چگونه می توان نقشه راه سئو ایجاد کرد که در واقع نتایج را هدایت می کند
بسیاری از شرکت ها به صورت واکنشی به سئو نزدیک می شوند-تعقیب رتبه بندی ، پاسخ دادن به به روزرسانی های الگوریتم ، پریشان شدن توسط هوش مصنوعی یا تمرکز بر پیروزی های سریع-بدون یک برنامه بلند مدت.
اما استراتژی های موفقیت آمیز سئو با یک نقشه راه ساختاری شروع می شود که با اهداف تجاری ، اولویت های فنی و برنامه ریزی محتوا هماهنگ است.
برنامه ریزی یک اصطلاح هیجان انگیز نیست ، و بسیاری از فرایندهای برنامه ریزی بی پایان ، ضعیف تعریف شده یا ترجمه به یک تحویل تأثیرگذار دشوار است.
من آن را دریافت می کنم SEO یک رشته است که نیاز به به روزرسانی های تکراری ، آزمایش ، یادگیری دارد و می تواند تعداد به ظاهر نامحدودی از راه های جمع آوری تاکتیک های شما را برای پایان دادن به همان نتیجه هدف داشته باشد.
با این حال ، من به این نکته اشاره می کنم که اگر تا به حال از نتایج دریافت شده یا (عدم) بازده سرمایه گذاری در زمان یا منابع ، سرخوردگی کرده اید ، ممکن است شما یک برنامه به اندازه کافی قوی نداشته باشید یا نقشه راه به اندازه کافی دقیق را راهنمایی کنید.
برای کمک به شما در رسیدن به اهداف و کاهش پشیمانی های آینده ، من می خواهم آنچه را که باید به یک نقشه راه سئو استراتژیک و نتایج محور برسد ، از جمله:
- تراز سئو با اهداف و نتایج تجاری.
- تعیین اهداف SEO واقع بینانه با شاخص های عملکرد کلیدی روشن (KPI).
- اولویت بندی تاکتیک ها و وظایف سئو.
- جایزه: دیدن آن به موفقیت.
تراز سئو با اهداف و نتایج تجاری
این یک موضوع جدید نیست ، و همچنین یک مورد اختصاصی برای SEO به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال نیست. با این حال ، بسیار مهم است.
بازاریابی دیجیتال نیازی به یک کالای گران قیمت ندارد. این می تواند (و باید) یک سرمایه گذاری باشد ، و سرمایه گذاری ها انتظار بازده دارند.
اگر CMO هستید یا در رهبری بازاریابی هستید ، روزانه این انتظار را احساس می کنید.
اگر در جزئیات عمیق هستید ، یک بازاریابی دیجیتال یا کلاه متخصص سئو دارید ، به احتمال زیاد با کسانی که در تلاش هستند تا تلاش های شما را بیشتر کنند ، مکالمه های مکرر داشته باشید.
برنامه شما باید مجموعه ای از اهداف کاملاً مشخص داشته باشد. SEO (مانند اکثر ابتکارات بازاریابی) نمی تواند برند ، محصول ، خدمات به مشتری یا مشکلات نگهداری را در یک تجارت برطرف کند.
چه در یک نقش اختصاصی سئو ، یا یک بازاریابی دیجیتالی گسترده تر یا حتی در رهبری ، می توانم تأیید کنم که وقتی سیاست شرکت ، سیلوها و موانع دیگر وجود دارد ، می تواند ناراحت کننده باشد.
انجام کارهایی که می توانید کنترل کنید بسیار ساده تر است و به ظروف سرباز یا مسافر نمی پردازید.
اگر نتایج کسب و کار را با KPI های SEO خود تعریف و هماهنگ ندارید ، اگرچه در بعضی از مواقع ، کسی می خواهد سؤال کند و می خواهد نقاط را بین تلاش ها و منابع و چگونگی تأثیر آن در خط اصلی سازمان وصل کند.
توصیه می کنم افراد را در بالاترین سطح ممکن و همچنین برنامه های گسترده تر تجاری ، معیارها و عملکرد کلی ، که با کسانی که سئو انجام می دهند ، استفاده کنید تا در نقشه راه استفاده کنید.
به این ترتیب ، هنگامی که پایین جاده اتفاقات در سطح فنی یا مفصلی اتفاق می افتد و سؤالاتی در مورد جهت برنامه و منابع ایجاد می شود ، یک بنیاد تجاری وجود دارد.
تعیین اهداف سئو واقع بینانه با KPI های روشن
بعضی اوقات اهداف برای ما دیکته می شود و در موارد دیگر ، اوضاع باز است و از ما خواسته می شود آنچه را که فکر می کنیم از نظر تبدیل یا KPI معقول است ، به اشتراک بگذاریم.
اگر قادر به هماهنگی با اهداف تجاری هستید ، باید یک اندازه گیری خوب و درک از آنچه SEO می تواند و باید به سمت آن سوق دهد ، داشته باشید.
با این حال ، این بدان معنا نیست که کار هنگام ترجمه این کار انجام می شود که بیشتر به اقدامات سئو تبدیل شود.
با افزایش جستجوهای با کلیک صفر در Google و کاهش کلیک از نمای کلی ، امکان ترافیک جستجوی ارگانیک سخت تر و سخت تر می شود.
روزهای استراتژی های گسترده و تمرکز روی مقدار ترافیک و اجازه دادن به فیلتر سایت شما برای کیفیت به پایان رسیده است.
من اکیداً توصیه می کنم که KPI های SEO روی معیارهای با کیفیت متمرکز شوند.
کار به عقب از نتایج کسب و کار ، در تراز کردن با قیف ها و نقشه های سفر مشتری ، به اولین نقطه لمسی ممکن از سئو باز می گردد.
با نگاهی به تمام شاخه ها و راه های پیش بینی شده ممکن است کسی از سئو وارد شود ، می توانید آنها را طبقه بندی کرده و با توجه به داده های عملکرد فعلی و داده های تحقیقاتی شخص ثالث ، رویکردی با کیفیت اول به KPI ها و انتظارات خود داشته باشید.
ممکن است متوجه شوید که حجم و انتظارات برای آنچه SEO می تواند در این مرحله نیاز به تحریک داشته باشد ، و این زمان انجام این کار قبل از رسیدن به جاده سرمایه گذاری است.
اولویت بندی تاکتیک ها و وظایف سئو
نقشه راه شما تاکنون بسیار متریک و هدف سنگین است. این هدفمند است. با این حال ، دسته بزرگ دیگری که من اغلب می بینم مخزن ، حتی بیشترین رویکرد داده به سئو ، اولویت بندی و منابع است.
سالها پیش ، هنگامی که من یک زنجیره رستوران ملی به عنوان مشتری داشتم ، ما یک استراتژی عالی را ترسیم کردیم. ما با چند مکان آزمایشی انجام دادیم و موفقیت گسترده ای دیدیم.
هنگامی که نقشه راه و برنامه برای سال بعد آماده بیرون آمدن بود ، ما از محدودیت منابع چشم پوشی شدیم. مشکل با سرمایه گذاری در توابع سئو یا ایجاد محتوا یا حتی با بودجه تیم Dev نبود. این برای تیم های IT و Dev اولویت بود.
ما نمی دانستیم که آنها برای شش ماه آینده با ابتکار عمل بزرگ سیستم POS در فروشگاه رزرو شده اند و قادر به لمس برنامه ما یا چیزی بیش از اضطراری در وب سایت هستند.
در حالی که من برنامه را برای جستجوی محلی و رسیدن آنها به بالای نقشه های Google محور قرار دادم ، این یک کار بزرگ برای همه ما در برنامه کامل بود ، زیرا ما این نوع چالش را به حساب نمی آوریم.
سئو چیزی بیش از سئو است. به طیف وسیعی از مهارت ها و رشته های دیگر نیاز دارد. شاید شما شخصی داشته باشید که تمام کلاه ها را بپوشد (یا این شما هستید) ، اما صرف نظر از وضعیت ، شما باید تمام تاکتیک ها و منابع مورد نیاز را ترسیم کنید.
شما نمی توانید همه این کارها را به یکباره انجام دهید ، بلکه در قدم زدن این طرح ، نمی توانید اجازه دهید وقتی سایر کارها توجه را به سرقت می برند ، همه چیز را در قفسه قرار دهند.
دانستن عوامل غیر SEO که می تواند بر سئو تأثیر بگذارد ، در تهیه برنامه شما بسیار مهم است.
اگر با تاکتیک های خاصی که باید در برنامه شما باشد ، یا کادری برای آنها تلاش می کنید ، لیست های چک و پشتیبانی خارجی را پیدا کنید ، اما مراقب باشید ، اما مراقب باشید نه به فقط به لیست های چک به عنوان جایگزینی برای استراتژی متناسب خود اعتماد کنید.
جایزه: دیدن آن به موفقیت
اگر با فرایند برنامه ریزی دست و پنجه نرم می کنید ، چارچوبی که توصیه می کنم روند برنامه ریزی شروع (افشای کامل: من آن را ایجاد کردم).
این یک فرآیند پنج مرحله ای برای برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال فراهم می کند و می تواند برای یک رویکرد چند کانال اعمال شود و یا محدود شود تا فقط روی سئو متمرکز شود و به شما کمک کند تا از طریق استراتژی ، تاکتیک ها و بقیه مراحل لازم برای رسیدن به برنامه نهایی و نقشه راه خود استفاده کنید.
هنگامی که برنامه خود را فعال کرده و نقشه راه را در جای خود قرار دهید ، حواس پرتی وجود خواهد داشت. حواس پرتی داخلی و اختلالات اتفاق می افتد. تغییرات خارجی بر برنامه کاملاً ساخته شده شما تأثیر می گذارد.
هنگامی که هر یک از این اتفاقات رخ می دهد ، آنها به همان چیزی تبدیل می شوند که من دوست دارم آن را “وقایع محرک” بنامم. آنها فرصت هایی برای تجدید نظر در نقشه راه شما هستند ، می بینند که چگونه ممکن است اولویت های شما را تغییر دهند و برای سئو تمرکز کنند و سپس به کار خود برگردند.
حتی اگر وقایع ماشه اتفاق نیفتد ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که برنامه ، برنامه ریزی منابع و وظایف شما دارای نقاط بازتاب داخلی است که در آن می توانید یک قدم عقب بردارید ، برنامه خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم دوباره ارزیابی کنید.
بسته بندی کردن
سئو کار سختی است. با هوش مصنوعی در حال تغییر است ، و اگر قبلاً نبودیم ، قطعاً اکنون بیش از کمیت روی کیفیت متمرکز شده ایم.
منابع ترافیکی متنوع هستند ، و ما سخت تلاش می کنیم تا از جایی که همه چیز در آنجا می رود ، ادامه دهیم ، متعادل با آنچه که هنوز هم برای مشاغل ما و رشد امروز کار می کند. وو
من از شنیدن اینکه “سئو برای شرکت من کار نمی کند” یا به دلایل دیگری که می بینم وقتی می بینم که برای رقبا یا دیگران در همان صنعت کار می کند ، خاموش می شود ، متنفرم.
بله ، موارد محدودی وجود دارد که درست است ، و این چیزی نیست که باید در نظر گرفت.
با این حال ، در بیشتر موارد دیگر ، بسیاری از علائم کار در آن به دلیل اصلی عدم داشتن نقشه راه یا برنامه ریزی مرتبط هستند.
من یک مؤمن قوی در هر چه بیشتر حواس پرتی کنیم ، بیشتر – اکنون از همیشه – باید نظم و انضباط ، مستند سازی و کار کردن از یک بنیاد محکم داشته باشیم.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: KT Stock Photos/Shutterstock