سیگنال محتوای مفید ممکن است با به‌روزرسانی هسته بعدی قوی‌تر شود


دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، می‌گوید سیگنال رتبه‌بندی محتوای مفید ممکن است با به‌روزرسانی‌های الگوریتم آینده قوی‌تر شود.

به روز رسانی محتوای مفید از دو هفته پیش آغاز شد. بازخورد اولیه از سئوکاران و ناشران نشان می دهد که سیگنال رتبه بندی جدید تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو ندارد.

سالیوان هفته گذشته به این بازخورد پرداخت و تأکید کرد که به‌روزرسانی محتوای مفید، علیرغم شواهد حکایتی که خلاف آن را نشان می‌دهد، یک موضوع بزرگ است.

از آنجایی که به‌روزرسانی یک تلاش مستمر است، تأثیر آن به مرور زمان آشکارتر می‌شود، برخلاف به‌روزرسانی‌های گذشته، مانند پاندا و پنگوئن، که بلافاصله تغییرات قابل‌توجهی در نتایج جستجو ایجاد کردند.

برای این منظور، اکنون می دانیم که چه زمانی به روز رسانی محتوای مفید می تواند قابل توجه تر شود.

این هفته، سالیوان دوباره به بازخورد پاسخ داد و فاش کرد که سیگنال محتوای مفید ممکن است با انتشار سایر به‌روزرسانی‌های الگوریتم قوی‌تر شود.

وی بیان می کند:

“شاید سیگنال محتوای مفید به تنهایی برای تغییر ترازو و ایجاد تغییر در موقعیت خاص کسی کافی نباشد، اما زمانی که ما به‌روزرسانی‌های دیگر (هسته، بررسی محصول) را انجام می‌دهیم، ممکن است به آن اضافه شود و مهم‌تر باشد…

نقل قول بالا از یک تاپیک طولانی تر توییتر گرفته شده است که در آن سالیوان بسیاری از نکات صحبت هفته گذشته را تکرار می کند.

مجدداً، سالیوان می‌گوید تأثیر به‌روزرسانی محتوای مفید مطابق با آن چیزی است که او انتظار داشت:

قابل توجه به این معنا نیست که هر سایتی تغییری را می بیند و چرا این اتفاق می افتد؟ آیا اکثر سایت‌ها مفید نیستند؟»

او به نکته جالبی در نقل قول بالا اشاره می کند، زیرا اگر تعداد قابل توجهی از سایت ها در رتبه بندی سقوط کنند، نگران کننده است. این نشان می‌دهد که گوگل قبلاً بسیاری از سایت‌هایی را که محتوای غیرمفید منتشر می‌کنند، ارتقا داده است.

خوب است بدانید که گوگل قبلاً نوار بالایی برای کیفیت محتوا در نتایج جستجو داشت، با توجه به اینکه به‌روزرسانی محتوای مفید رتبه‌بندی بسیاری از سایت‌ها را کاهش نداد.

آخرین نکته برجسته از رشته توییت سالیوان – اگر گوگل برخی از سایت‌های غیر مفید را در طول موج اول عرضه از دست داد، به این معنی نیست که گوگل در نهایت آنها را نخواهد گرفت.

این نقل قول است (تاکید من است):

«اگر این نسخه اولیه را پشت سر گذاشته‌اید و هیچ تغییری نداشته‌اید، 1) تبریک می‌گوییم، محتوای زیادی مفید است و احتمالاً شما هستید یا 2) اگر محتوای غیر مفیدی دارید، نباید فکر کنید که ما آن را کشف نخواهیم کرد و به تغییر کاری که انجام می دهید فکر کنید…”

با این حال، هنوز زود است که بگوییم آیا به‌روزرسانی محتوای مفید به اندازه سایر تغییرات الگوریتم Google نیست.

همانطور که گوگل دوست دارد بگوید، این یک تلاش مداوم است. از چند ماه تا یک سال به آن فرصت دهید، و تفاوت ها ممکن است هنگام مقایسه SERP ها قبل و بعد از به روز رسانی محتوای مفید بیشتر قابل توجه باشد.


منبع: @dannysullivan در توییتر

تصویر ویژه: فقط برقصید/Shutterstock





منبع