فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل ربات سایت | xeroseo

با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند. با استفاده از این کد شما به همه ربات‌ها اعلام می‌کنید که فعلاً نیازی نیست هیچ صفحه‌ای از سایت را بررسی کنند. RPA مخفف Robotic Process Automation به معنی خودکارسازی فرایندهای رباتیک است.

  • در خطوط راهنما برای وبمسترها، گوگل به وبمسترها توصیه میکند که از فایل robots.txt برای مخفی کردن محتوای کم کیفیت استفاده نکنند.
  • در صورتی که این فایل را بروزرسانی کرده‌اید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریع‌تر بروز رسانی شود.
  • فایل روبوتس یک فایل متنی است که در root وب سایت شما قرار میگیرد.
  • اعمال تغییرات ناخواسته در این فایل می‌تواند کل سایت یا بخش بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند.

سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که این فایل در کجا قرار دارد. یا بهتر است بگوییم در کجا باید بدنبال این فایل بگردیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. یکی از این دلیل ها این است که از نظر مدیر یا مدیران یک سایت، همه صفحات سایتشان دارای اهمیت یکسانی نیستند و ایندکس شدن برخی از صفحات در گوگل اهمیتی ندارد. در این دوره تمامی مباحث مربوط به اصول سئو در وب سایت و پروژه ها را به شما آموزش می دهیم.

سرور ابری

در واقع این فیلتر همان محتوایی را تولید می کند که در صفحات دیگر وجود داشت. دگردیسی، نخستین پلتفرم آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ در ایران است که با هدف ایجاد مرجعی کامل از آموزش‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌های مرتبط ایجاد شده است. ما تلاش می‌کنیم تا بستری ایجاد کنیم که افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی، بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های باکیفیت، به‌روز و کاربردی، زندگی شخصی و شغلی خود را متحول کنند. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) .

نحوه استفاده از دستور disallow

در این فایل طبق دستوراتی که در بالا گفته شد، محدودیت و دسترسی ها را برای ربات ها مشخص کنید. هرچند ما اعتقاد داریم بهترین راه برای معرفی نقشه سایت با استفاده از ابزار سرچ کنسول به گوگل است. پیشنهاد می کنم ببینی این ارور 404 از وردپرس میاد یا از سمت وب سرور. بودجه خزش به تعداد صفحاتی از سایت اشاره دارد که ربات‌های جستجوگر در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا یک روز یا یک هفته به ایندکس آنها می‌پردازند. نرخ خزش هر وب سایت بر اساس میزان بزرگی و بازدید روزانه و تعداد لینک‌های آن مشخص می‌شود و مسلما هرچه میزان بودجه خزش یک سایت بیشتر باشد، رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو بدست خواهد آورد.

http://atours.ir

به عنوان مجله خبری زیرو سئو شما می توانید از ایندکس شدن محتوای تکراری سایت خود جلوگیری کنید. مسئله شما ارتباطی به فایل robots نداره و باید اگر از وردپرس استفاده می کنید در تنظیمات افزونه Yoast جلوی ایندکس شدن این صفحات رو بگیرید. اجازه دسترسی به همه خرنده ها به جز یک خزنده خاص را صادر کنیدUnnecessarybot ممکن است در سایت خزیده نشوند، همه ربات های دیگر ممکن است.

مراحل ساخت و تست فایل robots.txt

مطالب مرتبط