معیارهایی که برای استراتژی های محتوا اهمیت دارند


این هفته سؤال سئو را از زاهرا پرسیده است:

“در هنگام اندازه گیری موفقیت استراتژی محتوا ، مشاغل کوچک به چه معیارهایی باید اهمیت دهند؟ همه در مورد KPI های مختلف صحبت می کنند ، اما من باید بدانم که کدام یک از آنها واقعاً برای رشد اهمیت دارند.”

معیارهای اندازه گیری رشد با تغییر استراتژی محتوا توسط شرکت و صنعت و نوع شغلی که شما اداره می کنید.

به عنوان مثال ، ناشران با فروش برداشت های تبلیغاتی و تکرار محتوا به مصرف کنندگان ، پول خود را می گیرند.

فروشگاه های تجارت الکترونیک به شدت به تبدیل ها و مشترکان مستقیم متکی هستند ، در حالی که شرکت های مبتنی بر خدمات و SaaS به گروههای مختلف نیاز دارند و به گروه های بازاریابی می پردازند.

هیچ کمبود روش برای پیچاندن داده ها وجود ندارد ، اما برخی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و موارد تبدیل وجود دارد که من بر اساس هدف مشتری اندازه گیری می کنم ، قابلیت های بازاریابی فعلی و آینده آنها در هنگام رشد یا کوچک شدن ، و مواردی که دوست دارم هنگام صحبت با C-S-Suite در مقابل کارگران روز به عنوان یک اندازه گیری از موفقیت استفاده کنم.

در اینجا برخی از معیارها یا KPI هایی که من از کمپین های بازاریابی محتوا اندازه گیری می کنم ، و وقتی آنها را برای مشتری های مختلف اعمال می کنم.

ایمیل و پیام کوتاه

این قهرمانان ناخوشایند دنیای بازاریابی هستند. آنها افرادی هستند که به اندازه کافی علاقه مند به شرکت شما هستند که می خواهند پیام های بازاریابی را از شما دریافت کنند.

آنها از محتوای وبلاگ ، WhitePapers و همه کانال های دیگر ثبت نام می کنند. با این حال ، اکثر شرکت ها بدون در نظر گرفتن اینکه از کجا نشانگر خارج از کشور است ، آنها را تقسیم می کنند.

معیارهای اینجا عبارتند از:

  • تعداد Opt-Ins.
  • دلار در فروش.
  • مقدار سفارش متوسط (AOV).
  • مقدار طول عمر (LTV) مشتری بر اساس نوع محتوا و مقاله (اگر گرانول می گیرید).

با ردیابی تعداد ایمیل و پیام کوتاه از محتوا ، و سپس تبدیل و معیارهای LTV ، می توانید درآمد را مستقیماً به نوع محتوا در سایت خود گره بزنید و هر مشتری چقدر با ارزش بر اساس نوع محتوای تولید شده است.

یک راهنمای مقایسه بین دو لوازم جانبی الکترونیکی سازگار برای یک دوربین ممکن است یک عکاس را وارد کند. آنها محتوا را دوست داشتند ، بنابراین مشترک شدند.

شش ماه بعد ، آنها باید رایانه خود را جایگزین کنند. نسخه جدیدی از نرم افزار ویرایش وجود دارد ، بنابراین آنها پیام شما را دریافت می کنند که می گویند فروش وجود دارد و این تبدیل به دلیل محتوای مقایسه شما اتفاق افتاده است.

اگر شما راهنمای خود را ایجاد نکرده اید ، تیم ایمیل از انتخاب خود خارج نمی شود.

برای شرکت هایی که وسایل آشپزی را می فروشند ، همین حرف را می توان گفت.

دستور العمل هایی که برای وبلاگ آشپزی آنها یا کتابهای دستور العمل مورد استفاده شما به عنوان یک ژنرال سرب تهیه می کنید ، پیامک و ایمیل را انتخاب می کنید ، به طوری که در هنگام فروش یا معامله ، تیم های پیام کوتاه و ایمیل لیست های فعال برای هدایت درآمد دارند.

بدون محتوای شما ، مشتریان در لیست شما قرار نمی گیرند و تیم ایمیل یا پیام کوتاه قادر به انجام کارهای خود نخواهد بود.

ترافیک Yoy با تبدیل افزایش می یابد

معیار بعدی که از بازاریابی محتوا پیگیری می کنیم ، کل افزایش ترافیک در سال گذشته است.

نشان دادن افزایش در نمایشگرهای ترافیک غیر مارک و مارک:

  • برداشت های بیشتری ایجاد می شود که اگر موضوعات مربوط به تجارت شما باشد ، آگاهی از برند ایجاد می کند.
  • افزایش بازدیدهای وب سایت ، که می تواند منجر به انتخاب ایمیل و پیام کوتاه ، PPC و رسانه های اجتماعی برای ساخت لیست های بازاریابی شود.
  • اگر در حال پیگیری کلیک بر روی پیوندهای داخلی ، تبلیغات بنر و سایر تماس های مربوط به عمل هستید ، تبدیل مستقیم را تبدیل کنید.
  • افزایش در جستجوی مارک.

یکی از معیارهای ما با برخی از مشتری های خود استفاده می کنیم وقتی جستجوی غیر مارک افزایش می یابد و افراد دوباره برای مراجعه به سایت برای محتوای بیشتر و خرید دوباره به سایت مراجعه می کنند.

یکی از مشتری های فعلی ما قبل از تبدیل شدن به هفت بازدید از وب سایت نیاز دارد و همانطور که برای عبارات “تازه وارد” با حجم بالا ظاهر می شویم ، متوجه افزایش جستجوی مارک شده می شویم.

ما سپس مسیرهای کاربرانی را که برای سؤالات تحقیق بیشتر برگشتند ، پیگیری کردیم و وقتی در نهایت تبدیل شدند.

سپس تیم مالی توانست مقدار موضوعات سرد را محاسبه کند. مهمتر از آن ، ما یاد گرفتیم که افرادی که قبلاً از این شرکت نشنیده اند ، اما در یک مرحله میانه تشکیل دهنده بودند.

با ایجاد کپی در این نقطه لمسی ، ما در برخی موارد توانسته ایم هفت بازدید را به چهار یا پنج کاهش دهیم.

بزرگترین فایده در اینجا ساختمان جستجوی مارک بود. با افزایش جستجوهای مارک ، این سایت برای محصول با حجم بالا و موضعی مرتبط و پرس و جوهای خرید ظاهر شد.

نمونه ها (نه از این مشتری) می تواند یک شرکت تی شرت خنده دار باشد که اکنون برای “تی شرت ها” و “تی شرت های گرافیکی” در مقابل تنها موارد خاص مانند “تی شرت های کارتونی Vintage 90” که حجم جستجوی کمتری دارد و کمتر رقابتی است ، نشان می دهد.

تبدیل مستقیم

یکی از ساده ترین محتوا KPI برای اندازه گیری ، تبدیل مستقیم است.

این می تواند فروش تکمیل شود ، فرم تکمیل شده با اطلاعات شناسایی و مالی (کارت های اعتباری یا شماره تأمین اجتماعی) و یا ثبت نام برای دادخواستها ، غیرانتفاعی و طرفین یا رویدادها ، پر می شود.

دلیل این ساده ترین محتوای KPI است زیرا می توانید تبدیل را از یک قطعه از محتوا پیگیری کنید و سیستم آن را در صفحه تشکر یا تأیید ثبت می کند.

صفحه نمایش در هر بازدید

ناشران برای کسب درآمد به صفحه نمایش نیاز دارند ، و بسته های تحلیلی ، نظارت بر تعداد بازدید از صفحه هر موضوع و نوع محتوا به طور متوسط را آسان می کند.

با استفاده از پیوندهای داخلی ، یک سری آموزشی و محتوایی که به عنوان یک پیگیری معقول است ، می توانید اندازه گیری محتوای مورد نظر خود را افزایش دهید ، بنابراین می توانید درآمد کلی شرکت خود را افزایش دهید.

این همچنین به شما کمک می کند تا فرصت هایی را برای تبلیغ مقالات مشابه ، اضافه کردن پیوندهای داخلی بهتر و ایجاد راهنماهای بیشتر در هنگام توجه به افراد ترک یک جستجوی دیگر پیدا کنید و سپس دوباره به پایان برسید تا مقاله را به پایان برسانید که نمونه های کافی در سایت فعلی شما وجود داشته باشد.

بازدید کنندگان را تکرار کنید

اینها افرادی هستند که برای محتوای بیشتر باز می گردند ، خواه یک نوع مستقیم باشد ، یک عبارت جدید غیر برند از یک کلمه کلیدی متفاوت در نتایج جستجو ، زیرا آنها از محتوای قبلی شما لذت می برند ، یا از یک تیم بازاریابی متفاوت که محتوای آن را به اشتراک می گذارد که برای مخاطب جالب است.

با دیدن اینکه بازدید کنندگان از چه تلاشهایی باز می گردند ، می توانید بخش بهتری داشته باشید که چه کسی از چه نوع محتوا و انواع محتوایی که سوزن را جابجا می کند ، دریافت می کند.

  • ناشران می توانند لیست های خود را بر اساس علایق و ایمیل یا ارسال پیام پیامکی به عنوان محتوای جدید ارسال کنند.
  • خرده فروشان می توانند براساس آنچه مشتریان با آنها درگیر می شوند ، معاملات و ویژه ها را از طریق ایمیل ارسال کنند.
  • شرکت های تولید سرب می توانند با نشان دادن محتوای مربوطه در نیاز مشتری ، خواسته و استفاده از گروههای مربوط به مشتری ، قیف های فروش خود را به خوبی تنظیم کنند.
  • تیم های برندسازی می توانند ارتباط خوبی با این شرکت با مشتریان فعلی به عنوان راهی برای حفظ مشترک ، پرداخت و به اشتراک گذاری خوب شرکت های خود انجام دهند.

افکار نهایی

کمبود KPI وجود ندارد که بتوانید از بازاریابی محتوا پیگیری کنید. این مسئله مطابقت آنها با افرادی است که شما به آنها گزارش می دهید.

HR ممکن است متقاضیان شغل بیشتری بخواهد ، در حالی که تیم فروش می خواهد منجر شود. بازاریابی و تبلیغات می خواهند تبدیل مستقیم و رشد لیست مشترکان را داشته باشند ، در حالی که C-Suite می خواهد سهم بازار و دسترسی را بشناسد.

به عنوان یک بازاریاب محتوا ، شما می توانید ردیابی و گزارش خود را به خوبی تنظیم کنید تا نیازهای هر ذینفعان را برآورده کنید و با آگاهی دادن همه در مورد چگونگی رشد تلاشهای شما در بخش های شرکت ، به ستاره شرکت تبدیل شوید ، و به این ترتیب است که ما تصمیم می گیریم که KPI ها را بر اساس مشتری نظارت و گزارش دهید.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط