چرا گوگل لینک های سایت مورد نظر من را نشان نمی دهد؟ از یک سئو بپرسید


فقط اگر کنترل کاملی بر ظاهر وب سایت خود در خواص جستجوی Google داشتیم.

متأسفانه، همانطور که شخصی اخیراً کشف کرده است، اینطور نیست.

سوال امروزی بپرس یک سوال سئو از مروان از انگلستان می آید که می پرسد:

“چگونه صفحات فرود معاملاتی مانند “آژانس برندینگ رستوران” را از پیوندهای سایت ارگانیک گوگل خود حذف کنم و در عوض صفحات اصلی وب سایت خود مانند “درباره” “خدمات” “تماس” و وبلاگ را داشته باشم؟

من تمام دستورالعمل‌ها را برای تأثیرگذاری روی لینک‌های سایت اجرا کرده‌ام، اما تاکنون موفق به تغییر آن‌ها نشده‌ام.»

پیوندهای سایت ارگانیک تعریف شده است

گوگل در تلاش است تا یافتن آنچه را که در جستجوی آن هستند برای افراد آسان کند.

یکی از راه هایی که گوگل این کار را انجام می دهد، نمایش لینک های سایت ارگانیک است.

پیوندهای سایت ارگانیک چهار پیوندی هستند که در زیر لیست ارگانیک اولیه نمایش داده می شوند که به سایر صفحات سایت شما می روند یا مستقیماً با استفاده از پیوندهای قطعه (#) به محتوای داخل صفحات می روند.

در اینجا یک مثال است:

نمونه لینک های سایت در SERP گوگلاسکرین شات از جستجو برای [kayle larkin]، ژوئیه 2022

با تجزیه و تحلیل ساختار پیوند در وب سایت ما، گوگل می تواند محتوای ما را ارائه دهد، بنابراین مردم مجبور نیستند به اندازه کافی حفاری کنند.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی Google محتوایی مانند صفحه فرود معاملاتی را انتخاب می‌کند که ما نمی‌خواهیم جلو و مرکز آن را داشته باشیم؟

آیا کاری هست که بتوانید انجام دهید؟

نحوه حذف لینک های سایت ناخواسته

گوگل لینک های سایت را خودکار می کند.

صاحبان سایت و مدیران وب نمی توانند مستقیماً پیوند سایت ناخواسته را حذف یا حذف کنند.

از 28 فوریه 2022، Google اشاره می کند که ممکن است در آینده ورودی های مالک سایت را در خود جای دهد.

مروان خاطرنشان می کند که آنها تمام دستورالعمل ها را برای تأثیرگذاری بر پیوندهای سایت بدون موفقیت اجرا کرده اند.

از آنجایی که نمی دانیم کدام تغییرات اعمال شده است، باید تکرار شود.

در اینجا چهار روش برتر ارائه شده است که توسط Google پشتیبانی می‌شود و ممکن است بر لینک‌های سایت شما تأثیر بگذارد.

1. عنوان صفحات آموزنده و فشرده هستند

اگرچه «سرویس‌ها» فشرده است، اما به اندازه «آژانس برندینگ رستوران» برای کاربر جستجوی Google آموزنده نیست.

این ممکن است توضیح دهد که چرا صفحات فرود معاملاتی روی صفحات اصلی وب سایت کشیده می شوند.

اگر «خدمات» به «خدمات برندینگ» تبدیل شود چه می‌شود؟

2. ساختار سایت منطقی با دسته بندی های معنادار است

ما ساختار این وب سایت و نحوه پیوند آن به صفحات مرتبط را نمی دانیم، اما می دانیم که گوگل تأکید زیادی بر ساختار سایت دارد.

مستندات Google Search Central توضیح می دهد که به ساختار سایت شما (نحوه پیوند صفحات شما با یکدیگر) نگاه می کند تا میانبرهایی را پیدا کند که به کاربران کمک می کند تا به سرعت پاسخ سؤال خود را پیدا کنند.

آیا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختار سایت و لینک سازی داخلی برای سئو هستید؟

جسی مک‌دونالد، استراتژیست سئو جهانی در IBM، مقاله‌ای عمیق نوشت تا به شما در ایجاد یک پایه سئو قوی کمک کند.

3. Anchor Text کوتاه و به نقطه است

Anchor text متن قابل مشاهده و قابل کلیک یک پیوند است.

Mindy Weinstein، نویسنده SEJ و بنیانگذار Market Mindshift، نحوه حذف لینک های سایت ناخواسته را در مراحل زیر به اشتراک می گذارد.

وب سایت خود را خزیده تا تمام پیوندهای داخلی به صفحه ای را که می خواهید حذف کنید (“آژانس برندینگ رستوران”) پیدا کنید.

این لیست را مرور کنید و متن لنگر پیوندهای داخلی را که به سایت لینک ناخواسته می روند به روز کنید.

دوباره در کنسول جستجو ارسال کنید، منتظر خزیدن باشید و فهرست جستجوی خود را دوباره بررسی کنید.

4. در موارد اضطراری: Noindex را اضافه کنید یا صفحه را حذف کنید

آخرین نکته فقط در صورتی باید استفاده شود که صفحه فرود دیگر استفاده نمی شود.

Noindex یا صفحه را از وب سایت خود حذف کنید.

انجام این کار به طور موثر لینک سایت ارگانیک را حذف می کند، زیرا صفحه را از فهرست گوگل حذف می کند.

افکار نهایی

در حالی که هیچ کنترل مستقیمی وجود ندارد که به صاحبان وب سایت اجازه دهد تا پیوندهای سایت را انتخاب یا حذف کنند، ما می توانیم از اطلاعات بالا برای تأثیرگذاری بر نمایش پیوندهای سایت در نتایج جستجوی Google استفاده کنیم.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ریبخان/شاتراستاک

یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی سئو است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!





منبع