Google Teases به روز رسانی به سیستم محتوای مفید
در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Google I/O، این غول فناوری تغییرات آتی در سیستم محتوای مفید خود را اعلام کرد.
هدف این به روز رسانی افزایش توانایی موتور جستجو برای شناسایی محتوای ایجاد شده از نقطه نظر شخصی یا تخصصی است و در نتیجه تجربه جستجو را برای کاربران بهبود می بخشد.
افزایش نتایج جستجو با تخصص منحصر به فرد
سیستم محتوای مفید بخش مهمی از سیستمهای رتبهبندی خودکار Google است که برای اطمینان از دیدن محتوای اصلی و با کیفیت بالا در نتایج جستجو طراحی شده است.
از سیگنالی در سطح سایت برای ارزیابی محتوا استفاده می کند و بین محتوایی که تجربه رضایت بخشی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و محتوایی که کمتر از انتظارات کاربران است، تمایز قائل می شود.
با انجام این کار، سیستم به جای محتوایی که در درجه اول برای جذب کلیک طراحی شده است، ایجاد محتوای نوشته شده توسط افراد را برای افراد تشویق می کند.
بهروزرسانی آتی، طبق اعلام گوگل، قرار است درک سیستم از محتوای ایجاد شده از دیدگاه شخصی یا تخصصی را افزایش دهد.
این به معنای توانایی پیچیدهتری برای ارزیابی تخصص و اعتبار محتوا است که به آن امکان میدهد بیشتر این اطلاعات مفید را در جستجو رتبهبندی کند.
در اطلاعیه گوگل آمده است:
«علاوه بر آسانتر کردن یافتن دیدگاههای معتبر، ما همچنین نحوه رتبهبندی نتایج را در جستجوی کلی بهبود میدهیم، با تمرکز بیشتر بر محتوای دارای تخصص و تجربه منحصر به فرد.
سال گذشته، ما سیستم محتوای مفید را راه اندازی کردیم تا محتوای بیشتری را که برای مردم ساخته شده است، و محتوای کمتری را برای جذب کلیک نشان دهیم. در ماههای آینده، بهروزرسانیای را برای این سیستم ارائه خواهیم کرد که محتوای ایجاد شده از دیدگاه شخصی یا تخصصی را عمیقتر درک میکند و به ما امکان میدهد بیشتر این اطلاعات مفید را در جستجو رتبهبندی کنیم.
اطلاعات مفید اغلب میتوانند در مکانهای غیرمنتظره یا به سختی یافت شوند: یک نظر در یک موضوع انجمن، یک پست در یک وبلاگ کمتر شناخته شده، یا یک مقاله با تخصص منحصر به فرد در مورد یک موضوع.
نکات کلیدی برای سازندگان محتوا
بهروزرسانیهای سیستم محتوای مفید Google پیامدهای مهمی برای ناشران دارد.
برای جلوگیری از تأثیر منفی، به سایتها توصیه میشود که محتوای غیرمفید را حذف کنند و بر ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای مردم تمرکز کنند.
طبقهبندیکننده گوگل، که محتوای غیرمفید را شناسایی میکند، به طور مداوم اجرا میشود و سایتهای تازه راهاندازی شده و موجود را زیر نظر دارد.
با گذشت زمان، از آنجایی که تشخیص داده میشود که محتوای غیرمفید برنگشته است، ممکن است طبقهبندی قبلاً اعمالشده دیگر اعمال نشود.
از نظر عملی، این بدان معناست که سازندگان محتوا باید چندین اصل اساسی را رعایت کنند تا اطمینان حاصل شود که محتوای آنها توسط سیستم Google “مفید” تلقی می شود:
- به حوزه تخصص خود پایبند باشید: محتوا باید با در نظر گرفتن مخاطب مورد نظر و با تمرکز بر موضوعات مربوط به حوزه تخصصی سایت ایجاد شود. محتوایی که برای جذب ترافیک جستجو یا سرمایه گذاری روی موضوعات پرطرفدار خارج از جایگاه سایت طراحی شده است، کمتر مفید تلقی می شود.
- نشان دادن تجربه دست اول: محتوای شما باید تخصص دست اول و عمق دانش را نشان دهد. محتوای محصولات یا خدمات باید بر اساس تجربه شخصی باشد و این باید با عکسها یا بینشهای اصلی مشخص شود.
- روی یک موضوع تمرکز کنید: وب سایت ها باید هدف یا تمرکز اولیه داشته باشند. تلاش برای پوشش چندین موضوع نامرتبط می تواند بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را گیج کند.
- پاسخ های کافی ارائه دهید: هدف محتوا باید آموزش یا کمک به کاربر باشد و به نگرانیها یا سؤالات او به طور کامل رسیدگی کند. محتوایی که به خوانندگان احساس نیاز به جستجوی مجدد برای اطلاعات بهتر می دهد مفید تلقی نمی شود.
- از تجربه رضایتبخش خواننده اطمینان حاصل کنید: هدف سازندگان محتوا باید ارائه راه حلی جامع برای خواننده باشد. حتی اگر محتوا تمام معیارهای بالا را داشته باشد، اگر تجربه رضایتبخشی ارائه نکند، ممکن است باز هم مفید تلقی شود.
- از طرح ادعاهای غیر واقعی خودداری کنید: وبسایتها باید از ادعاهایی که واقعی نیستند، مانند پیشنهاد تاریخ انتشار برای یک محصول یا خدمات در زمانی که تأیید نشده است، اجتناب کنند.
- دستورالعمل های گوگل را دنبال کنید: پیروی از دستورالعملهای Google برای بهروزرسانیهای اصلی و بررسی محصول نیز برای رتبهبندی در سیستم محتوای مفید مفید خواهد بود.
بهروزرسانی آتی Google برای سیستم محتوای مفید نشاندهنده تعهد مداوم آن به بهبود تجربه جستجوی کاربر با اولویت دادن به محتوای باکیفیت و معتبر است.
جزئیات بیشتر در مورد به روز رسانی توسط این شرکت پس از انتشار رسمی ارائه خواهد شد.
تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.