چگونه می توانم ترافیک کم تبدیل را به جلسات با ارزش بالا تبدیل کنم؟
این هفته سؤال سئو از یک صاحب سایت تجارت الکترونیکی است که یک ناامیدی مشترک را تجربه می کند:
“سایت تجارت الکترونیک ما دارای ترافیک مناسبی اما نرخ تبدیل ضعیف است. ابتدا چه نقاط داده ای را باید تجزیه و تحلیل کنیم ، و دو تا سه بهینه سازی نرخ تبدیل سریع (CRO) برنده است که اکثر شرکت ها از آن غافل می شوند؟”
این یک سوال عالی است. داشتن ترافیک خوب اما نرخ تبدیل ضعیف برای مدیران سایت تجارت الکترونیک ناامید کننده است.
شما با موفقیت توانستید صدها یا حتی هزاران نفر را در صفحات فرود خود بدست آورید ، اما فقط بخش کوچکی از آنها به مشتریان پرداخت می شود.
چه اشتباهی رخ می دهد ، و در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
من نکات خود را به شرح زیر تقسیم کردم:
- با اهداف تصویر بزرگتر خود شروع کنید.
- هدف قرار دادن خود را دوبار بررسی کنید.
- داده ها برای تجزیه و تحلیل.
- سفر کاربر را شبیه سازی کنید.
- CRO سریع برنده می شود.
ابتدا در مورد تصویر بزرگتر فکر می کنم
قبل از پاسخ دادن به سؤال شما ، فکر می کنم یک قدم عقب بردارید و در مورد رویکرد خود برای اجرای سایت خود فکر کنید – و اهداف شما چیست.
افراد به دلایل زیر غالباً ترافیک کم کیفیت را دریافت می کنند:
- آنها انواع اشتباه مردم را به خود جلب می کنند.
- آنها از تبلیغات پرداخت شده به طور ناکارآمد استفاده می کنند.
- محتوای موجود در سایت کلیک می کند ، اما نیاز بازدید کنندگان را حل نمی کند.
- استفاده از سایت گیج کننده ، نامشخص یا حتی آزار دهنده است.
برای من ، تبدیل همیشه در همان اصول اصلی ساخته شده است:
- کیفیت بیش از کمیت: اگر هیچ یک از آنها تبدیل شوند ، هیچ ارزشی در داشتن میلیون ها بازدید کننده وجود ندارد. من در سایت های تجارت الکترونیکی کار کرده ام که در آن تغییراتی را اجرا کردیم که باعث کاهش چشمگیر ترافیک شد. با این حال ، کیفیت ترافیک باقیمانده بسیار بیشتر بود ، به معنای نرخ تبدیل – و درآمد – افزایش یافت.
- روی تجربه کاربر (UX) تمرکز کنید: درک سفر کاربر از شروع به تبدیل بسیار مهم است. چه چیزی به افراد کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند و چه چیزی مانع آنها می شود؟ غالباً ، این به سادگی در مورد بازگشت به اصول UX است. جلسات با ارزش بالا از اهمیت ، سهولت و اعتماد ناشی می شود-همه اینها کاملاً تحت کنترل شما هستند.
بنابراین ، قبل از ایجاد تغییر ، من شما را تشویق می کنم که به عقب برگردید و در مورد اهداف و اهداف خود برای سایت فکر کنید. هر چیز دیگری به آن تغذیه می شود.
چه چیزی واقع بینانه؟
داشتن یک معیار برای میزان تبدیل شما باید مفید باشد.
براساس داده های Shopify ، میانگین نرخ تبدیل سایت تجارت الکترونیک 1.4 ٪ است. نرخ بسیار خوب 3.2 ٪ یا بالاتر است ، در حالی که تعداد بسیار کمی از سایت ها بیش از 5 ٪ دارند.
هدف قرار دادن خود را دوبار بررسی کنید
دلیل متداول مردم از ترافیک زیاد برخوردار می شوند اما تبدیل کم به دلیل مشکلات در هدف قرار دادن آنها است. در اصل ، آنها انواع اشتباه بازدید کنندگان سایت را به خود جلب می کنند.
به عنوان مثال ، شما ممکن است سایتی را برای فروش یادگاری تنیس اجرا کنید. اما بیشتر ترافیکی که به دست می آورید از افرادی است که به دنبال بلیط های مسابقات تنیس هستند. در نتیجه ، بیشتر بازدید کنندگان گزاف گویی می کنند.
اگر این مورد باشد ، وقت آن است که دوباره به سئو خود بپردازید. آیا برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می کنید؟ آیا صفحات فرود شما با بهترین سؤالات مربوط به این شرایط جستجو هماهنگ است؟ ایجاد تغییرات در اینجا می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
با این حال ، اگر هدف گذاری شما صحیح است اما تبدیل هنوز خاموش است ، وقت آن است که به CRO نگاه کنید.
5 نوع داده نرخ تبدیل برای تجزیه و تحلیل
با تجزیه و تحلیل نحوه حرکت افراد در سایت شما ، می توانید شروع به ساختن تصویری از نحوه استفاده از آن کنید – و کدام ویژگی های سایت شما یا سفر کاربر بازدید کنندگان را خاموش می کند.
اگر از سازنده فروشگاهی مانند Shopify ، Wix یا Squarespace استفاده می کنید ، باید به داده های CRO زیادی در داشبورد دسترسی داشته باشید. در سایت های قدیمی تر ، کشف این موارد می تواند کمی دشوار باشد.
معیارهای زیادی وجود دارد که می توانند بینش در مورد نرخ تبدیل را به شما ارائه دهند. اما اطلاعات زیر اغلب بیشتر می گویند:
1. معیارهای رفتار کاربر
- نرخ گزاف گویی و نرخ خروج: این امر به ویژه برای صفحات کلیدی (مانند محصول و پرداخت) بسیار مهم است.
- عمق پیمایش: آیا کاربران تماس های شما را برای اقدام و اطلاعات محصول مشاهده می کنند؟
- نقشه های گرما: آیا کاربران با عناصر مورد نظر در تعامل هستند؟
- نقاط ورود: آیا بین ورودی هایی که در مقابل کسانی که در حال تبدیل شدن هستند تبدیل نمی شوند ، مشترکاتی وجود دارد؟ در این صورت ، این ممکن است مسئله خاصی را با سفرهای خاص کاربر نشان دهد.
2. رها کردن قیف تبدیل
- رها کردن: کجا کاربران قیف را رها می کنند (به عنوان مثال ، صفحه محصول → اضافه کردن به سبد خرید → پرداخت)؟
- دانه بندی: من همچنین توصیه می کنم برای هر مرحله به نرخ رها کردن مراجعه کنید.
عملکرد دستگاه و مرورگر
- دستگاه: نرخ تبدیل توسط دستگاه (موبایل اغلب تحت تأثیر قرار می گیرد).
- سیستم عامل: اشکال فنی در نسخه های خاص مرورگرها/سیستم عامل می تواند بی سر و صدا به تبدیل ها آسیب برساند.
4. سرعت سایت و وب سایت های اصلی
- زمان بارگذاری صفحه: این به طور مستقیم بر تبدیل ها ، به ویژه در موبایل تأثیر می گذارد.
- پیگیری کنید: از ابزارهایی مانند Google Pagespeed Insights یا Lighthouse استفاده کنید.
5. رفتار جستجوی در سایت
- مردم در جستجوی چه هستند؟
- آیا جستجوها نتایج مربوطه را برمی گردانند؟
- نرخ خروج جستجوی بالا اغلب نشانگر اهمیت ضعیف یا UX است.
این می تواند مانند کار زیادی به نظر برسد! با این حال ، آنچه شما واقعاً به دنبال آن هستید ، یک معیار اساسی برای هر یک از نکات فوق است که می توانید به صفحه گسترده وصل کنید.
شما فقط باید یک بار این داده ها را جمع کنید. سپس ، این فقط یک مورد است که می بینید چگونه تغییراتی ایجاد می کنید بر این نمرات تأثیر می گذارد.
به عنوان مثال ، بگویید که شما 90 ٪ میزان ترک سبد خرید بالایی دارید. ممکن است تصمیم بگیرید که تغییرات ساده ای در این روند ایجاد کنید (به عنوان مثال ، اجازه می دهید کاربران به عنوان مهمان مراجعه کنند). سپس می توانید ببینید که چه تاثیری در تغییر شما داشته است.
سفر کاربر را شبیه سازی کنید
این همه چیز در مورد قرار دادن خود در کفش کاربران است. من اغلب از اینکه چند صاحب سایت تجارت الکترونیک این کار را انجام می دهند تعجب می کنم ، اما اگر از سایت مانند کاربر استفاده نکنید ، نمی توانید درک کنید که چه اشتباهی رخ می دهد.
شبیه سازی سفرهای کاربر اغلب مسائل قابل استفاده را در معرض دید قرار می دهد.
به عنوان مثال ، فرود در یک صفحه دسته بندی ، مثلاً ، تی شرت های ورزشی ، و پیدا کردن آن پر از پیوندهای شکسته کاملاً معمول است. شما روی یک تی شرت که خوب به نظر می رسد کلیک می کنید ، اما منجر به 404 می شود. این یک بازگشت به مشتریان بالقوه است.
البته روشهای ممکن بی پایان وجود دارد که افراد می توانند از سایت شما حرکت کنند. من تعداد انگشت شماری از محبوب ترین محصولات شما را در اولویت قرار داده ام و سعی می کنم تصور کنم که مردم چگونه روند خرید آنها را طی می کنند.
در اینجا برخی از مواردی که باید به دنبال آن باشید:
صفحه فرود (برداشت اول)
- آیا گزاره ارزش طی پنج ثانیه روشن است؟
- آیا عناوین مختصر و سودمند هستند؟
- آیا CTA واضح در بالای برابر وجود دارد؟
- آیا حواس پرتی به حداقل می رسد (پاپ آپ ، اتوپلا ، درهم و برهمی)؟
پیمایش و جستجو
- آیا ناوبری سایت بصری و سازگار است؟
- آیا کاربران می توانند محصولات را در سه کلیک یا کمتر پیدا کنند؟
- آیا فیلترها/گزینه های مرتب سازی واضح و پاسخگو هستند؟
صفحات
- آیا اطلاعات کلیدی نشان داده شده است (قیمت ، بررسی ، افزودن سریع)؟
- آیا طرح تمیز است (در مورد دستگاه ها در اینجا ، پاسخگویی موبایل ، اندازه قلم و غیره فکر کنید)؟
- آیا محصولات بالاتر از برابر قابل مشاهده هستند؟
صفحات جزئیات محصول
- آیا عناوین ، توضیحات و عکس ها قانع کننده و کامل هستند؟
- آیا قیمت ، حمل و نقل و بازگشت اطلاعات بدون پیمایش قابل مشاهده است؟
- آیا بررسی ها و رتبه بندی ها قابل مشاهده و معتبر است؟
- آیا دکمه “افزودن به سبد خرید” آشکار و پایدار است؟
سبد خرید و پرداخت
- آیا سبد خرید قابل ویرایش است (مقدار ، حذف مورد)؟
- آیا کل هزینه ها (از جمله حمل و نقل/مالیات) به صورت مقدماتی نشان داده شده است؟
- آیا کاربران می توانند به عنوان مهمان مراجعه کنند؟
- آیا زمینه های شکل زیادی وجود دارد؟ (غیر ضروری ها را تر و تمیز کنید.)
- آیا گزینه های پرداخت به وضوح ارائه شده و کار می کنند؟
سرعت
CRO سریع برنده می شود که غالباً نادیده گرفته می شود
بهینه سازی نرخ تبدیل همیشه به ارتقاء سایت ریشه و شاخه ای نیاز ندارد.
در اینجا چند ترفند ساده وجود دارد که می توانید به طرز شگفت آور تأثیرگذار باشید.
میکروکپی صفحه محصول و سلسله مراتب بصری را بهبود بخشید
اگر کاربر در یک صفحه محصول قرار بگیرد ، برقراری ارتباط اطلاعات کلیدی به آنها بسیار مهم است. با این حال ، برای بسیاری از محصولات ، مردم برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود باید زیر برابر حرکت کنند.
- قیمت کل ، حمل و نقل و بازده در بالای صفحه را نشان دهید.
- یک تصویر واضح از محصول داشته باشید (شما شگفت زده خواهید شد ، اما این همیشه اتفاق نمی افتد).
- نام محصول ، رنگ ، نوع و سایر اطلاعات را هجی کنید.
- فوریت (“فقط 3 باقی مانده!”) ، علاقه در زمان واقعی (“27 نفر امروز این را مشاهده کردند”) یا اثبات اجتماعی (UGC ، رتبه بندی) در نزدیکی CTA.
خرید آن را آسان کنید
بعضی اوقات می تواند برای مردم به طرز حیرت انگیزی دشوار باشد که بدانند چگونه می توانند واقعاً در سایت های تجارت الکترونیک ، به ویژه هنگام استفاده از تلفن همراه ، چیزهایی را خریداری کنند. من توصیه می کنم:
- ساخت دکمه “افزودن به سبد خرید” روی موبایل. اطمینان حاصل کنید که این رنگ با رنگ واضح ، جسورانه و متضاد است.
- برای جلب توجه انیمیشن های ظریف یا تغییر رنگ اضافه کنید.
- نشان دادن نشان های اعتماد (به عنوان مثال ، پرداخت امن ، ضمانت برگشت پول).
پیدا کردن موارد را آسان تر کنید
امروز هر سایت تجارت الکترونیکی باید یک نوار جستجو داشته باشد که افراد بتوانند به دنبال محصولات باشند. به افراد کمک کنید تا با ارائه خدمات به صورت خودکار با تصاویر و دسته ها ، محصولات خود را پیدا کنند.
من همچنین توصیه می کنم نمایش داده های بدون Results را ردیابی کنید و آنها را با تغییر مسیر یا برچسب زدن بهتر برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید محصولات با تبدیل کننده بالا را در نتایج برتر تبلیغ کنید.
تجربه پرداخت را ساده کنید
یک تجربه پرداخت ضعیف می تواند یک قاتل واقعی برای تبدیل باشد. اولویت در اینجا تقریباً همیشه در مورد آسان کردن کارها برای خریداران است.
- زمینه های غیر بحرانی (شماره تلفن ، نام شرکت) را حذف کنید.
- پرداخت مهمان را به صورت پیش فرض ارائه دهید.
- برای کاهش اصطکاک درک شده ، شاخص های پیشرفت را اضافه کنید.
از پیشنهادات خروجی عاقلانه استفاده کنید
حداقل در برخی از وب سایت ها ، فناوری خروجی می تواند بسیار مفید باشد.
با این حال ، استفاده از آن به طور متفکرانه و مناسب مهم است (آنچه در یک وب سایت سریع به نظر می رسد در یک فروشگاه کالاهای لوکس خوب به نظر نمی رسد).
به جای تخفیف های گسترده ، از هدف قرار دادن رفتاری استفاده کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:
- فقط یک انگیزه حمل و نقل رایگان را فقط برای خروج های با ارزش بالا و با ارزش ارائه دهید.
- نمایش پاپ آپ را فقط پس از یک دوره عدم فعالیت یا پیمایش صفحه محصول نشان دهید.
- از پنجره های خروجی با پیشنهادات متناسب استفاده کنید (به عنوان مثال ، “سفارش خود را اکنون تکمیل کنید و 10 ٪ تخفیف بگیرید”).
- ارسال یک جریان ایمیل سبد خرید سه قسمتی (یادآوری ، پیشنهاد ، کمبود ، یعنی “موارد سریع!”)
یک یادداشت نهایی: ابتدا آن را تست کنید
نکته آخر اینکه ، من همیشه آزمایش A/B را قبل از تغییر کل سایت توصیه می کنم.
اگر بخش خاصی از سفر کاربر یا چیدمان یک صفحه فرود را در اختیار شما قرار داده اید ، یک هفته یا بیشتر آن را محاکمه کنید و ببینید که چه نتیجه ای دریافت می کنید.
این امر از ایجاد تغییرات آسیب دیده که به نرخ تبدیل آسیب می رساند جلوگیری می کند (و مدت زمان طولانی برای اصلاح).
موعظه به مبدل ها
امیدوارم این ایده ها برای تبدیل بیشتر بازدید کنندگان سایت تجارت الکترونیک شما کمک کرده باشند.
همانطور که نشان داده ام ، تکنیک های بالقوه CRO وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، و می تواند کمی بیش از حد به دست آورد.
با این حال ، اغلب از آنچه به نظر می رسد ساده تر است ، و شما اغلب می توانید با مراحل کوچک شروع کنید که باعث تغییر می شود.
یکی از دلایلی که مدیریت سایت تجارت الکترونیک می تواند بسیار ارزشمند باشد ، توانایی آزمایش و دیدن اینکه چگونه تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. موفق باشید!
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو