سفرهای جستجوی AI Google در حال تغییر شکل سئو با سیندی کروم است
تبدیل Google به یک پلت فرم جستجوی AI محور بیش از یک پیشرفت تکنولوژیکی است. این یک تغییر اساسی در نحوه مشاهده غول جستجو به عنوان یک شرکت و ارزش آن برای کاربران است.
سیندی کروم امسال در چندین رویداد در مورد نظریه خود صحبت کرده است که گوگل ممکن است نمای کلی ، کشف و نتایج بین المللی را برای ساخت موتور جستجوی نسل بعدی ادغام کند.
مروری بر افکار سیندی این است که Google نه تنها بین المللی کردن پلتفرم خود را بین المللی می کند ، بلکه در حال همگرایی نمای کلی AI ، Google Discover و AI Mode در یک تجربه جستجوی یکپارچه و شخصی است.
این تکامل با فشار گسترده تر Google به سمت درک جستجو به عنوان “سفرها” و نه پرس و جوهای استاتیک ، که توسط مادر تأکید شده است ، هماهنگ است.
نظریه من این است که حرکت به سفرهای جستجوی بسیار شخصی در 20 سال گذشته که گوگل در تلاش است تا یک دستیار شخصی باشد ، ساخته شده است. هوش مصنوعی این کار را ممکن کرده است.
سیندی بنیانگذار MobileMoxie است و به عنوان “سالهای جلوتر از بسته” توصیف می شود. من در مورد پیامدهای سئو با او صحبت کردم و چه بخشی از این تغییر در جستجوی و جستجوی AI سازمان یافته و سفرهای SEO در حال حاضر دست کم گرفته می شود.
می توانید مصاحبه کامل با سیندی را در IMHO در زیر مشاهده کنید ، یا به خواندن خلاصه مقاله ادامه دهید.
https://www.youtube.com/watch؟v=kj7ljsu7lcw
پیش بینی کننده ، مکالمه و شخصی
سیندی معتقد است ، در حال حاضر ، تغییر بیشتری نسبت به آنچه برخی از متخصصان سئو در مورد آن صحبت کرده اند وجود دارد: یک تغییر اساسی در روشی که گوگل خود را به عنوان یک شرکت می بیند و روشی که می بیند ارزشی را که ارائه می دهد.
تغییر واقعی در سال 2018 بود ، درست پس از آنكه گوگل اولین فهرست بندی موبایل را راه اندازی كرد ، هنگامی كه گوگل شروع به سازماندهی نتایج جستجو در اطراف نهادها كرد. این گفته است که می خواهد پیش بینی کننده تر ، مکالمه ای تر و شخصی تر باشد.
به گفته سیندی ، ابتکارات فعلی هوش مصنوعی گوگل تحولات جدیدی نیست بلکه اوج یک استراتژی است.
وی توضیح می دهد: “هر کاری که از سال 2018 انجام داده اند ، این هدف را برای ورود ما به این واقعیت جستجوی هوش مصنوعی انجام داده است.”
نمای کلی AI ، Google Discover Expansion و حالت هوش مصنوعی که امروز می بینیم نتایج مستقیم این سفر هفت ساله است.
استراتژی پنهان پشت فشار بین المللی گوگل
یکی از نادیده گرفته ترین جنبه های تحول فعلی Google ، تلاش تجدید شده آن برای ادغام حوزه های بین المللی است.
Google قبلاً سعی داشت نسخه های خاص کشور (CCTLD) را قبل از فهرست بندی موبایل از بین ببرد اما مجبور شد این ابتکار عمل را پس بگیرد. اکنون ، دوباره تلاش می کند ، و زمان بندی قابل توجه است.
“اگر همه چیز را با کشور و زبان جدا می کنید ، خط لوله یادگیری خود را محدود می کنید. مجموعه داده های کوچکتر و تکه تکه ای دارید.” سیندی توضیح می دهد.
هنگامی که در سطح موجودیت تلفیق و انتزاعی هستید ، می توانید معنی را متمایز کرده و کلمات کلیدی را به ایده های موجود در همه زبانها پیوند دهید. این روند یادگیری را سرعت می بخشد.
Google سپس می تواند آنچه را که به یک زبان می آموزد به زبان دیگر اعمال کند. ما در حال حاضر این را با نمای کلی AI مشاهده می کنیم.
هنگامی که نمی تواند جواب درست را به زبان محلی پیدا کند ، محتوای انگلیسی را ترجمه می کند زیرا می داند که پاسخ انگلیسی احتمالاً در زبان های دیگر نیز صحیح است. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه در خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی می شود.
حالت AI محصول نیست. شما هستید
من از سیندی پرسیدم که آیا او فکر می کند Google ممکن است سعی کند از حالت AI درآمد کسب کند ، اما او معتقد است که استراتژی Google پیشرفته تر است.
سیندی تأکید می کند: “ما نمی توانیم فراموش کنیم که چگونه Google درآمد کسب می کند ، این تبلیغات است.” ارزش واقعی در ساخت پروفایل های جامع کاربر است که هدف گذاری تبلیغات دقیق را امکان پذیر می کند.
هدف Google ارائه تبلیغات فقط به کاربرانی است که احتمالاً تبدیل به آن می شوند و باعث می شود در حالی که یک تجربه یکپارچه برای کاربران ایجاد می کند ، پلت فرم تبلیغاتی آن برای مشاغل جذاب تر شود.
“آنها به طور مستقیم از حالت AI درآمد کسب نمی کنند. آنها از آن برای جمع آوری داده هایی استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد از تبلیغات به طور مؤثرتر درآمد کسب کنند.”
این استراتژی به کمپین های عملکرد حداکثر در سمت جستجوی پرداخت شده گسترش می یابد ، جایی که Google بهینه سازی را بر اساس معیارهایی کنترل می کند که به تبلیغ کنندگان اعتماد نمی کند تا به طور مؤثر مدیریت کنند.
Discovery در حال حرکت به Tiktok ، Reddit & Social است
با وجود پیشرفت های فن آوری Google ، برخی از کاربران اعتماد به کیفیت نتایج جستجو را از دست می دهند.
با این حال ، راه حل ترک Google نیست بلکه درک چگونگی ارائه سیستم عامل های مختلف در اکوسیستم جستجوی مدرن است.
نظر سیندی این است که گوگل دیگر جایی نیست که کشف اتفاق می افتد.
کاربران به طور فزاینده ای تحقیقات را در چندین سیستم عامل انجام می دهند. Tiktok for Discovery ، Reddit برای نظرات معتبر و در نهایت Google برای تصمیمات خرید نهایی.
این سفر چند پلتفرمی نشان دهنده یک رویکرد پیچیده تر برای جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری است.
سیندی بر لزوم درک برندسازی واقعی ، نه فقط برند سازی SEO یا PR دیجیتال تأکید می کند.
وی خاطرنشان می کند: “برای اینکه بتوانید در هر نوع نتیجه جستجوی هوش مصنوعی روی روایت تأثیر بگذاریم ، باید به طور فعال بر همه آن چیزها تأثیر بگذارد.” “SEO سالهاست که آنقدر در وب سایت خود به ضرر هر فرصت برندسازی دیگری در آنجا متمرکز شده است.”
درک سفرهای جستجو
برای متخصصان سئو که به دنبال بهینه سازی سفرها هستند و نه فقط کلمات کلیدی ، سیندی توصیه می کند که پیشنهادات ناوبری خود را به مطالعه بپردازید.
هنگام انجام جستجو ، گوگل اغلب لایه های ناوبری اضافی را نشان می دهد که درک آن از قصد کاربر و مراحل بعدی را نشان می دهد.
وی توضیح می دهد: “این جایی است که Google به نوعی کارتهای خود را نشان می دهد و می گوید این سؤالاتی است که انتظار داریم شما این پرس و جو را محدود کنید.”
با نقشه برداری از این مسیرهای پیشنهادی ، متخصصان سئو می توانند مشخص کنند که محتوای آنها در سفر کاربر قرار می گیرد و در کجا Google به آموزش در مورد جنبه های اضافی آن سفر نیاز دارد.
اگر او امروز شروع می کرد؟ تیکتوک
من از سیندی پرسیدم که آیا او از ابتدا شروع کرده است ، چه کاری انجام می دهد و کجا سرمایه گذاری می کند ، پاسخ فوری او Tiktok بود.
او توضیح می دهد ، “این جایی است که مخاطبان جوان هستند ، این الگوریتم کشف را ترویج می کند ، و محتوا در تمام سیستم عامل های دیگر مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد. مهمتر از همه ، این فقط یک مبهم نیست ؛ مشاغل به طور مستقیم در Tiktok ساخته می شوند.”
و در حالی که اشباع تأثیرگذار واقعی است ، سیندی Tiktok را روشی هوشمندانه و ناخوشایند برای ایجاد آگاهی با بودجه اندک و مقیاس سریع می داند.
آماده شدن برای آینده
تغییر به سمت نتایج جستجوی سازمان یافته AI و بهینه سازی مبتنی بر سفر نیاز به تجدید نظر اساسی در رویکردهای بازاریابی دیجیتال دارد.
موفقیت در این دوره جدید جستجوی هوش مصنوعی نیاز به درک سفر کامل مشتری ، از کشف اولیه از طریق خرید نهایی و اطمینان از حضور برند در هر نقطه لمسی دارد.
این شامل مشارکت فعال در گفتگوی دیجیتالی گسترده تر در مورد صنعت ، محصولات و خدمات شما است.
آینده جستجو فقط مربوط به رتبه بالاتر نیست. این در مورد حضور در هر کجا که مخاطبان شما ممکن است در طول سفر تصمیم گیری خود با برند شما روبرو شوند.
“آینده جستجو درک کل سفر است ، نه فقط کلمه کلیدی یا پرس و جو.”
از سیندی کروم بخاطر ارائه بینش و مهمان من در IMHO متشکرم.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: شلی والش/مجله موتور جستجو