Mueller Google پیش بینی لینک های توهم شده را پیش بینی می کند: تغییر مسیر یا نه؟
صاحبان وب سایت و متخصصان سئو با مشکل جدیدی روبرو هستند. ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی هنگام مراجعه به وب سایت های واقعی ، URL های جعلی ایجاد می کنند.
این موضوع در گفتگوی اخیر رسانه های اجتماعی بین متخصصان صنعت مورد بحث قرار گرفت.
پیوندهای توهم یافته باعث 404s
در Bluesky ، بازاریاب دیجیتال ، دن تورنتون ، الگویی از 404 خطا از URL های غیر موجود ایجاد شده توسط سیستم های AI را نشان داد.
سؤال وی: آیا باید این پیوندها به صفحات موجود هدایت شود؟
تورنتون اظهار داشت:
“تعدادی از 404 ثبت شده در وب سایت مشتری را بررسی کرد.
و مقدار قابل توجهی توسط یک سرویس هوش مصنوعی تولید شده است ، که به نظر می رسد به تازگی مقالات و URL ها را در استنادها تهیه کرده اند. حتی از ساختار URL مناسب استفاده نمی کند
بحث در مورد ارزش تغییر مسیر و هرگونه تأثیر بالقوه. “
تورنتون اضافه می کند:
وی گفت: “از یک طرف ، اشتباهات توسط رباتهای AI مبهم تر ممکن است به دلیل اضافه کردن تغییر مسیر بیشتر ، ارزش تصحیح را به نظر برساند. از سوی دیگر ، اگر مشتری نسبتاً کوچکی با ارزش بالایی برای تبدیل باشد ، حتی یک زن و شوهر از دست رفته به دلیل آسیب به نام تجاری قابل توجه خواهند بود. “
دیدگاه گوگل
جان مولر با پیش بینی افزایش پیوندهای توهم ، جان مولر راهنمایی هایی را ارائه می دهد که می تواند به حرکت در این مسئله کمک کند.
اول ، او توصیه می کند که یک صفحه 404 خوب در محل داشته باشد ، با بیان:
وی گفت: “یک صفحه 404 خوب می تواند به توضیح ارزش سایت کمک کند و برای کسب اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کند. همچنین می توانید از URL به عنوان پرس و جو جستجو در سایت استفاده کنید و نتایج را در صفحه 404 نشان دهید تا افراد نزدیک شوند. “
وی قبل از سرمایه گذاری در راه حل ها ، جمع آوری داده ها را توصیه می کند.
مولر اظهار داشت:
“من نمی دانم که آیا این یک چیز رایج تر خواهد بود؟ وسوسه انگیز است که از یک خاموش خارج شوید [incidents]، اما شاید منطقی باشد که قبل از صرف هزینه زیاد روی آن ، داده های بیشتری را جمع آوری کنیم. “
در یک نظر پیگیری ، مولر پیش بینی کرد:
“برگهای چای من می گویند که برای 6 تا 12 ماه آینده شاهد افزایش اندکی از این پیوندهای توهم شده هستیم که روی آن کلیک می شود ، و پس از آن که خدمات مصرف کننده برای بهتر شدن در URL های واقعی تنظیم می شوند ، ناپدید می شوند.”
به کلیک های تصادفی امیدوار نباشید
مولر چشم انداز گسترده تری را ارائه داد و به متخصصان سئو توصیه کرد که از تمرکز روی معیارهای جزئی خودداری کنند.
وی اضافه می کند:
وی گفت: “من می دانم که برخی از SEO ها دوست دارند بیش از حد روی معیارهای کوچک تمرکز کنند ، اما فکر می کنم سایت ها بهتر از آنکه به امید کلیک بر روی یک حالت پایدار تمرکز کنند ، بهتر خواهند بود. چیزهای بیشتری بسازید که ارزش واقعی را برای وب به ارمغان می آورد ، و باعث می شود کاربران به خودی خود بازگردند. “
این به چه معنی است
با افزایش پذیرش هوش مصنوعی ، ناشران ممکن است نیاز به تدوین استراتژی های جدید برای کاهش توهم داشته باشند.
آمون جانز ، که به عنوان پیشگام در صنعت سئو شناخته شده است ، یک راه حل بالقوه برای در نظر گرفتن ارائه می دهد.
وی در پاسخ به تورنتون ، پیشنهاد می کند:
“من فکر می کنم هر صفحه جدید 404 سفارشی باید یک یادداشت را برای هر کسی که از طریق AI به آنجا رسیده است برای توضیح توهم و چگونگی ایجاد AI بسیاری از آنها حتی سایت خود را به روز کنید تا به مردم هشدار داده شود – آموزش و پرورش شما را باهوش تر می کند.”
خیلی زود است که در این زمان یک استراتژی خاص را توصیه کنید.
مولر قبل از ایجاد تغییرات اساسی ، نظارت بر این خطاها و تأثیر آنها را توصیه می کند.
تصویر برجسته: استودیوی Iljanaresvara/Shutterstock