WooCommerce Rebrand درسهایی برای به دست آوردن لبه رقابتی ارائه می دهد


مصاحبه با WooCommerce نشان می دهد که Rebrand اخیر آنها یک تجدید استراتژیک است و درس برای مشاغل و بازاریابان جستجو در مورد چگونگی ارتباط و رقابتی ارائه می دهد.

یک تازه کار

یک Rebrand که اخیراً توسط WooCommerce اعلام شده است بسیار بیشتر از بروزرسانی آرم است. این بخشی از تکامل پلتفرم آنها است که نشان دهنده ارزش استراتژیک ارزیابی مجدد انتظارات کاربر برای حضور در رقابت است.

سخنگوی WooCommerce موافقت کرد:

“دقیقاً: به روزرسانی برند نشان دهنده تکامل گسترده تر ما به سمت یک بستر یکپارچه تر است. در حالی که تغییرات بصری قابل توجه است ، آنها نشان دهنده تغییر ما در جهت قدرتمندتر کردن WooCommerce از جعبه در حالی که انعطاف پذیری منبع باز را حفظ می کنند. “

از تکامل تا یک تازه

WooCommerce از یک افزونه به یک پلتفرم در حال تحول پایدار بوده است. و حتی اگر خود را به عنوان سکویی برای مدتی در حال حاضر یاد می کند ، تکامل از افزونه به پلتفرم به دلیل ابتکار داخلی WooCommerce به نام More In Core سرعت می یابد. اعلام شده در سال 2024 ، بیشتر در CORE تغییر به یک تجربه WooCommerce است که یک تجربه تجارت الکترونیکی کامل تر را مستقیماً از جعبه فراهم می کند ، و عملکردهای اصلی را که اکثر سایت های تجارت الکترونیک به آن نیاز دارند بدون نیاز به نصب افزونه های اضافی ارائه می دهد.

یکی از نمونه ها ، از اکتبر 2024 ، ادغام افزونه برند است که قبلاً یک افزونه ممتاز بود اما اکنون یک ویژگی استاندارد از خود این سیستم عامل است. ویژگی این برند صاحبان فروشگاه ها را قادر می سازد تا طبقه بندی بر اساس مارک ها ایجاد کنند.

سخنگوی WooCommerce توضیح داد:

“در حالی که” بیشتر در هسته “یک نام داخلی است که ما از آن استفاده می کنیم (ما از این پیشرفت ها هیجان زده هستیم!) ، هدف ما به سادگی افزودن ویژگی های بیشتر نیست – این در مورد ایجاد یک بستر تجاری جامع است که ابزارهای اساسی را ارائه می دهد که اکثریت بازرگانان به خارج از جعبه ، کاهش درگیری و مدیریت افزونه ، افزایش عمق ادغام بین ویژگی های پلتفرم و آزاد کردن سازندگان و فروشندگان برای تمرکز بر سایر بخش های تجارت خود نیاز دارند.

ما با ادغام پسوندهای متعلق به وو ، مانند مارک ها شروع می کنیم. این در مورد حذف فرصت ها برای توسعه دهندگان شخص ثالث نیست-ما به یک اکوسیستم پر جنب و جوش متعهد هستیم که توسعه دهندگان بتوانند بر روی سکوی ما بسازند و رشد کنند. ما با دقت در نظر داریم که کدام ویژگی ها برای اکثر بازرگانان واقعاً ضروری است و آنها را به روش هایی که حفظ انعطاف پذیری WooCommerce برای آن شناخته شده است ، ضروری است.

با نگاهی به آینده در سال 2025 ، بازرگانان و توسعه دهندگان می توانند انتظار داشته باشند که ادغام متفکرانه و عمیق از ویژگی های کلیدی ، پیشرفت مداوم عملکرد در مدیریت محصول و سفارش به ویژه ، و یک تجربه کاربری ساده که بیشتر و بیشتر از طرح های مدیر مدرن وردپرس استفاده می کند. “

تجربه کاربر و UI

تمرکز روی کاربر مکان بسیار خوبی برای شروع یک تازه کار است. آیا بازدید کنندگان سایت از سایت شما به همان روش استفاده می کنند؟ آیا روندهای نوظهور برای در نظر گرفتن وجود دارد؟

من از WooCommerce پرسیدم که آیا پیشرفت های خاص UX و UI وجود دارد که به عنوان بخشی از تازه سازی برند اخیر فوریه 2025 آنها اجرا شده است یا خیر. آنها پاسخ دادند:

وی گفت: “این برند تازه سازی با کار مداوم تراز می شود تا WooCommerce بصری تر شود. ما ابتدا در بهبود تجربیات اصلی در رابط مدیر و مدیریت فروشگاه تمرکز می کنیم – تعامل اساسی که بازرگانان ما روزانه از آن استفاده می کنند.

به طور خاص ، ما در حال پیشرفت در پرداخت های پرداختی و تجربه پیکربندی هستیم.

ما در حال ایجاد یک موضوع جدید استارت بهینه شده تجارت با مجموعه ای از تغییرات خلاقانه موجود در خارج از جعبه هستیم. ما به سرعت در حال تکرار محصول WooCommerce Analytics بودیم که اخیراً در بتا منتشر کردیم و مستقیماً با جامعه در مورد قابلیت های جدید پیرامون وضعیت سفارش و مدیریت تحقق همکاری می کنیم. “

درسهایی برای بازاریابان جستجو

من در مورد چگونگی تازه سازی برند آنها در یک استراتژی بزرگتر پرسیدم تا دریابند که دیگران می توانند در مورد انجام چنین کاری برای مارک ها و وب سایت های خود بیاموزند. من از آنها خواسته ام که بازاریابان جستجو چه درسهایی می توانند از تجربه خود بیاموزند و آنها فرایندی را توصیف کردند که ذینفعان را از اکوسیستم به کاربران شناسایی می کند ، انتظارات کاربر تعیین شده توسط رقبا و همه اینها را در ایجاد تازه کردن خود می بندد.

سخنگوی WooCommerce به اشتراک گذاشت:

“Rebrand ما گروه های مختلفی را تشکیل می دهد که اکوسیستم ما را تشکیل می دهند: سازندگانی که فروشگاه هایی را برای مشتری ها ، توسعه دهندگان ایجاد می کنند که محصولات و پسوندهایی ایجاد می کنند ، بازرگانانی که مشاغل خود را بر روی WooCommerce اداره می کنند ، میزبان هایی که به ما در ارتباط با مجموعه بزرگتری از مشتریان کمک می کنند ، و مشارکت کنندگان در آن کمک می کنند. پلت فرم منبع باز ما نکته اصلی تحقیق در مورد هر گروه برای درک چگونگی تعامل آنها با WooCommerce متفاوت است: توسعه دهندگان مشاغل بر روی پلتفرم ما ، بازرگانان مدیریت عملیات روزانه ، سازندگان ایجاد سایت های مشتری و مشارکت کنندگان را تقویت می کنند.

و البته ما نیز مجبور شدیم در چشم انداز فعلی عامل باشیم. چه سکوهای تجارت الکترونیکی دیگر به نظر می رسند ، سایر شرکتهای فناوری به نظر می رسند – و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم. تمام این موارد ، به علاوه ما باید اطمینان حاصل کنیم که احساس می شود وو را صادقانه می دانیم: این که با ریشه های منبع باز ما ، آنچه ما به آن اعتقاد داریم و چه سکو انجام می دهد ، هماهنگ است. ما فوق العاده افتخار می کنیم که تیم های طراحی داخلی و بازاریابی ما در اینجا انجام شده است. این یک تظاهرات عالی از تیمی است که ما آنها را مونتاژ کرده ایم و آنچه آنها قادر هستند.

برای بازاریابان جستجو ، در اینجا یک درس ارزشمند در مورد درک بخش های مختلف مخاطبان و نحوه تعامل آنها با محصول یا خدمات شما وجود دارد. درست همانطور که باید در نظر بگیریم که چگونه برند ما با سازندگان در مقابل بازرگانان در مقابل توسعه دهندگان صحبت می کند ، بازاریابان جستجو باید در نظر بگیرند که گروه های مختلف کاربر چگونه با محتوای خود جستجو و تعامل دارند. این در مورد ایجاد یک پیام منسجم است که ضمن پرداختن به نیازهای خاص و نقاط درد آنها ، در بین مخاطبان طنین انداز است. “

اولویت ها برای تازه کردن

برخی از افراد به دلیل نگرانی در مورد عملکرد عملکردی که از ویژگی های Bloat از ویژگی های موجود ناشی می شود ، انعطاف پذیری فقط فعال کردن عملکردهای مورد نیاز را دوست دارند. درک من این است که راه هایی برای خاموش کردن ویژگی های غیر ضروری وجود دارد ، آیا این درست است؟ آیا خاموش کردن آنها به آسانی به عنوان یک ضامن (یک ماژول UI) ساده خواهد بود ، یا برای انجام این کار مجبورند به کد پرش کنند؟

چگونه می توان تصمیم گرفت که چه چیزی برای کاربر بهترین چیست؟ در چه مقطعی می گویید ، افراد کافی به این امر احتیاج ندارند؟

WooCommerce بینش های مفید زیر را ارائه داد:

وی گفت: “ما در مورد توجه به اینکه چه ویژگی هایی به بخشی از WooCommerce اصلی تبدیل می شود ، بسیار متفکر هستیم. ما با نگاهی به برنامه های افزودنی حق بیمه خودمان که قابلیت تجارت اساسی را ارائه می دهند ، شروع کردیم – ویژگی هایی که بیشتر بازرگانان برای اداره مؤثر مشاغل خود نیاز دارند.

این در مورد اضافه کردن ویژگی ها فقط برای اضافه کردن آنها نیست ، و قطعاً در مورد محدود کردن فرصت ها برای توسعه دهندگان شخص ثالث که برای اکوسیستم ما بسیار مهم هستند نیست. ما می دانیم که برخی از بازرگانان و سازندگان به ویژگی های خاصی احتیاج دارند که برنامه های ما ارائه نمی دهند – و این قدرت WooCommerce است. در عین حال ، ما همچنین می دانیم که نیاز به مدیریت چندین برنامه افزودنی برای کارکردهای ساده مانند مارک ها می تواند نقاط درد ایجاد کند.

درعوض ، این در مورد ارائه یک پایه محکم است که هم بازرگانان و هم توسعه دهندگان می توانند بر روی آن بسازند. ویژگی ها را می توان به راحتی از طریق رابط مدیر فعال یا غیرفعال کرد تا بازرگانان بتوانند سایت های خود را لاغر و سریع نگه دارند. این رویکرد مدولار به این معنی است که فروشگاه ها می توانند از آنچه مورد نیاز خود هستند استفاده کنند در حالی که توسعه دهندگان می توانند به روش های جدید به نوآوری و گسترش این پلتفرم ادامه دهند و با تکیه بر عملکرد اصلی قوی که همیشه در دسترس است.

هنگام ارزیابی آنچه که بخشی از هسته می شود ، می بینیم که این ویژگی برای اکثر بازرگانان چقدر ضروری است – آنچه آنها برای تهیه یک فروشگاه آنلاین ، فروش ، حمل و نقل و پرداخت – به علاوه نحوه قرار گرفتن در اکوسیستم گسترده تر WooCommerce نیاز دارند. و البته برای هر چیزی که به هسته اضافه می کنیم ، عملکرد برای تیم های محصول ما مهم است.

هدف ما تقویت بنیاد این سکو ضمن حفظ باز بودن و انعطاف پذیری است که WooCommerce را بسیار قدرتمند می کند. در بعضی موارد ، ما به دنبال باز کردن قابلیت های جدید از طریق تغییرات سطح پایین تر هستیم ، بدون اینکه لزوماً از نحوه استفاده از این قابلیت ها دیکته کنیم. وضعیت سفارش در اینجا مثال خوبی است: اضافه کردن وضعیت های جداگانه برای تحقق و پرداخت ، انواع عملکردهای جدید را امکان پذیر می کند ، حتی اگر ما فوراً به همه راه حل ها برای استفاده از هر دو نیاز نداریم. “

تمرکز روی عملکرد

افزودن ویژگی ها یا کد های بیشتر به یک سایت می تواند عملکرد را تخریب کند ، چیزی که WooCommerce به عنوان بخشی از ابتکار عمل در نظر گرفته می شود. اضافه کردن توابع مورد نیاز باعث شد تا کل پلتفرم پایدارتر شود که در پایان به عملکرد کمک کرد.

نمونه ای از WooCommerce که به اشتراک گذاشته شده بود ، معرفی سال گذشته از ذخیره سازی سفارش با کارایی بالا (HPOS) ، روشی بهینه شده برای ذخیره اطلاعات سفارش مشتری است که باعث افزایش عملکرد وب سایت فروشگاه بر روی روشهای سنتی رسیدگی به همان داده ها می شود.

سخنگوی پاسخ داد:

“عملکرد برای رویکرد ما اساسی است. هنگامی که ما اضافه کردن ویژگی ها به Core را در نظر می گیریم ، ما در واقع تجارت متفکرانه ای را انجام می دهیم: برای عملکردی که بیشتر بازرگانان به آن احتیاج دارند ، داشتن داخلی و بهینه سازی آن اغلب نسبت به نیاز به یک افزونه اضافی اجرا می شود. این می تواند ضمن بهبود عملکرد کلی سایت ، پیچیدگی و درگیری های احتمالی را کاهش دهد.

تیم ما تضمین می کند که با ادغام ویژگی ها ، ما این کار را به روشی انجام می دهیم که سرعت سایت را حفظ یا بهبود می بخشد. HPO ها یک نمونه اصلی است – ما در حال بازسازی ساختارهای اساسی برای بهبود مقیاس پذیری هستیم. هر ویژگی افزودنی برای تأثیر عملکرد آن با دقت ارزیابی می شود و ما متعهد هستیم که WooCommerce را سریع و کارآمد نگه داریم. ما در حال حاضر در حال بررسی عملکرد در تمام ویژگی های اصلی ما هستیم تا ببینیم که در کجا می توانیم پیشرفت هایی را پیش از افزودن هر چیز جدید انجام دهیم.

برای سال 2025 ، تمرکز ما بر افزایش متفکرانه قابلیت های اساسی WooCommerce ضمن حفظ اکوسیستم باز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد راه حل های نوآورانه ای را برای بازرگانان بسازند و کیفیت تجربه کاربر ما را از پایان تا پایان بهبود بخشند. هدف این نیست که بیشتر به خاطر بیشتر اضافه شود – این در مورد ارائه یک بنیاد محکم و اجرا کننده است که به نفع بازرگانان ، سازندگان و توسعه دهندگان و افزایش نوار برای همه است. “

آیا باید یک تازه کار را در نظر بگیرید؟

آنچه WooCommerce انجام می دهد یادآوری این است که تسویه حساب در یک استراتژی و حرکت به جلو سال به سال کافی نیست. نیازهای مصرف کننده و روشهای تعامل آنلاین آنها به طور مداوم در حال تحول است. موجودی از روندهای نوظهور و انتظارات کاربر یک روش صحیح برای نگه داشتن یک شرکت تازه و مرتبط است – به ویژه در حال حاضر مهم است زیرا اینترنت تحت یکی از مهمترین تحولات در دهه ها قرار می گیرد. در نهایت ، مصرف کنندگان ، نه رقبا ، باید استراتژی شما را هدایت کنند. شناسایی راه های بهتر برای تعامل با کاربران ، مشتریان و بازدید کنندگان سایت می تواند به شما کمک کند تا به جای اختلال در شما به عنوان اختلال در موقعیت یابی قرار بگیرند.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Insta_Photos



منبع

مطالب مرتبط