Google واجد شرایط بودن برای نتایج غنی از محصول را افزایش می دهد


Google با استفاده از داده‌های ساخت‌یافته، واجد شرایط بودن را برای تجربه‌های جستجوی فهرست تجاری و قطعه‌های محصول افزایش داد. این تغییر بر بازرگانان، سایت‌های بررسی محصول و سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات محصول تأثیر می‌گذارد.

فیدهای Merchant Center دیگر برای واجد شرایط بودن برای نتایج غنی از محصول ضروری نیستند.

همچنین دو گزارش جدید در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد.

در اطلاعیه گوگل آمده است:

«در ابتدا، قطعه‌های محصول در نتایج جستجوی Google عمدتاً توسط داده‌های ساختار یافته محصول schema.org ارائه می‌شد، و تجربیات فهرست‌بندی تاجر عمدتاً با جزئیات محصول ارائه‌شده از طریق فید Google Merchant Center تأمین می‌شد.

اکنون تاجران می‌توانند با ارائه داده‌های محصول در صفحات وب بدون حساب Google Merchant Center واجد شرایط تجربه فهرست‌بندی تاجر باشند.

این واجد شرایط بودن بهبودیافته تا حدی با گسترش‌های اخیر به ویژگی‌ها و انواع مرتبط با محصول در schema.org برای حوزه‌هایی مانند اندازه‌بندی پوشاک و رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی ممکن شده است.

تجارب محصول پیشرفته در جستجو

تجارب پیشرفته، که گاهی اوقات به عنوان نتایج غنی از آن یاد می‌شود، ویژگی‌های جستجویی هستند که می‌توانند تصاویر را نشان دهند و اطلاعات بیشتری نسبت به یک قطعه جستجوی معمولی ارائه دهند.

هنگامی که بازرگانان از داده های ساختاری مناسب استفاده می کنند، واجد شرایط نمایش محصولات خود برای فروش مستقیماً از نتایج جستجو می شوند.

گوگل دو تجربه جستجوی مرتبط با محصول را برجسته کرده است:

  • محصولات محبوب
  • قطعه محصول

تجربه جستجوی محبوب محصولات، تصاویر محصولات را درست در نتایج جستجو نمایش می دهد.

گوگل نمونه ای از محصولات محبوب را در جستجو منتشر کرد:

نتایج غنی از محصولات

نوع دیگری از نتیجه غنی که واجد شرایط بودن را افزایش داده است، قطعه محصول نامیده می شود.

نمونه ای از یک قطعه محصول

نمونه ای از یک قطعه محصول در نتایج جستجو

گزارش های کنسول جستجوی جدید

گوگل همچنین اعلام کرد که گزارش داده های ساختار یافته محصول را از کنسول جستجو حذف و دو گزارش جدید جایگزین آن می کند.

گزارش‌های جدیدی که در کنسول جستجو قابل مشاهده هستند عبارتند از:

گزارش فهرست های تجاری

تاجرانی که محصولاتی را می فروشند باید از گزارش فهرست تجاری استفاده کنند. این گزارش مسائل مربوط به داده های ساختاریافته مربوط به تجربیات فهرست رایگان را نشان می دهد.

گزارش قطعات محصول

سایت‌هایی که نظرات محصول را منتشر می‌کنند یا محصولاتی را نمی‌فروشند اما از داده‌های ساختاری محصول استفاده می‌کنند باید از این گزارش استفاده کنند.

این گزارش مشکلات داده های ساختاریافته مربوط به قطعه های محصول در جستجو را نشان می دهد.

گزارش قطعه محصول گزارش داده های ساختار یافته محصول قدیمی را جذب می کند. داده های گزارش قدیمی اکنون در این گزارش جدید موجود است.

مستندات تجربیات فهرست محصولات رایگان

Google اسناد مربوط به تجربه‌های فهرست‌بندی رایگان را به‌روزرسانی کرد.

اسناد به روز شده اکنون حاوی اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه واجد شرایط بودن بازرگانان برای دریافت فهرست رایگان نتایج غنی از طریق استفاده از داده های ساخت یافته محصول است.


منابع ذکر شده:

اعلامیه Google در مورد واجد شرایط بودن فهرست تجاری گسترده

اسناد داده های ساخت یافته محصول Google

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski

اسکرین شات توسط نویسنده





منبع