سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل | xeroseo

کالکشنی از مجله خبری زیرو سئوهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

مزیت داشتن سایت مپ چیست؟

به هر صورت اگر می خواهید تعداد URL های بیش از تا را در نقشه ی سایت لیست کنید باید از یک نقشه ی سایت چندگانه استفاده نمایید. هر کدام از نقشه های سایت استفاده شده در این فایل نباید بیش از URL داشته باشند و حجمشان نباید از 50 مگابایت بیشتر باشد. در اینجا نیاز است توضیحاتی در مورد نقشه ی سایت های چندگانه ارائه نماییم. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید. برای تولید یک نقشه ی سایت HTML باید از ابتدا از یک پلاگین متفاوت استفاده نمایید.

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل

برای رفع مشکل حجم بالاتر از 50 مگا بایت می توان با استفاده از g-zip فایل نقشه سایت را فشرده سازی کرد. در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته.

  • پس از ورود به صفحه، باید URL نقشه سایت را وارد کرده و روی “submit” کلیک کنید.
  • بعد از ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در قسمت sitemap موفقیت آمیز یا عدم موفیت آمیز بودن ثبت سایت مپ را گزارش می دهد.
  • همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد.
  • نقشه سایت با فرمت XML یک فرمت پیش فرض نقشه سایت است که اکثر سایت ها از این فرمت استفاده می کنند.
در صورتی که از یک Sitemap Index file استفاده می کنید نیازی نیست که تک تک سایت مپ ها را در اینجا وارد نمایید. با این حال توصیه می کنیم که نقشه ی سایتتان را با استفاده از Google Webmaster tools به گوگل ارسال نمایید. شما می توانید استایل نقشه سایت را از میان استایل های پیش فرض، دایره ای و درختی انتخاب کنید و آنها را با استفاده از لوگو و رنگ های مدنظرتان شخصی سازی نمایید. شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد. در صورتی که دقیقا می دانید که چگونه می خواهید نقشه ی سایتتان را طراحی کنید بهتر است آنها را نپذیرید و بر روی Save settings کلیک نمایید.

http://atours.ir

اگر نقشه سایت در سرچ کنسول ارسال نشده است، قدم بعدی این است که نگاهی به سیستم مدیریت محتوای وب سایت داشته باشید. اگر وب‌سایت شما از Google News یا سایر محتوای رسانه‌ای غنی در موتورهای جستجو استفاده می‌کند، اطلاعات اضافی موجود در نقشه سایت شما می‌تواند برای بهبود محتوای شما استفاده شود. لینک سازی داخلی انجام نشده است، این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو این صفحات را نادیده بگیرند و آنها را در ایندکس خود قرار ندهند. اگر آرشیوهای قدیمی محتوا یا صفحات یتیم در وب سایت خود داشته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. افزونه Sitemap by BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند.

وبلاگ نردبان

مطالب مرتبط