جان مولر گوگل تفاوت های ظریف را در ویژگی های Nofollow یادآوری می کند


جان مولر از گوگل به توییتی در مورد استفاده صحیح از nofollow برای سئو پاسخ داد، در حالی که با این توییت موافق بود، او همچنین به نکته ظریفی در مورد ویژگی nofollow اشاره کرد که وجود نداشت.

این توییت از یک اینفوگرافیک ناشی شد که زمان و زمان استفاده نکردن از ویژگی های nofollow را به اشتراک گذاشت.

اینفوگرافیک Nofollow

یک مطالعه ییل نشان داد که چگونه مغز انسان از طریق پردازش “بهمنی از محرک های خارجی” آگاهی به دست می آورد و نشان می دهد که نشانه های بصری چقدر برای برقراری ارتباط مهم هستند.

اینفوگرافیک ها راه های مفیدی برای انتقال اطلاعات هستند زیرا تصاویر را با پیام ها ترکیب می کنند.

شخصی در توییتر یک اینفوگرافیک در مورد استفاده صحیح از nofollows منتشر کرد و جان مولر گوگل را تگ کرد که برای ارائه نظر وارد شد.

اینفوگرافیک اضافه کردن یک ویژگی پیوند rel=nofollow را به یک پیوند حمایت شده پیشنهاد می‌کند، که از نظر فنی صحیح است، اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست.

جان مولر توییت کرد:

اسپانسر نیز nofollow (یا nofollow، حمایت شده) است. همچنین، اگر این لینک ها را برای سئو انجام می دهید، آیا هدف گوگل از آنها نیست؟

Nofollow چیزهای بیشتری نسبت به Simply Nofollow وجود دارد

کلمه “نوانس” در بافت زبان، در مورد تفاوت جزئی در معنا است.

توییت جان درباره تفاوت های ظریف اضافی در ویژگی عنصر پیوند rel بود.

آنچه که نظر جان کمک کرد این بود که وجود دارد همچنین ویژگی عنصر پیوند “sponsored” علاوه بر nofollow معمولی.

پیام این است که اگرچه استفاده از nofollows برای پیوندهای خارجی حمایت‌شده اشکالی ندارد، ناشران می‌توانند در مورد نوع خاصیت nofollow مورد استفاده دقیق‌تر باشند.

به عنوان مثال، همانطور که جان اشاره کرد، می‌توان از ویژگی پیوند nofollow rel=”sponsored” به جای صفت nofollow ساده استفاده کرد.

ویژگی پیوند rel=”sponsored” زمینه اضافی را برای لینک به گوگل ارائه می دهد.

کلمه معنایی در مورد معنی در زبان است.

ویژگی پیوند rel=”sponsored” معنای بیشتری را در مورد زمینه پیوند خروجی که به عنوان rel=”sponsored دنبال نمی‌شود” به گوگل ارائه می‌دهد.

اسناد رسمی گوگل نمی گوید که چگونه گوگل از اطلاعات معنایی اضافی استفاده می کند.

اسناد رسمی Google برای انواع مختلف ویژگی های پیوند nofollow توصیه می کند که ترجیح گوگل این است که ناشران از نسخه های مناسب ویژگی پیوند rel استفاده کنند.

در مورد پیوندهای حمایت شده، توییت مولر منعکس کننده اسناد رسمی گوگل در مورد پیوندهای خارجی حمایت شده است که به صراحت توصیه می کندrel=”sponsored.”

این توصیه رسمی گوگل است:

“rel=”sponsored”

پیوندهایی را که تبلیغات یا مکان‌های پولی هستند (که معمولاً پیوندهای پولی نامیده می‌شوند) را با ارزش حمایت شده علامت‌گذاری کنید.

…توجه: ویژگی nofollow قبلاً برای این نوع پیوندها توصیه شده بود و همچنان روش قابل قبولی برای پرچم‌گذاری آن‌ها است، اگرچه حمایت مالی ترجیح داده می‌شود.

از Nofollow در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید؟

اینفوگرافیک همچنین استفاده از ویژگی nofollow را در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) توصیه می کند.

محتوای UGC محتوایی است که توسط خوانندگان شخص ثالث ارسال می شود، مانند در بخش نظرات وبلاگ، در نظرات کاربران یا در انجمن های گفتگو.

در اینفوگرافیک هشداری در مورد پیوندهای UGC (پیوندهای ارسال شده توسط کاربران) وجود دارد که بیان می کند:

“اگر این پیوندها را دنبال نکنید به زودی هرزنامه خواهید شد”

این جمله در واقع کمتر از درستی است.

برای سئو، لینک های UGC هیچ مشکلی ندارند اگر پیوندهای خروجی به درستی تعدیل شوند.

دستورالعمل های گوگل به صراحت می گوید که پیوندهای حمایت شده را با ویژگی nofollow یا rel=UGC علامت گذاری کنید.

«پیوندهایی را که تبلیغات یا مکان‌های پولی هستند (که معمولاً پیوندهای پولی نامیده می‌شوند) با ارزش حمایت شده علامت‌گذاری کنید.»

هیچ ابهامی در آنجا وجود ندارد، این عبارت “این را انجام دهید” است، نه یک توصیه اختیاری.

برخلاف نحوه برخورد گوگل با پیوند حمایت شده، فقط گوگل توصیه می کند یک ویژگی پیوند rel=”ugc” برای لینک های تولید شده توسط کاربر.

در اینجا دستورالعمل های گوگل در مورد پیوندهای UGC می گوید:

توصیه می کنیم پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن را با مقدار ugc علامت گذاری کنید.

اگر می‌خواهید مشارکت‌کنندگان قابل اعتماد را بشناسید و به آنها پاداش دهید، می‌توانید این ویژگی را از پیوندهای ارسال شده توسط اعضا یا کاربرانی که به طور مداوم در طول زمان مشارکت‌های با کیفیت بالا انجام داده‌اند، حذف کنید.

بنابراین، افزودن ویژگی پیوند nofollow rel=”ugc” چیزی است که اختیاری است.

پس واضح است که پیوندهای خروجی از محتوای تولید شده توسط کاربر ذاتاً بد یا مشکل ساز نیستند، برای Google بد نیستند و برای ناشر مشکل ساز نیستند – تا زمانی که ناشر آن پیوندهای خروجی را تعدیل کند.

اگر پیوندهای UGC در سراسر صفحه بد و مشکل ساز بودند، گوگل نمی نوشت که اگر کاربران قابل اعتماد هستند، اجازه دادن به پیوندهای UGC اشکالی ندارد.

اما یک وجود دارد اگر در آن بیانیه و آن بزرگ است اگر.

عدم توجه به لینک‌های ایجاد شده توسط کاربر می‌تواند منجر به اضافه کردن هرزنامه‌ها به سایت‌های اسپم شود، گاهی اوقات به روشی که پنهان است.

این چیزی است که می توان برای یک ناشر مشکل ساز باشد

نکات ظریف فنی سئو

سئو به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر و فنی‌تر می‌شود و چیزهای زیادی برای پذیرش وجود دارد.

به معنای واقعی کلمه باید یک حافظه دایره المعارفی داشته باشید تا تمام اجزای سئو را به خاطر بسپارید.

حتی برای شخصی مثل من که بیش از 20 سال است در این تجارت فعالیت می کنم، چیزهایی وجود دارد که در آن فرد خطوط کلی برخی موارد خاص را به خاطر می آورد زیرا به سادگی چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد.

چه خوب که کسی مانند جان مولر را داریم که هر از گاهی نکات ظریف را به ما یادآوری می کند.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Kateryna Onyshchuk





منبع

مطالب مرتبط