سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چرا باید sitemap داشته باشیم؟ | xeroseo

حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند.

http://atours.ir

البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. علت مواجه شدن با این خطا این است که گوگل صفحات نامعتبر را در سایت مپ تشخیص داده است.

مجله خبری زیرو سئو‌های خبری علاوه بر نقشه سایت به یک نقشه سایت خبری شامل 1000 آدرس از آخرین اخبار منتشرشده نیاز دارند. گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت و نرخ به‌روزرسانی نداشته و مقادیر آن‌ها را نادیده می‌گیرد. در چنین شرایطی درج تاریخ آخرین تغییر در نقشه سایت اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که به تنها معیار گوگل برای تعیین اولویت ایندکس تبدیل شده است. از طرف دیگر سایت‌های تندمحتوا مثل سایت‌های خبری یا فروشگاه‌های بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند می‌کنند.

  • همان طور که قوانین گوگل معین کرده است، حجم سایت مپ نباید بیشتر از 50 مگابایت شود، در غیر این صورت سایت بی اعتبار شناخته می شود؛ راهکار حل این مشکل استفاده از فایل ایندکس نقشه سایت است.
  • نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که لیست کاملی از URL های یک سایت به همراه برخی جزییات مهم آن از جمله زمان آخرین آپدیت صفحه را به همراه دارد.
  • یادگیری تگ‌های گفته در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کنند.

اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید. من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. آدرس صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست ولی دسترسی ربات گوگل به این صفحه از طریق فایل robots.txt محدود شده است.

رایج‌تری پیام‌های مرتبط با نقشه سایت در سرچ کنسول

اگر فیلم و ویدئو برای کسب و کار شما مهم هستند از این مدل نقشه سایت استفاده کنید وگرنه ضرورتی ندارد. برای صرفه جویی در نرخ بودجه ایندکس سایت می توانید از کدهای اسکیما برای ویدئو استفاده کنید. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. در هرصورت، برای معرفی نقشه سایت خود، آدرس URL خود را دراین فیلد وارد کنید و دکمه “Submit” را فشار دهید.

استفاده از نقشه سایت Yoast SEO

مطالب مرتبط