Google’s Martin Splitt نحوه یافتن و حذف برچسب های Noindex را توضیح می دهد
تیم روابط جستجو Google یک فیلم جدید SEO Office Hours با مارتین اسپلیت منتشر کرده است.
او با یک مشکل رایج که بسیاری از دارندگان وب سایت با آن روبرو هستند مقابله می کند: برچسب های ناخواسته Noindex که صفحات را از نتایج جستجو دور نگه می دارد.
در این ویدئو ، Splitt به کاربری به نام Balant کمک می کند که نتوانست برچسب Noindex را از وب سایت خود حذف کند. Balant می خواست صفحه آنها عمومی باشد ، اما این برچسب از این امر جلوگیری می کرد.
برچسب های Noindex ناخواسته از کجا آمده است
Splitt چندین مکان را ذکر کرد که برچسب های ناخواسته Noindex ممکن است مخفی شوند:
“اطمینان حاصل کنید که در کد منبع نیست ، از JavaScript نمی آید ، بلکه از جاوا اسکریپت شخص ثالث نیست.”
Splitt خاطرنشان کرد که ابزارهای آزمایش A/B اغلب باعث این مشکل می شوند. این ابزارها گاهی اوقات برچسب های Noindex را برای آزمایش نسخه های صفحات خود اضافه می کنند بدون اینکه متوجه شوید.
مشکلات CDN و حافظه پنهان
اگر از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده می کنید ، Splitt هشدار داد که نسخه های قدیمی ذخیره شده ممکن است حتی پس از حذف آنها از سایت خود ، برچسب های Noindex داشته باشند.
Splitt توضیح داد:
“اگر شما یک Noindex وارد شده اید و از CDN استفاده می کنید ، ممکن است این حافظه پنهان هنوز به روز نشده باشد.”
تنظیمات و افزونه های CMS خود را بررسی کنید
SPLITT توضیح داد که تنظیمات سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) ممکن است بدون اینکه بدانید برچسب های Noindex را اضافه کنید.
او گفت:
“اگر از CMS استفاده می کنید ، ممکن است تنظیمات یا افزونه هایی برای SEO وجود داشته باشد ، و ممکن است چیزی مانند” موتورهای جستجو اجازه دهید تا این محتوا را فهرست بندی کنند “یا” دسترسی به این محتوا “داشته باشند ، و می خواهید مطمئن شوید که تنظیم شده است.”
SPLITT افزود: اگر می خواهید محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شود ، تنظیمات با عنوان “موتورهای جستجوگر مجاز” باید بررسی نشود.
فیلم کامل را ببینید:
https://www.youtube.com/watch؟v=jgcxqfwpwfe
فرآیند اشکال زدایی برای مسائل مداوم Noindex
اگر با مشکلات سرسخت Noindex سر و کار دارید ، Splitt پیشنهاد می کند که این مکان ها را به ترتیب بررسی کنید:
- کد منبع HTML خود را مستقیماً بررسی کنید
- به پرونده های JavaScript نگاه کنید که ممکن است برچسب های متا را اضافه کنند
- اسکریپت های شخص ثالث ، به ویژه ابزارهای آزمایش را مرور کنید
- بررسی کنید که آیا CDN Cache شما نیاز به به روزرسانی دارد
- به تنظیمات CMS و افزونه های SEO خود نگاه کنید
این برای متخصصان سئو معنی دارد
توصیه های Google نشان می دهد که چرا بررسی دقیق سئو فنی ضروری است. وب سایت های مدرن با محتوای پویا و ابزارهای شخص ثالث پیچیده هستند ، بنابراین یافتن مشکلات فنی سئو فنی حفر عمیق تر می شود.
متخصصان سئو باید مرتباً سایتهای خود را با ابزارهایی که JavaScript را پردازش می کنند ، خزنده کنند. این عمل درک عمیق تری از چگونگی تفسیر موتورهای جستجو صفحات شما ، فراتر از HTML اساسی و آشکار کردن دید واقعی محتوای شما ارائه می دهد.
Google همچنان این مسائل فنی اساسی را در فیلم های خود پوشش می دهد ، و نشان می دهد که حتی وب سایت های طراحی شده نیز اغلب با مشکلات نمایه سازی مبارزه می کنند.
اگر صفحات شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود ، از ابزار بازرسی URL Google در کنسول جستجو استفاده کنید. این به شما نشان می دهد که چگونه Google صفحه شما را می بیند و آیا برچسب Noindex وجود دارد یا خیر.