجام دهیم تا به موارد موجود خود اضافه کنیم که در درجه اول مربوط به مسائل فنی است.”
چرا این مهم است
بسیاری از ناشران پس از به روزرسانی های اخیر Google ، از کاهش ترافیک خبر داده اند ، با این که برخی ادعا می کنند با وجود حفظ محتوای با کیفیت بالا ، دیداری کاهش یافته است.
از آنجا که به روزرسانی اصلی مارس Google ادامه می یابد ، ناشران مضطرب هستند که ببینند آیا این مسائل رتبه بندی آنها را برطرف می کند یا خیر.
برخی از وب سایت ها ممکن است با این بروزرسانی متوجه تغییرات شوند. با این حال ، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که برای ناشران بیشتر تا ماه دسامبر پیشرفت هایی داشته باشیم.
تعهد سالیوان یک پیروزی کوچک اما قابل توجه برای کسانی است که برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر از گوگل فشار آورده اند.