Google Search Central APAC 2025: همه چیز از روز 3
Google Search Central Asia Pacific 2025 در طی سه روز روی سه ستون متمرکز شده است.
موضوع روز اول خزنده بود و روز دوم این رویداد با تمرکز بر روی نمایه سازی ، با یک اعلامیه بزرگ درباره API جدید Google Trends که وارد آلفا می شود ، متمرکز شد.
روز سوم از آنجا انتخاب شد و به این موضوع که Google در واقع نتایج جستجو را برمی گرداند ، غواصی می کند.
زیرساخت های خدمت شامل درک پرس و جو ، بازیابی نتیجه ، انتخاب شاخص ، رتبه بندی و کاربرد ویژگی ، از جمله نتایج غنی ، قبل از ارائه آنها به کاربر است.

ایجاد پرس و جوهای کاربر
Cherry Prommawin توضیح مفصلی در مورد چگونگی تفسیر Google در نمایش داده های کاربران ارائه داد.
همه نمایش داده ها ساده نیستند.
در زبانهایی مانند چینی یا ژاپنی ، هیچ فاصله ای بین کلمات وجود ندارد ، بنابراین Google باید یاد بگیرد که کلمات با نگاه به سؤالات و اسناد گذشته شروع و پایان می یابد. این به عنوان تقسیم بندی شناخته می شود و همه زبانها به این امر احتیاج ندارند.
پس از آن ، این کلمات را از بین می برد ، مگر اینکه بخشی از یک عبارت یا موجود معنی دار باشند ، مانند “پروردگار حلقه ها”.
سپس ، این پرس و جو را گسترش می دهد تا مترادف را در تمام زبانها شامل شود تا بهتر با آنچه کاربر در واقع به دنبال آن است مطابقت داشته باشد (به تصویر بالا مراجعه کنید).
زمینه نقش مهمی در نحوه درک گوگل و پاسخ به نمایش داده ها دارد. یک جنبه مهم از این ، استفاده از مترادف متنی است.

اینها مانند مترادف معمولی نیست که در یک فرهنگ لغت انگلیسی پیدا می کنید. درعوض ، آنها برای کمک به بازگشت نتایج جستجوی بهتر ، بر اساس نحوه استفاده از کلمات در جستجوی و محتوای دنیای واقعی ایجاد شده اند.
گوگل ممکن است یاد بگیرد که افرادی که به دنبال “اجاره ماشین” هستند ، اغلب روی صفحاتی که می گویند “ماشین اجاره” کلیک می کنند ، بنابراین با این دو اصطلاح مشابه در متن مناسب رفتار می کند. این همان چیزی است که گوگل از آن به عنوان “خواهر و برادر” یاد می کند.
این روابط بیشتر برای کاربران نامرئی است ، اما به آنها کمک می کند تا نمایش داده ها را به مهمترین اطلاعات متصل کنند ، حتی اگر کلمات دقیق مطابقت نداشته باشند.

چگونه Google کیفیت را درک می کند
Alfin Hotario Ho توضیح روشنی در مورد چگونگی ارزیابی Google در نتایج جستجو ارائه داد.
کیفیت فقط یکی از بسیاری از سیگنال هایی است که Google هنگام رتبه بندی صفحات از آن استفاده می کند ، اما این یک نکته مهم است.
با گذشت سالها ، گوگل تلاش کرده است تعریف کند که “کیفیت” چیست و به طور مداوم به پنج نکته اصلی باز می گردد:
- روی محتوای افراد اول تمرکز کنید.
- تخصص
- محتوا و کیفیت
- ارائه و تولید.
- از ایجاد محتوای اول موتور جستجو خودداری کنید.

هو دستورالعمل های Rater با کیفیت را به عنوان یک منبع مفید برجسته کرد. این دستورالعمل ها به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد ، اما آنها به توضیح چگونگی عملکرد Google در مورد عملکرد سیستم های آن کمک می کنند.
هنگامی که دستورالعمل ها تغییر می کنند ، آنها به روزرسانی ها را در تفکر گوگل درباره آنچه محتوای خوب را تشکیل می دهد ، منعکس می کنند.
چهار ستون اصلی با کیفیت در دستورالعمل ها وجود دارد:
- تلاش: محتوا باید برای افراد تهیه شود ، نه موتورهای جستجو. این به وضوح باید زمان ، مهارت و دانش دست اول را نشان دهد.
- اصالت: محتوا باید چیز جدیدی را ارائه دهد – تحقیقات اصلی ، تجزیه و تحلیل تازه یا گزارش هایی که فراتر از آنچه در حال حاضر در آنجا وجود دارد.
- استعداد یا مهارت: این باید به خوبی نوشته شده یا عاری از خطاهای آشکار باشد و سطح صنایع دستی قوی را نشان دهد. شما همچنین نیازی به متخصص بودن در چیزی ندارید ، تا زمانی که بتوانید تجربه دست اول قابل اثبات را نشان دهید.
- دقت: این باید در واقع صحیح باشد ، توسط شواهد پشتیبانی شود و در صورت امکان با اجماع متخصص یا عمومی سازگار باشد.
سایر غذاهای مهم از جلسه HO عبارتند از:
- از EEAT (تجربه ، تخصص ، اقتدار و اعتماد به نفس) ، مشخص است که اعتماد بیشتر اهمیت دارد.
- حتی اگر یک موضوع مربوط به سلامتی ، پول یا ایمنی (پول یا زندگی شما) نباشد ، Google هنوز هم محتوای قابل اعتماد را در اولویت قرار می دهد.
- اگر یک صفحه به شدت با نظر متخصص عمومی مخالف باشد ، ممکن است در کل کمتر قابل اعتماد باشد.
- بسیاری از صفحات 404 یا Noindex در یک وب سایت مسئله ای با کیفیت نیستند. 404 یک مسئله فنی است ، همانطور که برچسب “Noindex” است.

به روزرسانی های کیفیت چیست؟
Google سیستم های جستجوی خود را به سه دلیل اصلی به روز می کند: برای پشتیبانی از قالب های جدید محتوا ، افزایش کیفیت محتوا یا مبارزه با هرزنامه.
این به روزرسانی ها به شما اطمینان می دهد که افراد هنگام جستجو نتایج مفید و مرتبط دریافت می کنند. پشتیبانی از قالب های جدید محتوای جدید
از آنجا که انواع جدید محتوای محبوب تر می شوند ، مانند فیلم های کوتاه یا تصاویر تعاملی ، کاربران شروع می کنند که انتظار دارند آنها را در نتایج جستجو پیدا کنند.
اگر افراد کافی علاقه خود را نشان دهند ، Google ممکن است ویژگی های جدیدی را برای مطابقت با آن تقاضا راه اندازی کند.
این می تواند شامل فیلترهای جدید یا نمایش اطلاعات در نتایج باشد. این به روزرسانی ها به جستجوی مفید و هماهنگ با نحوه تمایل افراد برای کشف اطلاعات کمک می کند.
بهبود وسعت و ارتباط محتوا
اینترنت دائماً در حال رشد است و موضوعات بسیاری اشباع می شوند. این امر پیدا کردن بهترین محتوا را سخت تر می کند.
برای بهبود این امر ، Google به روزرسانی های اصلی را منتشر می کند. این به روزرسانی ها وب سایت ها یا صفحات خاص را هدف قرار نمی دهند.
درعوض ، آنها چگونه Google را با هدف اصلی از دستیابی به نتایج با کیفیت بالاتر به طور کلی در سراسر وب ، در سراسر وب قرار می دهند.
مبارزه با محتوای کم کیفیت و هرزنامه
برخی از افراد سعی می کنند سیستم را با محتوای کم تلاش بازی کنند. Google کامل نیست ، و اسپمرها به دنبال شکاف هایی برای بهره برداری هستند.
در پاسخ ، Google به روزرسانی های هدفمند را راه اندازی می کند که چگونه سیستم های آن سیگنال های اسپم یا با کیفیت پایین را تشخیص می دهند. این تغییرات هدف از بین بردن محتوای ضعیف از نتایج جستجو است.
بازیابی از به روزرسانی های Google
به روزرسانی های اصلی
شما از نظر فنی مجازات نمی شوید ، بنابراین از نظر فنی هیچ بازیابی مانند به روزرسانی های هرزنامه وجود ندارد.
گوگل توصیه می کند که باید:
به انجام یک کار عالی ادامه دهید ، نگاه کنید که رقبای شما چه کاری بهتر انجام می دهند و از سایت هایی که بهتر از شما هستند یاد می گیرند.
به روزرسانی های هرزنامه
نوع هرزنامه ای را که گوگل در ارتباطات وبلاگ خود ذکر کرده است حذف کنید.
احتیاط در استفاده از داده های ساختاری
گوگل به برخی از اسطوره های رایج پیرامون داده های ساختاری ، به ویژه ارتباط آن با خدمت و رتبه بندی پرداخت.
هیچ یک از این موارد جدید نیست ، اما تکرار بر اساس ادامه سؤالات مربوط به تأثیر و ارزش افزودن داده های ساختاری است.
یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست
اضافه کردن داده های ساختاری به سایت شما به طور مستقیم رتبه شما را بهبود نمی بخشد. اما ، این می تواند لیست های شما را در نتایج جستجو جذاب تر کند ، که ممکن است منجر به کلیک بیشتر شود.
این مشارکت اضافه شده می تواند به مرور زمان به سایت شما کمک کند.
بدون ضمانت
فقط به این دلیل که داده های ساختاری را اضافه کرده اید به این معنی نیست که Google نتایج غنی را نشان می دهد. الگوریتم ها تصمیم می گیرند که چه زمانی و کجا منطقی است که آنها را نمایش دهید.
Google می تواند به تنهایی نتایج غنی را اضافه کند
حتی بدون داده های ساختاری ، اگر می تواند این اطلاعات را از محتوای صفحه شما استنباط کند ، ممکن است Google هنوز نتایج پیشرفته مانند نام سایت یا نان های شما را به نمایش بگذارد.
به نگهداری مداوم نیاز دارد
داده های ساخت یافته یک کار یک بار نیست. شما باید مرتباً آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که دقیق و بدون خطا باقی مانده است.
به روز نگه داشتن آن به شما کمک می کند تا واجد شرایط ویژگی های جستجوی پیشرفته باشید.
این همه از Google Search Central Live در تایلند است. در طول سه روز گذشته بینش و اعلامیه بزرگی وجود داشته است.
من توصیه می کنم که SEO سه مقاله آخر را مرور کرده و آنچه را که گوگل گفته است هضم کنید. سپس ، در نظر بگیرید که چگونه آنها می توانند آن را برای استراتژی های خود برای سال 2025 اعمال کنند.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: دن تیلور/نمک. آژانس