آنتی اسکالانت خرید و قیمت انواع انتی اسکالانت آبین

آنتی اسکالانت خرید و قیمت انواع انتی اسکالانت آبین

از تماس مستقیم پوست و چشم خودداری نمایید زیرا، ممکن است باعث آنتی اسکالانت ایجاد تحریک شود. اگر زمانی محلول آنتی اسکالانت با فرد تماس فیزیکی ایجاد کرد منطقه را با آب تمیز شستشو دهید. لازم به ذکر است محصولات مربوط به آنتی اسکالانت ها به طور مستقیم از درگاه شیمیایی تهران به فروش می رسد.

این ترکیبات می توانند در مهار رسوب هایی که ناشی از کربنات و سولفات می باشد، موثر عمل کنند. یکی دیگر از شیوه های رسوب زدایی از آب را می توان تزریق آنتی اسکالانت دانست. این شیوه به علت تاثیر گذاری بهتر و نتیجه مطلوب تری که می بخشد، امروزه بیش تر مورد بهره برداری قرار می گیرد. هم چنین به مزیت های این روش باید هزینه پایین تر به نسبت روش های قبلی را نیز اضافه کرد.

  • برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی دانستن نکات لازم به منظور کار با آنتی اسکالانت ضروری است.
  • این تاخیر باعث می شود آب قبل از هرگونه واکنش شیمیایی، که می تواند در آن مقیاس ایجاد شود، از غشا عبور کند.
  • اول اینکه علیرغم نقش مهمی که ترکیبات آنتی اسکالانت در جلوگیری از ایجاد رسوب روی غشاها دارند ولی با تغییر خصوصیات سطحی غشا یک منبع تغذیه برای رشد میکروارگانیسم های مستعد تولید بیوفیلم روی غشاها ایجاد می کنند.
  • آنتی اسکالانت ها با توجه به نوع خود (آنتی اسکالانت پایه فسفاته و آنتی اسکالانت پایه پلیمری) از ارگانوفسفات و یا آکریلیک اسید تشکیل شده اند و گروهی از مواد شیمیایی هستند.

از آنجایی که قطعات دستگاه تصفیه آب، گران قیمت می باشد، استفاده از آنتی اسکالانت در تصفیه آب می تواند هزینه های این فرآیند را تا حد زیادی کاهش داده و به شدت به صرفه می باشد. این دسته از مواد ضد رسوب قلیایی بر پایه ترکیب بازدارنده های رسوبی تاثیرگذار هستند. این محصولات می توانند مانع تشکیل رسوب روی ممبران های دستگاه اسمز معکوس RO و سیستم های نانو فیلتراسیون شوند و در این زمینه کاربرد دارند. آبی که وارد دستگاه اسمز معکوس می شود دارای انواع نمک ها و منیزیم و کلسیم و استرانسیم و خیلی املاح دیگر است. هنگام عبور آب از غشا دستگاه اسمز معکوس این املاح روی غشا رسوب کرده و باعث پایین آمدن عملکرد سیستم اسمز معکوس در حذف مواد جامد آب می گردد.

غشاهای RO به تمیز کردن دوره ای نیاز دارند ، به طور میانگین 1 تا 4 بار در سال نیاز به تمیز کردن دارند و این بستگی به کیفیت آب ورودی دارد. حداکثر رقیق سازی آنتی اسکالانت های شرکت آبپاکسازان ۲۰ درصد محلول سازی با آب بدون کلر میباشد. شرکت های زیادی در دنیا اقدام به تولید آنتی اسکالانت کرده اند و جزو تولید کنندگان آنتی اسکالانت در دنیا محسوب می شوند. شرکت آب پاکسازان در ایران نیز با سمبل آنتی اسکالانت در شرایط استاندارد و آزمایشگاهی اقدام به تولید آنتی اسکالانت در ایران نموده است. • افزودن آنتی اسکالانت در مقایسه با اسید نسبتاً ارزان تر است و نیازمند هزینه اضافه تری نمی باشد.

کاربرد آنتی اسکالانت ها در تصفیه آب

این ضدرسوب خاصیت قلیایی دارد و براساس مشخصات فنی به سه دسته آنتی اسکالانت Genesys LF، LS و CAS تقسیم می‌شوند. در سیستم‌های ممبران اسمز معکوس مقدار دوز تزریقی این نوع ضد رسوب 2 تا 4 ppm است که بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده می‌تواند گرفتگی روزنه‌های ممبران را به دنبال داشته باشد. آنتی اسکالانت به طور معمول در سیستم های تصفیه آب به روش اسمز معکوس، به دلیل جلوگیری از ایجاد گرفتگی و رسوب در روزنه های میکرونی ممبران ها استفاده می شود. آنتی اسکالانت ها یا مواد ضد رسوبی، موادی هستند که برای جلوگیری از تشکیل و ترسیب نمک های معدنی آب خوراک استفاده می شوند. مواد شیمیایی بسیاری وجود دارند که به عنوان ضدرسوب برای بهبود عملکرد سیستم های RO و سیستم های NF استفاده می شوند.

در عملیات نمک زدایی غشایی با نسبت های بازیابی بالا، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر می شود که منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. انسداد سطح رسوب منجر به کاهش شار نفوذ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های بهره برداری می شود. کلاته کننده و حذف کننده ی انواع فلزات سنگین نظیر سرب و همچنین یون ها فلزی نظیر کلسیم، آهن، منیزیم جهت کاهش سختی و سمیت بالای آب. جهت حل کردن انواع نمک­های کربنات، فسفات، کلیه­ ی نمک­های روی، کلسیم و … ، مناسب برای آب­های دارای سختی متوسط و بالا، دارای عامل ضد خوردگی و ضد جلبک.

وقتی که سطح غشا موثر کاهش یابد، تلاطم کاهش خواهد یافت و تمیز نمودن سطح غشا مشکلتر می شود. زیرا امکان فرستادن محلول های شیمیایی به سطوح مسدود شده و توسط مواد جامد کاهش می یابد. در صورتی که امکان جلوگیری از تشکیل رسوب با استفاده از بازدهی سیستم و تزریق مواد شیمیایی وجود دارد. مقدار میزان استفاده و همچنین کارکرد آنتی اسکالانت با توجه به نرم افزارهای شرکت عامل و همچنین کیفیت آب ورودی (آب شور و آب دریایی) به دستگاه های اسمز معکوس اندازه گیری می شود.

میزان مصرف آنتی اسکالانت

برای تزریق مواد ضد رسوب، دستگاه تزریق مواد شیمیایی باید به صورت دقیق تنظیم شود تا به صورت منظم دوز مناسب تزریق شود تا کارایی مطلوب به دست آید. آنتی اسکالانت ماده ای شیمیایی است، که در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس به عنوان یک ضرورت و جزء جدایی ناپذیر در نگهداری و افزایش طول عمر فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی شناخته می شود. اکثر آب های طبیعی دارای غلظت های بالایی از یون های کلسیم، بی کربنات و سولفات می باشند. در سیستم های تصفیه آب غشایی نظیر RO که درصد ریکاوری یا بازیافت بالایی دارند، اگر حلالیت این ترکیبات در آب از مقدار اشباع فراتر رود، به شکل متبلور شده و کریستالی بر سطح غشا ظاهر می شوند.

مضرات استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب در دستگاه RO

استفاده از آنتی اسکالانت ها باعث می شود تا دبی آب در حد قابل توجهی بالا برود. در نتیجه باید به صورت هوشمندانه از این ضدرسوب های ویژه دستگاه تصفیه آب و فیلتر ممبران استفاده کرد. مشخص است که خاصیت اسیدی این ضدرسوب قوی می تواند به رفع رسوب های ایجاد شده در دستگاه تصفیه آب کمک کند. با از بین بردن رسوب فسفات کلسیم، کربنات کلسیم و همچنین آهن، می توانیم به عملکرد مناسب تر ممبران و در تیجه افزایش بهره وری امیدوار باشیم. استفاده از آنتی اسکالانت ها در دستگاه اسمز معکوس باعث افزایش طول عمر ممبران می شود و به شما کمک می کند که در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی کنید و همچنین میزان جریان آب خروجی را نیز افزایش می دهد. توجه داشته باشید که در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی یا همان اسمز معکوس RO ، عبور آب خام از غشاء ممبران ، می تواند باعث رسوب گذاری بر سطح غشاء و نهایتا منجر به گرفتگی و یا تخریب ممبران شود.

مطالب مرتبط