5 درس برای زنده ماندن در بحران ها از تیم اوکراینی SE Ranking
این پست توسط SE Ranking حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
با بیش از نیمی از کارمندان ما اهل اوکراین هستندرتبه بندی SE تایید می کند که از طریق کار گروهی می توانید از بزرگترین طوفان ها عبور کنید.
علیرغم بحران، از دست دادن مشتریان، خروج از بازار روسیه، جابجایی گسترده کارکنان، و محیط کار در منطقه جنگی (برای کسانی که در اوکراین ماندند)، ما نه تنها توانستیم زنده بمانیم بلکه فراتر از مرحله قبل از جنگ به عنوان یک تجارت تکامل پیدا کنیم. .
از طریق این مقاله، تیم SE Ranking میخواهد به اشتراک بگذارد که چگونه با وجود شرایط غیرقابل توصیف، ما نه تنها زنده ماندیم، بلکه پیشرفت کردیم.
1. مردم را در اولویت قرار دهید. آنها راه نجات شما هستند.
هر یک از اعضای تیم ما در میانه این بحران مایل بیشتری را دویدند.
کار سخت و فداکاری آنها چیزی است که این شرکت را سرپا نگه داشته است.
هیچ نکته و ترفند مربوط به کسب و کار هرگز بدون آنها نمی تواند تفاوت ایجاد کند، به همین دلیل است که رتبه بندی SE بر تامین امنیت تا حد امکان برای تیم متمرکز شده است.
رتبه بندی SE دفتر را از کیف به وروتسواف منتقل کرد که به تیم کمک کرد به مکان های امن تر منتقل شود.
در روزهای اول جنگ، کل تیم اوکراین کمک هزینه جابجایی دریافت کردند.
سپس، بخشی از تیم ما که وارد لهستان شد، ابتدا به دیگران در زمینه حمل و نقل، اقامت، جنبه های قانونی و غیره کمک کرد.
حتی یک نفر هم اخراج نشد هیچ کاهشی در حقوق صورت نگرفت.
حفظ امنیت تیم از نظر مالی به اولویت اول شرکت تبدیل شد.
تنها پس از گذشت چند هفته از جنگ، تمام برنامه های پاداش و پوشش های توسعه شخصی بازسازی شدند.
جلسات گروه درمانی را شروع کردیم تا به ما در پردازش آنچه در حال رخ دادن بود کمک کند.
اگرچه خانواده رتبه بندی SE ما از نظر سرزمینی تقسیم شده و از نظر اخلاقی شکسته شده بود، درست مانند هزاران خانواده اوکراینی دیگر، ما از یکدیگر حمایت کردیم.
ما جلسات ویژه آنلاین ترتیب دادیم تا تیم بتواند از نظر احساسی هماهنگ شود. ما همچنین از یک روانشناس حرفه ای دعوت کردیم که به ما کمک کرد تا از آسیب های جنگ عبور کنیم.
ما شروع به نمایش اعضای تیم خود در رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری داستان های آنها کردیم.
پس از یادگیری نحوه سازگاری با واقعیت جدید موجود، احساس کردیم که صدای تیم ما باید از همه جا شنیده شود. ما مجموعه ای از پست ها را راه اندازی کردیم که در آن هم تیمی های ما در مورد خودشان و تجربیاتشان صحبت کردند.
این کار کارکنان ما را تحریک کرد و جنبه انسانی رتبه بندی SE را آشکار کرد.
احترام و قدردانی از کارمندان کلید وفاداری آنها و در نتیجه کلید موفقیت هر کسب و کاری است.
این رویکرد به مردم همیشه رتبه SE را بدون توجه به شرایط خارجی قوی نگه داشته است.
مردم برای ما بیشترین ارزش را داشتند، هستند و خواهند بود، زیرا آنها پشت محصول ما هستند – محصولی که صدها هزار نفر در سراسر جهان آن را دوست دارند.
درس آموخته شده: برای افرادی که پشت محصول هستند ارزش قائل شوید و آنها هم به شما پاسخ خواهند داد.
2. تا حد امکان به برنامه های خود پایبند باشید.
جنگ زندگی ما را زیر و رو کرد.
بسیاری از برنامه های ما خراب شد و عدم اطمینان کامل به “بهترین” دوست ما تبدیل شد. همه اعضای تیم ما این را احساس کردند.
همه ما به ثبات نیاز داشتیم و شغلمان برای ما چیزی شبیه به «جزیره» قطعیت شد. ما تصمیم گرفتیم نه اینکه به حالت حفظ انرژی برویم، بلکه تا آنجا که می توانیم نقشه راه خود را دنبال کنیم.
و کار کرد!
کار سخت ما منجر به چهار ابزار کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و NLP شد:
- جستجوگر سئو روی صفحه، هر صفحه وب را با بررسی 94 پارامتری که بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد، تجزیه و تحلیل می کند.
- ماژول بازاریابی محتوا به شما کمک میکند تا با تلاش کمتر، خلاصههایی بسازید و محتوای مناسب سئو را سریعتر ایجاد کنید.
- SERP Analyzer بهترین بازیکنان SERP را نشان میدهد و صفحات آنها را با بررسی بیش از 110 پارامتر درون صفحه و خارج از صفحه اندازهگیری میکند.
- Backlink Gap Analyzer دامنه ها و URL هایی را نشان می دهد که به رقبای شما پیوند دارند اما به شما پیوند نمی دهند.
ما تا حد امکان به برنامه اصلی خود نزدیک شده ایم و حتی موفق شدیم برای اولین بار در اکتبر به کنفرانس brightonSEO بپیوندیم.
ما نه فقط احساس کنید مثل اینکه داریم جلو می رویم ما هستند حرکت رو به جلو
درس آموخته شده: حتی زمانی که احساس شکستگی و گم شدن می کنید، کار خود را انجام دهید. ممکن است در دنیایی در حال تغییر و ترسناک به منبع اطمینان شما تبدیل شود.
3. به ارزش های خود وفادار بمانید – صرف نظر از ریسک های تجاری کوتاه مدت.
صداقت یکی از ارزش های برتر رتبه بندی SE است.
مهم نیست که چقدر بخواهیم چیزی را بگوییم که مردم می خواهند بشنوند، ما به حقیقت پایبند هستیم.
حقیقت این است که فدراسیون روسیه به اوکراین حمله کرد و ما نمیتوانستیم به حمایت از مشتریان روسیه ادامه دهیم، زیرا این به معنای حمایت از مشاغلی بود که مالیات میپرداختند و از ارتش خود حمایت میکردند.
اگرچه روسیه 15 درصد از کل مشتریان رتبه بندی SE را به خود اختصاص داده است، اما در پایان فوریه ارائه خدمات به آنها را متوقف کردیم.
از آن زمان، کاربران جدید روسی نمی توانند و نمی توانند با رتبه بندی SE ثبت نام کنند، و ما پرداختی از مشتریان روسی فعلی را نمی پذیریم.
برای غلبه بر مشکلات ناشی از خروج از چنین بازار بزرگی، باید:
- منابع ما را برای جذب مشتریان جدید از کشورهای دیگر هدایت کنید.
- فعالیت های برنامه ریزی شده را مرور کنید و کانال های ارتقای پلت فرم جدید را اضافه کنید.
- سیاست قیمت گذاری را کمی تغییر دهید.
ما موقعیت خود را مانند همیشه به روشی صادقانه به مشتریان اعلام کردیم و این موضوع مورد توجه آنها قرار گرفت.
ما ممکن است 15٪ از مشتریان خود را از دست داده باشیم، اما رتبه بندی SE از آن زمان تاکنون 20٪ بیشتر جذب کرده است. شرکت ما همچنان سودآور است و درآمدهای ما همچنان در حال رشد است.
امسال، ما 1000 بررسی را در G2 انجام دادیم! ما همچنین دارای بالاترین رتبه راه حل نرم افزار SEO در بازار هستیم. ما نمی توانیم بیشتر از این از کاربران خود برای حمایت و تشویق ما در این راه سپاسگزار باشیم.
درس آموخته شده: وقتی به اعتقادات خود وفادار بمانید، با وجود ضررهای اولیه، نتیجه خواهد داد.
4. هرگز در امنیت کوتاهی نکنید. مسائل ممکن است برای شما گران تمام شود.
بحران ها کاملاً غیرقابل پیش بینی هستند.
بدتر از آن، عدم توانایی حدس زدن در آینده یکی از بزرگترین دلایل مخرب بودن بحران ها است.
میلیون ها و یک مشکل احتمالی وجود دارد که می تواند شما را غافلگیر کند و اگر نپذیرید شما را از پا درآورد اقدامات پیشگیرانه به زودی.
بزرگترین بیمه نامه شما این است که تمام خطرات احتمالی را مرتب کنید و سپس راه هایی برای غلبه بر آنها پیدا کنید.
رتبه بندی SE دقیقاً این کار را انجام داد. ما از همان ابتدا همه خطرات احتمالی را متنوع کردیم تا خدمات ما حتی از طریق یک بحران همچنان به قوت خود باقی بماند.
چگونه امنیت کسب و کار را افزایش دهیم
SE Ranking چندین تاکتیک را برای اطمینان از ایمن ماندن فرآیندها و اطلاعات در هر شرایطی اجرا کرد.
- ما سرورها در چندین مکان امن ایجاد شده اند: آلمان، فنلاند و ایالات متحده آمریکا.
- ما داریم ایجاد یک زیرساخت محصول قابل اعتماد، و سیستم حتی زمانی که برخی از خرابی ها رخ می دهد به کار خود ادامه می دهد.
- تیم ها، نه فقط یک نفر، فرآیندها را هماهنگ می کنند. هر یک از اعضای تیم می تواند در صورت بروز مشکلات، با آنها مقابله کند. به همین دلیل است که وقتی برخی از ما نمی توانستیم کار کنیم (چون مجبور بودند به مکان امن تری نقل مکان کنند یا در پناهگاه بمب مخفی شوند)، سایر بازیکنان تیم می توانستند آنها را پوشش دهند.
- تمام ارتباطات در یک مکان اتفاق می افتد. در مورد ما، Slack است. ما برای هر پروژه، بخش و حتی برای کمپین های تبلیغاتی کانال های جداگانه ای داریم. به این ترتیب همه در یک صفحه هستند و در عرض چند ثانیه به تغییرات و به روز رسانی ها دسترسی دارند.
- ما ارتباطات خود را تا حد امکان شفاف نگه می داریم، از مدیریت سطح C گرفته تا اعضای تیم فردی. تمام تصمیمات فوری بدون تأخیر و با بوروکراسی محدود انجام می شود. شفاف ماندن ما را برای روزهای سخت پیش رو آماده کرد. خدمات ما به کار خود ادامه داد، حتی در آغاز جنگ که تغییرات زیادی باید فورا اعمال می شد.
- ما راهنمای عملیاتی برای همه بخش ها داریم در تلاقی. ما فرآیندها را با جزئیات توصیف می کنیم تا هر یک از اعضای تیم بدانند هنگام آماده شدن برای انجام یک کار یا فعالیت چه کاری انجام دهند.
درس آموخته شده: کوشا باشید و برای بدترین سناریو آماده باشید زیرا هرگز نمی دانید که یک بحران چه زمانی رخ خواهد داد.
5. از گفتن آنچه باید گفته شود نترسید.
از نقطه نظر عملیاتی، ما باید مطمئن می شدیم که مشتریان ما تاثیر بحران را بر کار و محصول شرکت احساس نمی کنند.
اما در سطح اخلاقی، ما باید به فیل در اتاق می پرداختیم – جنگ.
علیرغم وجود اقیانوس محتوا در مورد تهاجم، ما صدای خود را در میان جامعه بازاریابی دیجیتال پیدا کردیم و با آن پرواز کردیم. ما هنوز نمیتوانیم بیشتر از این سپاسگزار باشیم برای حمایتی که هنوز از این جامعه تا به امروز وجود دارد.
ما همچنین مجموعهای از پستها و مقالهها را منتشر کردیم که در مورد روشهای مختلفی که میتوانید از آنها حمایت کنید بحث میکنیم: اوکراین، زنان اوکراینی در طول جنگ، متخصصان SEO اوکراین که داوطلب شدند و تیم باورنکردنی ما.
اواخر امسال، SE Ranking به عنوان بهترین کمپین محتوای واکنش به بحران برای این سری از نشریات در فهرست نهایی جوایز محتوای جهانی قرار گرفت.
ما به ویژه از میراندا میلر سپاسگزاریم که جزو اولین کسانی بود که از ما حمایت کرد زیرا ما آنچه را که لازم بود و هنوز هم باید گفته شود بیان کردیم.
SE Ranking همچنین یک وبینار SEO خیریه با Aleyda Solis، Barry Schwartz، Barry Adams و Kristina Azarenko برگزار کرد که بیش از 1100 نفر در آن شرکت کردند.
این رویداد 4000 دلار برای بنیاد Save the Children جمع آوری کرد که از هر کودک آسیب دیده از جنگ در اوکراین محافظت می کند.
با تمام این حمایت ها، ما یک بار دیگر متقاعد شدیم که جامعه SEO یک خانواده واقعی است که همیشه در سخت ترین زمان ها در کنار شما و در کنار شما هستند.
درس آموخته شده: صدای خود را به گوش دیگران برسانید و جامعه از شما حمایت خواهد کرد.
ایمن باشید مخلص باشید. صادق باش حامی باشید. قوی باش.
این نکات تنها زمانی کار می کنند که با شفافیت و صداقت همراه شوند.
ما معتقدیم که این فضیلتها برای موفقیت هر کسبوکاری اساسی هستند. شما باید در مورد آنچه فناوریها و فرآیندهای شما ارائه میدهند کاملاً شفاف باشید و کاملاً به نیازها، نظرات و رفاه کارکنان و مشتریان خود باز باشید.
- داده های ایمن باید به طور مداوم ایمن باشند.
- ارتباطات شفاف باید همیشه شفاف باشد.
- اگر پشتیبانی کامل ارائه می دهید، کاملاً حمایت کنید.
این رویکرد برای ما ثابت شده و هنوز هم موثر است و بعید است هرگز تغییر کند.
و به یاد داشته باشید: بحرانها چالشهای منحصر به فردی را ایجاد میکنند که نیازمند رویکردهای منحصربهفردی است. استراتژی های یک اندازه در اینجا جایی ندارند. بنابراین، از نکات ما به عنوان معیار استفاده کنید و با یافتن راه موفقیت، آنها را با استراتژی کسب و کار خود تطبیق دهید.