اگر تگ‌های متا روبات‌ها بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارند، گوگل پاسخ می‌دهد


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل توضیح می‌دهد که آیا استفاده از برچسب‌های متا روبات‌ها می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجو تأثیر بگذارد یا خیر.

این موضوع در آخرین قسمت از سری Ask Googlebot در YouTube پرداخته شده است.

مولر به سؤال زیر در توییتر پاسخ می دهد:

“اگر سایتی متا تگ ربات نداشته باشد، آیا این روی رتبه بندی تاثیر منفی می گذارد؟”

وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ‌های متا روبات‌ها برای سفارشی‌سازی ظاهر قطعه‌های جستجو استفاده کنند، بنابراین معمولاً سؤال می‌شود که آیا آنها بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند یا خیر.

جواب کوتاه، نه است؛ برچسب های متا روبات ها سیگنال های رتبه بندی نیستند.

پاسخ طولانی تر این است که آنها می توانند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارند.

پاسخ کامل مولر را در بخش زیر بخوانید.

جان مولر گوگل در تگ های متا روبات ها

مولر در پاسخ به این سوال در مورد تگ های متا روبات ها و تاثیر آنها بر رتبه بندی جستجو می گوید:

ما در مورد برخی از این عناصر سئو آنقدر صحبت می کنیم که به راحتی می توان فرض کرد که آنها مورد نیاز هستند. در این مورد، خیر. تگ متا روبات برای رتبه بندی لازم نیست.

متا تگ robots می تواند مشخص کند که یک صفحه خاص چگونه باید در جستجو نشان داده شود یا اینکه اصلاً نشان داده نشود. این متاتگ تنها زمانی ضروری است که بخواهید ظاهر پیش فرض یک صفحه را در نتایج جستجو تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مدت زمان قطعه را محدود کنید، می توانید از متاتگ ربات حداکثر قطعه استفاده کنید. اگر هیچ اولویتی در مورد نحوه نمایش صفحه در جستجو ندارید، در این صورت عدم وجود متاتگ ربات در یک صفحه نیز کاملاً خوب است.

اگر در مورد گزینه‌ها کنجکاو هستید، من اسناد ما را در مورد متا تگ‌های روبات‌ها و همچنین سایر برچسب‌هایی که Google پشتیبانی می‌کند، بررسی می‌کنم.

گوگل از بیش از ده‌ها تگ متا روبات پشتیبانی می‌کند که ناشران می‌توانند از آن‌ها برای سفارشی کردن همه چیز از متن در یک قطعه جستجو گرفته تا اندازه‌های تصاویر و پیش‌نمایش ویدیو استفاده کنند.

برچسب‌ها بر آنچه افراد در نتایج جستجو می‌بینند تأثیر می‌گذارند، اما تأثیر مثبت یا منفی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند.

تگ‌های ربات متا هیچ سیگنال یا اطلاعاتی را که گوگل می‌تواند برای درک مکان رتبه‌بندی یک صفحه در نتایج جستجو استفاده کند، ارسال نمی‌کند.

بنابراین، صفحه ای با تگ های متا روبات ها مزیت ذاتی نسبت به صفحه بدون آنها ندارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که آنها مفید نیستند. برچسب‌های متا روبات‌ها زمانی ارزش استفاده را دارند که از نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو توسط گوگل ناراضی باشید.

ممکن است متوجه شوید که گوگل مقدار زیادی از محتوای اصلی صفحه را در قطعه جستجو می دهد، در این صورت می توانید تعداد کاراکترها را با حداکثر قطعه برچسب زدن

اگر احساس می کنید یک قطعه جستجو بدون کادر جستجوی sitselinks بهتر به نظر می رسد، می توانید از آن استفاده کنید باکس جستجوی nositelinks برچسب زدن این یک مورد استفاده است که می‌تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، اما بر نحوه رتبه‌بندی صفحه Google تأثیری نخواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ‌های متا روبات‌هایی که گوگل پشتیبانی می‌کند، به صفحه راهنمای رسمی مراجعه کنید.


منبع: مرکز جستجوی گوگل

تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، سپتامبر 2022.





منبع

مطالب مرتبط