قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر خانگی، اداری و گیمینگ بروزکالا

یک مادربرد Micro-ATX با وجود قابلیت‌های زیاد ابعاد نسبتا کوچیکی داره. به دلیل اینکه این مادربرد از مادربردهای Mini-ITX بزرگ‌تره، اسلات‌ها و پورت‌های بیشتری داره و در عین حال کوچیک‌تر از یک مادربرد استاندارد ATX است. این نوع مادربردها جای خیلی کمی رو اشغال می‌کنن و در عین حال همه‌ی قابلیت‌های یک برد پایه رو دارن. مادر برد Mini-ITX برای اون دسته از افرادی که در کیسشون حجم کمی رو در اختیار دارن مناسبه.

  • از مزایای این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که دارای 4 هسته پردازشی و 8 رشته است و قادرخواهد بود چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند در حالیکه عملکرد سیستم دچار هیچ افتی نشود.
  • برای اینکه بتوانید قدرت سیستم خود را بسنجید، می‌توانید از برنامه‌های Benchmarking استفاده کنید.
  • برد اصلی (MotherBoard) یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد.
  • اگر این موارد را رعایت نکنید متاسفانه هیچ راه حلی برای این مورد وجود ندارد؛ اما می توانید از آن به عنوان یک تجربه یاد کنید.

این سوکت دارای چند گیره است که با استفاده از آن‌ها باید سی پی یو را در جای خود ثابت کرد و سپس فن را روی آن قرار داد. اما این قسمت بسیار حساس است و نباید هیچگونه فشاری در زمان نصب  CPU به آن وارد شود. در مادربرد های رایج، معمولا تنها یک اسلات برای اتصال CPU وجود دارد ولی در رایانه‌ها قدرتمند‌تر مانند سرورها چند سوکت برای اتصال CPU تعبیه شده است.

خرید مادربرد

تعداد اسلات‌های PCI و رم DIMM در مادربرد Micro-ATX ممکنه بسته به ابعادشون متغیر باشه. از طرف دیگه، اکثرا فقط 1 اسلات PCI-E x16 دارن؛ ولی در بعضی‌هاشون 3 اسلات PCI-E x16 رو هم دارن. این مادربردها از مادربرد‌های ITX و ATX مقرون‌به‌صرفه‌تر هستن اما مدل‌های گرون‌قیمت این نوع می‌تونن قابلیت‌هایی مثل VRM قوی، هیت‌ سینک‌ های بزرگ‌تر، هدرهای فن بیشتر و… داشته باشن. مادربرد وظیفه‌ی برق‌رسانی به همه‌ی اجزای سیستم رو بر عهده داره و اون‌ها رو به هم وصل می‌کنه. با اینکه انواع مادربرد کامپیوتر با هم متفاوت هستن، اما 4 نوع مادر برد بیشتر شناخته‌شده هستن. اگه میخواین سیستم اسمبل کنین یا دوست دارین راجع به Form Factor ها یا سوکت‌های مادربرد بدونید، با ما همراه باشید تا انواع مادربرد کامپیوتر رو بررسی کنیم.

قطعی گسترده اینترنت در تهران / مخابرات: به ما ارتباطی ندارد / علت

به تراشهٔ سوپر I/O بعلاوه ی دو تراشه ی دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد. از چیپ ستهای معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان intel و AMD را نام برد. در مادربرد حافظه‌ای محدود و فقط خواندنی به نام سیماس (CMOS) وجود دارد که اطلاعات فنی اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی کامپیوتر را در خود نگه می‌دارد. در هنگام راه‌اندازی سیستم، این حافظه اطلاعات لازم را دربارهٔ کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت‌افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند.

Motherboard ASUS B760 F STRIX WIFI GAMING DDR5

قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر خانگی، اداری و گیمینگ بروزکالا

از چیپست‌های معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان اینتل (Intel) و ای‌ام‌دی (AMD) را نام برد. مادربرد یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کامپیوتر بوده که تخصیص نیرو به سایر اجزاء، باعث می‌شود سیستم شما به خوبی کار کند. بین مادربرد گیمینگ و مدل‌های معمولی اختلاف زیادی وجود دارد اما شما باید این دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است. یک مادربرد گیمینگ قدرتمندتر است و ویژگی‌های بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که برای هر فردی مناسب و ضروری باشد.

مطالب مرتبط