Quora چیست و چگونه کار می کند


Quora یک پلتفرم با رتبه بالا برای پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات است.

قابلیت مشاهده زیاد جستجو، آن را به مقصدی مفید برای ایجاد آگاهی شرکت از طریق پاسخ دادن به سؤالات تبدیل می کند.

Quora چیست؟

Quora یک پلت فرم آنلاین جهانی برای پرسیدن سوال و ارائه پاسخ است.

بر اساس گوگل ترندز، حجم جستجو در هند به طور قابل توجهی بیشتر از ایالات متحده است.

با این حال، به نظر می رسد Quora برای بسیاری از جستجوهای جستجو رتبه خوبی دارد. این واقعیت که Quora به سوالات پاسخ می دهد ممکن است یکی از دلایلی باشد که گوگل Quora را در رتبه بالایی از سوالات قرار می دهد.

گوگل در کار نمایش صفحات وب است که به سوالات پاسخ می دهند. Quora وب سایتی است که به سوالات پاسخ می دهد.

با توجه به رتبه بندی محبوبیت الکسا که اکنون از بین رفته است، در فوریه 2022، Quora در رتبه 276 از نظر ترافیک در بین تمام سایت های ایالات متحده قرار گرفت و به عنوان برترین سایت شماره 323 در سطح جهانی رتبه بندی شد.

این داده‌های 5 ساله Google Trends نشان می‌دهد که Quora نمایه روند صعودی دارد. این بدان معناست که محبوبیت Quora در حال افزایش است.

Google Trends برای Quoraاسکرین شات از Google Trends، آگوست 2022

این روند صعودی به ایالات متحده محدود نمی شود.

همچنین در فرانسه، آلمان، کانادا، بریتانیا و استرالیا نیز منعکس شده است.

Quora یک وب سایت محبوب است که همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد.

Quora چگونه کار می کند؟

شرکت در Quora آسان است. فقط باید در Quora ثبت نام کنید و سپس شروع به پاسخ دادن به سوالات کنید.

این سایت تا حد زیادی خود تعدیل می‌شود، زیرا پاسخ‌های با کیفیت خوب رأی مثبت داده می‌شوند و پاسخ‌های ضعیف رأی منفی می‌دهند.

اعضای سایت در Quora همچنین می‌توانند پاسخ‌های توهین آمیز یا هرزنامه را گزارش کنند.

ناظرانی در Quora هستند که پاسخ های گزارش شده را بررسی می کنند.

گفته می شود که ناظران در Quora کارمندان یا پیمانکاران فرعی هستند.

آیا لینک دادن به سایت خود در Quora خوب است؟

پیوند دادن به سایت شخصی خود را می توان در یک نور نامطلوب مشاهده کرد، که بر روی عضو و سایتی که تبلیغ می شود، منعکس نمی شود.

به طور کلی، برای ایجاد لینک نباید در Quora شرکت کرد.

علاوه بر این، نسبتاً بی‌معنی است زیرا لینک‌ها nofollow می‌شوند، به این معنی که گوگل احتمالاً از آنها استفاده نخواهد کرد.

جان مولر از گوگل به طور ضمنی اشاره کرد که آنها از استفاده از Quora برای لینک سازی در بحث توییتری درباره Quora برای ایجاد لینک آگاه هستند.

بهترین رویکرد به Quora صرفاً ایجاد آگاهی برای یک برند با عضویت خوب Quora است.

چگونه Quora در یک استراتژی بازاریابی قرار می گیرد

چگونه بازاریابان می توانند از Quora برای سئو استفاده کنند؟

یک مشتری به طور کلی به مشاوران بازاریابی جستجو برای مزایای مستقیم قابل اندازه گیری و قابل انتساب مرتبط با رتبه بندی پول می پردازد.

بازاریاب این کار را انجام داد و یک نتیجه مثبت نتیجه ای مانند یک لینک یا بازدید از سایت است.

اما روش های دیگر بازاریابی برای اندازه گیری یا نسبت دادن سود مستقیم دشوار است.

و این نوعی از فعالیت است که می تواند برای رشد یک تجارت مفید باشد، اما یک بازی طولانی است.

این رویکرد غیرمستقیم می تواند به کاربران کمک کند تا با یک سایت آشنا شوند و با نام آن را جستجو کنند، که می تواند برای رتبه بندی مفید باشد.

و این می تواند منجر به رتبه بندی بهتر، بازدید مستقیم، محبوبیت دهان به دهان و لینک شود.

کلمه را بیرون بیاورید

اساسی ترین عنصر بازاریابی آنلاین یک کسب و کار، اطلاع رسانی درباره آن است.

قوی ترین توصیه ای که یک کسب و کار می تواند دریافت کند این است که یک دوست سایتی را به دوست دیگر توصیه کند.

وقتی یک شرکت می تواند مردم را آنقدر در مورد کسب و کار خود مشتاق کند که یک دوست به دوست دیگری می گوید:به این تجارت بروید، آنها از شما مراقبت می کنند“، این عملا مجوزی برای کسب درآمد است.

رقبا به سادگی نمی توانند با آن رقابت کنند.

اما برای رسیدن به آن نقطه، یک کسب‌وکار باید حرف‌های خود را منتشر کند.

بسیاری از بزرگترین داستان های موفقیت، محبوبیت خود را مدیون توصیه های دوست به دوست هستند.

این جنبه ای از بازاریابی آنلاین است که با تمرکز انحصاری بر رتبه بندی برای گوگل از بین می رود.

گوگل تمایل دارد صفحات وبی را که کاربران انتظار دیدن آنها را دارند رتبه بندی کند.

بنابراین اگر یک کسب و کار به طور ناگهانی موفقیت آمیز باشد و مصرف کنندگان سیگنال هایی مبنی بر محبوبیت یک سایت برای یک محصول یا خدمات خاص ارسال کنند، گوگل می خواهد آن سایت را نشان دهد.

دلیل آن این است که گوگل همیشه معتبرترین سایت را برای هر جستجوی خاص به کاربران نشان داده است.

اما اگر کسی نام شما را نشنود نمی توانید محبوب شوید.

Quora می تواند اولین قدم در ایجاد این نوع محبوبیت دهان به دهان باشد.

مت کاتس، کارمند سابق Google، که قبلاً سرپرست تیم مبارزه با هرزنامه در Google بود و اخیراً قبلاً برای سرویس دیجیتال ایالات متحده کار می کرد، عضو Quora است و به سؤالات مربوط به حوزه جدید خود در خدمات دولتی پاسخ داده است.

اسکرین شات نمایه Quora سابق گوگل مت کاتز که بیش از 381000 بازدید از محتوای او را نشان می دهد.اگر مت کاتز در حال پاسخ دادن به سوالات Quora است، شاید شما هم باید این کار را انجام دهید.

ایجاد حسن نیت در Quora

در مورد کاتز، او الگوی کسی است که با مشارکت در یک جامعه به شیوه‌ای معتبر که مفید بود، حسن نیت و تبلیغات شفاهی ایجاد می‌کند.

به گفته کاتس:

من کتابی به نام مانیفست کلوترین خوانده بودم که شامل داستان کارمندی در هواپیمایی یونایتد بود که به سؤالات پاسخ می داد و به مردم کمک می کرد. بعداً چند نفر را دیدم
بحث در مورد Google در یک انجمن وب مستر، از جمله چند تئوری توطئه مانند “اگر تبلیغات Google را بخرید، در Google رتبه {بالاتر، پایین تر} خواهید داشت.”

من از تیم روابط عمومی گوگل پرسیدم که آیا اگر گهگاه در آن انجمن وب مستر به برخی سؤالات پاسخ دهم یا تصورات نادرست را رد کنم، اشکالی ندارد، و آنها پاسخ مثبت دادند.

بنابراین من در 8 اکتبر 2001 یک حساب کاربری به عنوان “GoogleGuy” ثبت کردم و شروع به پاسخ دادن و پاسخ دادن به سوالات در وقت آزاد خود کردم.

فکر می‌کنم در نهایت بیش از 2800 پست را در آن انجمن منتشر کردم.»

در مورد آن فکر کنید: 2800 پست در یک انجمن وب مستر، پاسخ دادن به سوالات در مورد گوگل.

در روزهای اولیه جستجو، هیچ یک از موتورهای جستجو و شرکت های مرتبط با جستجو آنقدر زمان و تلاش را برای دسترسی به جوامعی که بخشی از اکوسیستم آنها و ایجاد حسن نیت بودند، اختصاص ندادند.

سرقفلی با شهرت یک شرکت مرتبط است.

شرکتی که با مردم حسن نیت ایجاد کرده است، شرکتی است که به طور طبیعی بدون فکر دوم مورد اعتماد و توصیه می شود.

ایجاد حسن نیت با مردم در بازاریابی آنلاین دست کم گرفته شده و نادیده گرفته می شود.

شما نمی توانید با تمرکز بر عوامل رتبه بندی گوگل مانند لینک ها، متن لنگر و تگ های عنوان، حسن نیت ایجاد کنید.

اصالت برای گوگل اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، زیرا برای کاربرانش مهم است.

طبق یک مقاله Adweek درباره بازاریابی در طول همه‌گیری COVID-19، اصالت برای Gen Z مهم است:

این افراد بومی دیجیتال به مصرف همزمان اطلاعات زیادی عادت کرده‌اند، از فناوری آگاه هستند و ذاتاً به تبلیغات مشکوک هستند. این مخاطب به دنبال
اعتبار…”

مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو با موضوع بازاریابی شرکت ها در طول همه گیری اعلام کرد:

«…شرکت‌ها باید نشان دهند که مشارکت‌هایشان مادی است و صرفاً برای منافع تجاری نیست. مصرف کنندگان اصالت و هدف واقعی را تشخیص می دهند.»

“اعتبار” و “هدف واقعی” باید هدف شرکت در جامعه ای مانند Quora باشد.

اصالت و حسن نیت به معنای مشارکت منظم و به شیوه ای مفید است.

یک کمپین یکباره مشارکت در یک روز، یک هفته یا یک ماه ممکن است شتاب ایجاد نکند.

در حلقه‌های ناظر، این نوع فعالیت‌ها به نام Drive-by Spamming نامیده می‌شود و معمولاً توسط کاربران و ناظران به طور یکسان مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد.

همانطور که شما نمی توانید یک دلار را در جعبه مجموعه خیریه قرار دهید و برای خود حسن نیت و اعتبار بخرید، یک شرکت نیز نمی تواند کمپین خود را برای ایجاد محبوبیت، حسن نیت و توصیه های دوست به دوست انجام دهد.

هرچه یک شرکت بیشتر مشارکت کند، بیشتر به اصالت می رسد و به عنوان یک شرکت دیده می شود “پسرهای خوب” یا “دختران خوب.”

رتبه بندی Piggyback

استراتژی دیگر برای ایجاد حضور آنلاین، رتبه بندی در سایت دیگری است. این چیزی است که من آن را رتبه بندی Piggyback می نامم.

در قدیم، یک استراتژی برای رتبه‌بندی یک شرکت نرم‌افزاری، شناسایی تمامی سایت‌های دانلود نرم‌افزار مرتبط و ارسال نرم‌افزار با استفاده از محتوای بسیار بهینه و منحصربه‌فرد بود.

در صورت موفقیت، سایت دانلود نرم افزار در بین 10 کلیدواژه مهم مرتبط با نرم افزار قرار می گیرد.

به طور مشابه، یک شرکت می تواند به سوالات Quora به شیوه ای مفید و جامع پاسخ دهد و برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کند.

البته، کسی نمی‌خواهد که Quora برای یک پرس و جو از آنها جلوتر باشد.

اما اگر صفحه به وب سایت اشاره می کند، به عنوان یک برد محسوب می شود. وقتی سایر اعضای Quora شروع به پیوند دادن به سایت می کنند، این یک پیروزی بزرگ است.

این بدان معنی است که شرکت شما از آن رتبه بندی ترافیک دریافت می کند یا حداقل سرقفلی ایجاد می کند.

هنگامی که یک برند در پاسخ ها ظاهر می شود، مصرف کنندگان می توانند با آن آشنایی مثبت پیدا کنند.

رتبه بندی یک صفحه دوستانه در بین 10 صفحه برتر بهتر از یک رقیب است که این مکان ها را در 10 صفحه برتر کسب کند.

چرا Quora برای استراتژی بازاریابی شما مهم است؟

جامعه دیجیتال مارکتینگ تمایل دارد بر پیروزی های سریع و سود حاصل از آن فعالیت تمرکز کند.

اما اغلب، کار سخت‌تر ساختن برتری است که می‌تواند محبوبیت و رتبه‌بندی ایجاد کند.

داشتن خدمات عالی به مشتریان بسیار خوب است. همراه با فعالیت های تبلیغاتی، این راهی به سوی موفقیت است.

به Quora به عنوان استراتژی نگاه نکنید. عضو خوب جامعه بودن و ایجاد شهرت قوی به عنوان بخشی از یک استراتژی چند بخشی بزرگتر بهتر است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Giulio_Fornasar/Shutterstock





منبع