اتحادیه اروپا Google را با تخلفات DMA شارژ می کند: این به چه معنی است


درگیری طولانی مدت بین Google و تنظیم کننده های اتحادیه اروپا به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

کمیسیون اروپا به طور رسمی یافته های مقدماتی را صادر کرده است که گوگل قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را در دو زمینه کلیدی که مستقیماً بر بازاریابان دیجیتال و توسعه دهندگان برنامه تأثیر می گذارد ، نقض کرده است.

با جستجوی گوگل چه اتفاقی می افتد؟

با وجود ترفندهای الگوریتم گوگل در طول سال گذشته ، تنظیم کننده های اتحادیه اروپا راضی نیستند. آنها ادعا می کنند که گوگل هنوز هم به عمودی خود مانند خرید گوگل ، هتل ها ، پروازها و سایر نتایج تخصصی ، درمان ترجیحی می دهد.

این کمیسیون از Google برای نمایش خدمات خود “در بالای نتایج جستجوی Google یا در فضاهای اختصاصی ، با فرمت های بصری پیشرفته و مکانیسم های فیلتر” استفاده کرد که خدمات شخص ثالث از آن لذت نمی برند.

اگر تعجب کرده اید که چرا به نظر می رسد لیست مشتری های شما توسط محصولات Google تحت فشار قرار گرفته است ، تنظیم کننده های اتحادیه اروپا در حال اعتبار این نگرانی ها هستند.

Google Play نیز در زیر آتش است

در یک یافته جداگانه ، کمیسیون ادعا می کند Google Play به توسعه دهندگان برنامه اجازه نمی دهد تا کاربران را آزادانه به کانال های جایگزین برای معاملات بهتر یا خرید مستقیم هدایت کنند.

برای بازاریابان کار با برنامه ها یا مدیریت مشتری های مبتنی بر برنامه ، این در نهایت می تواند به فرصت های جدید برای دستیابی به کاربران خارج از اکوسیستم Google بدون هزینه فروشگاه های شیب دار تبدیل شود.

این برای بازاریابان دیجیتال چه معنی دارد

اگر یافته ها تأیید شود و Google مجبور به ایجاد تغییرات شود ، می توانیم تغییرات قابل توجهی در دید جستجو و فرصت های رتبه بندی مشاهده کنیم:

  • قرار دادن برجسته تر برای سایت های مقایسه شخص ثالث در سفر ، خرید و عمودی مالی
  • تأکید بصری بر خدمات Google کاهش یافته است
  • به طور بالقوه دید ارگانیک تر برای مشاغلی که در حال حاضر با عناصر برجسته Google رقابت می کنند

برای بازاریابان برنامه ، ما ممکن است گزینه های جدیدی را برای برقراری ارتباط با کاربران در مورد گزینه های خرید مستقیم و گزینه های دیگر برای سیستم پرداخت Google Play مشاهده کنیم.

جدول زمانی و مراحل بعدی

Google اکنون این فرصت را دارد که به این یافته های اولیه پاسخ دهد و شرکت به طور مداوم اظهار داشته است که تغییرات آن در حال حاضر با DMA مطابقت دارد.

در بیانیه های قبلی ، مدیر رقابت EMEA Google هشدار داد که تغییرات بیشتر می تواند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.

تصویر بزرگتر

این تشدید از اجرای DMA در مارس 2024 ، که گوگل را به عنوان “دروازه بان” در کنار سایر غول های فنی معرفی کرد. این قانون به طور خاص سیستم عامل های بزرگی را هدف قرار می دهد که به عنوان واسطه های مهم بین مشاغل و مصرف کنندگان عمل می کنند.

اگر گوگل نتواند نگرانی های کمیسیون را برطرف کند ، می تواند تا 10 ٪ از درآمد سالانه جهانی خود را مجازات کند. این چشم انداز احتمالاً باعث ایجاد تغییرات در نحوه ظاهر شدن نتایج جستجو در اروپا خواهد شد.

ما این وضعیت را به عنوان توسعه و به روزرسانی در مورد چگونگی تأثیر تغییرات بر استراتژی های جستجوی و بازاریابی برنامه شما نظارت خواهیم کرد.



منبع

مطالب مرتبط