فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو | xeroseo

در انتها هم با زدن دکمه submit از گوگل بخواهید تا فایل جدید را دریافت و بررسی کند. اگر این کارها را با موفقیت انجام دهید، ساعت و تاریخ آخرین بررسی فایل ربات به زمانی بعد از درخواست تغییر می‌کند. برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید. همان Notepad ساده ویندوز یا هر ویرایشگر متن دیگر که فایل خروجی از نوع TXT می‌دهد قابل استفاده است. برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید. گوگل برای وبمسترها و صاحبان وبسایت‌ها چند راه برای دسترسی به نقشه سایت گذاشته است.

چگونه فایل Robot.txt را ایجاد کنیم؟

یکی دیگه از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، مدیریت لینک های سایت هست. در این روش شما آدرس یه صفحه از سایت رو از دید گوگل مخفی نگه می دارین. این کار رو می تونین با استفاده از فایل ربات ساز یا Robots.txt انجام بدین. Google در حال حاضر محدودیت اندازه فایل robots.txt را 500 کیلوبایت اعمال می کند. می‌توانید با ادغام دستورالعمل‌هایی که منجر به ایجاد یک فایل robots.txt بزرگ‌تر می‌شود، اندازه فایل robots.txt را کاهش دهید.

تفاوت متا ربات‌ها و ربات‌های X با فایل txt در چیست؟

در مجموع شاید شما کارهای مختلفی برای ارتقاء سئو سایتتون و بالا اومدن سایتتون تو صفحه نتایج گوگل انجام بدین. اما تا تاثیر مثبت این کارها رو در سایتتون ببینید خب ممکنه چند ماهی طول بکشه و نیاز هم باشه برای هر کدوم انرژی و هزینه جداگانه ای بذارین. یعنی روند اثرگذاری پروژه های سئوی شما هم کند هستش هم زمانبره هم انرژی بره هم هزینه بر. داشتن چند نقشه سایت ضرورتی ندارد ولی در برخی از موارد با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم هست اگر سایت مپ شما بیشتر از آدرس در خود داشته باشد. گوگل توصیه می‌کند سایت خود را به چند فایل نقشه سایت کوچک‌تر تقسیم کنید.

http://atours.ir

همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم. برای گذاشتن کامنت و یادداشت در داخل فایل ربات می‌توانیم از علامت # استفاده کنیم، به این ترتیب جلوی هشتگ هرچیزی که بنویسیم توسط ربات‌ها و خزنده‌ها نادیده گرفته می‌شود. در مرحله دوم، بعد از اینکه مشخص کردیم دقیقا با چه رباتی طرف هستیم، حالا باید مشخص کنیم که محدودیت‌های این ربات چیست و چه صفحات و منابعی از وبسایت شما را نباید بررسی کند.

سرور ابری

بنابراین اگر مجله خبری زیرو سئوالعمل هایی را برای همه ربات ها در نظر گرفته اید و به دنبال آن دستورالعمل هایی برای یک ربات خاص مد نظرتان است باید بدانید که تنها این دستورالعمل های خاص توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرند. در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو از جمله گوگل مجله خبری سئو و بینگ به تمامی پوشه های موجود در مسیر /about/ directory به جز مسیر sub-directory /about/company/ دسترسی ندارند. در مثال بالا هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به پوشه /media/ را ندارند به جز فایلی که در مسیر /media/terms-and-conditions.pdf قرار گرفته است. ما سعی کردیم در مقاله فایل Robots.txt چیست؟ اطلاعاتی در مورد فایل Robots.txt یا فایل ربات ساز به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از فایل Robots.txt بپردازیم و نحوه عملکرد فایل ربات ساز رو مورد بررسی قرار بدیم.

  • این دستورالعمل در واقع مسیر دسترسی را برای موتورهای جستجو تعریف می کند و در صورتی که هیچ مسیری مشخص نشده باشد به طور کامل توسط گوگل و بینگ نادیده گرفته می شود.
  • با بهینه سازی فایل ربات موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌توانند از بررسی صفحات کم اهمیت صرف نظر کرده و به بررسی صفحات مهمتر سایت بپردازند.
  • حالا یک فایل با نام robots.txt در مسیر اصلی سایت خود ایجاد کنید و محتوای فوق را در آن کپی نمایید.
  • فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید.
  • داشتن چند نقشه سایت ضرورتی ندارد ولی در برخی از موارد با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم هست اگر سایت مپ شما بیشتر از آدرس در خود داشته باشد.

مطالب مرتبط